Skip to main content

Książki o grach komputerowych - prezent dla gracza

[AUTOPROMOCJA] Zobacz nowości i najciekawsze propozycje od wydawnictwa Gamebook.

Jeśli jesteś miłośnikiem gier wideo lub szukasz prezentu dla gracza, to poniżej znajdziesz wyjątkowe propozycje, które warto rozważyć.

Książki o grach komputerowych można podzielić na takie, które opowiadają historię procesu produkcji konkretnego tytułu, książki nawiązujące lub opisujące historię, ale również wysokiej jakości albumy - te ostatnie stanowią niemal kolekcjonerskie rarytasy.


[NOWOŚĆ] „Księga CRPG”

Poznaj jeden z najpopularniejszych i najbardziej wpływowych gatunków w historii gier wideo. Odkryj znane i nieznane gry, które zachwycały pomysłami na wiele lat przed pojawieniem się największych przebojów.

Od 1975 do 2019 roku – prześledź dekady rozwoju i ewolucji gatunku fabularnych gier komputerowych poprzez opisy ponad 450 gier, w tym tytułów takich jak Ultima, Wizardry, Fallout, The Elder Scrolls, Mass Effect czy Wiedźmin.

Księga CRPG zawiera blisko 2000 ilustracji, przytacza wypowiedzi twórców oraz zawiera niezliczone ciekawostki i fakty. To książka zrodzona z pasji, napisana przez fanów dla fanów. Bez wątpienia stanowi największe opracowanie tego typu na świecie.


[NOWOŚĆ] „Bajty polskie 3.0”

Zajrzyj do pradawnych zakątków polskich gier komputerowych oraz poznaj pionierskie lata rodzącej się branży w wyjątkowym, ekskluzywnym wydaniu cenionej książki Bartłomieja Kluski i Mariusza Rozwadowskiego.

Wydanie trzecie zostało na nowo przeredagowane przez Autora, który dopisał również dodatkową treść. Książka po raz pierwszy zostanie poddana profesjonalnej redakcji oraz korekcie.


[NOWOŚĆ] „Wilczym śladem”

Historia powstania gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Odkryj fascynującą historię o poświęceniu i pogoni za marzeniami. Poznaj kulisy powstania Wiedźmina 3 – jednej z najważniejszych gier wideo w historii. Zobacz, jak rodziła się fabuła gry, jak projektowano zadania, postacie i świat.

Książka „Wilczym śladem” opiera się na dwudziestu siedmiu wywiadach i blisko pięćdziesięciu godzinach rozmów twarzą w twarz z twórcami gry, między innymi reżyserem, głównymi projektantami, designerami, pisarzami, artystami i programistami.

Dowiedz się, kim byli twórcy gry i jak trafili do CD Projektu, czym się zajmowali, jakie decyzje podjęli i jakie przeżywali emocje. Dzięki rekonstrukcji wydarzeń i rozmów zanurz się w wartko poprowadzoną opowieść opartą na faktach.

Premiera: styczeń/luty 2025


„Almanach: Gry przygodowe Point and Click”

Poznaj zjawiskową sztukę przygodówek. Kolekcjonerska książka dla prawdziwych miłośników retro, historii gier, ale i wszystkich osób, interesujących się grami komputerowymi. Zawiera 178 przygodówek, 55 wywiadów z najważniejszymi twórcami i artystami. Łącznie 600 stron, twarda oprawa i gruby, kolorowy papier.

Polska edycja została wzbogacona o dodatkową zawartość: polskie kultowe przygodówki oraz wywiady z polskimi twórcami gier, m.in. Adrianem Chmielarze, Rolandem Pantołą czy Maciejem Miąsikiem.


„Konsole do gier 2.0” - autor Evan Amos

Kolekcjonerski album z wysokiej jakości ze zdjęciami niemal wszystkich konsol i urządzeń do gier, jakie zostały wydane. Wśród nich pierwsze konsole, ale i wszystkie lubiane mikrokomputery, jak Spectrum, Atari, Commodore, Amiga. Oczywiście nie brakuje Nintendo, Xboksa i PlayStation - w większości wypadków możesz na zdjęciach zajrzeć do środka konsol!

Album wydany jest w twardej, szytej oprawie, na grubym, kolorowym papierze, 312 stron - wysoka jakości i duże rozmiary (format zbliżony A4) powodują, że ta ksiązka idealnie nadaje się na prezent dla gracza i odzdobi każdą półkę miłośnika gier.


„Legendy gier wideo” - autor Bartłomiej Kluska

Opowieść o dwudziestu najwybitniejszych twórcach gier wideo. Prześledzisz losy znakomitych twórców, ale przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na gry i całe gatunki. Autorem jest Bartłomiej Kluska - znany publicysta, pisarz i autor kilku książek o grach.

Książka została pięknie wydana - w ładnej okładce, na kolorowym papierze, z autorskimi ilustracjami twórców, screenshotami oraz osiami czasu, które w przystępny sposób narysowują kontekst historyczny. Do tego dziesiątki pozytywnych opinii od zadowolonych Czytelników i dobre recenzje w mediach.


Zobacz także