Skip to main content

Kulisy opóźnienia Assassin's Creed Shadows wychodzą na jaw. Twórcy chcieli go od dawna

Problemy pojawiły się już wcześniej.

Dziennikarz Tom Henderson postanowił zagłębić się w temat opóźnienia Assassin's Creed Shadows. Z rozmów przeprowadzonych z deweloperami dowiedział się, że zmiana terminu była nie tylko spodziewana, ale i od dawna oczekiwana.

Henderson przyznaje w swoim tekście, że wyjaśnienie podane przez Ubisoft było szczere i pokrywało się z prawdą. Assassin's Creed Shadows rzeczywiście potrzebuje jeszcze trochę dodatkowego czasu, żeby być w pełni gotowe do premiery. Nie jest też kłamstwem, że na obsuwę miały wpływ niezadowalające wyniki sprzedażowe Star Wars Outlaws.

Decyzję o przesunięciu premiery podjęto pod koniec września. Okazuje się jednak, że deweloperzy naciskali w tej sprawie już od dłuższego czasu. „Siedmiu deweloperów pracujących nad projektem powiedziało mi, że chcieli opóźnienia gry już jakiś czas temu - o ich sytuacji słyszano nawet w innych oddziałach firmy” - pisze dziennikarz na łamach Insider Gaming.

Najmocniejszym argumentem za opóźnieniem był stan gry. Informatorzy Hendersona zdradzili, że na ten moment Assassin's Creed Shadows po prostu nie jest gotowe do wydania. Problemem są nie tylko standardowe błędy techniczne czy bugi, ale i duże niedoróbki w najważniejszych mechanikach. Projektanci będą potrzebowali dużo czasu, aby przerobić niektóre z systemów.

Gra wygląda dobrze na zwiastunach, ale potrzebuje jeszcze dużo czasu.Zobacz na YouTube

Problemy ze zgodnością historyczną

Henderson po raz kolejny zapewnił, że Ubisoft nie wykorzysta dodatkowego czasu na wyrzucenie z gry Yasuke. Przyznał jednak, że deweloperzy musieli jakoś zareagować na piętrzące się kontrowersje i obawy, co poskutkowało zmianami w przedstawieniu historii bohatera. W odpowiedzi na krytykę zajęto się też poprawą architektury i innych elementów japońskiej kultury. Dziennikarz podsumowuje, że gra „miała być ugruntowana w historii i jednocześnie wpasowana w uniwersum Assassin's Creed”.

Jak czytamy dalej, produkcję miały skomplikować także spóźnione konsultacje z historykami oraz ogólny chaos komunikacyjny wewnątrz zespołów. Do tego doszło oczywiście wycinanie elementów gry na ostatnią chwilę, byle by tylko zdążyć przed wyznaczonym terminem.

Wszystko to doprowadziło do przesunięcia premiery Assassin's Creed Shadows na 14 lutego przyszłego roku. Produkcja trafiły więc w bardzo gorący okres: trzy dni wcześniej na rynku zadebiutuje Kingdom Come: Deliverance 2, a 18 lutego ukaże się Avowed od Obsidian.

Zobacz także