Kultowy Dungeon Keeper powrócił dzięki fanom. Nieoficjalny remaster działa w 4K
Powstawał przez 15 lat.
Tworzony od ponad dekady fanowski remaster Dungeon Keeper - nazwany KeeperFX - doczekał się wydania wersji 1.0. Projekt nie tylko poprawia grafikę leciwej produkcji, ale też zawiera wiele usprawnień i nowości, w tym całkowicie nowe jednostki i kampanie.
Jak możemy się dowiedzieć z oficjalnej strony projektu, inicjatywa zakładała przepisanie od nowa całego kodu źródłowego gry (udostępnionego też wszystkim zainteresowanym w formie Open Source), dzięki czemu tytuł nie tylko współpracuje bez problemu z nowymi systemami operacyjnymi, ale także działa w wysokiej rozdzielczości i posiada wiele poprawek w stosunku do oryginalnego silnika.
„Oryginalny kod Dungeon Keeper został przepisany, czyniąc KeeperFX prawdziwie samodzielną grą o otwartym kodzie źródłowym. Posiadanie jednak oryginalnej gry było i nadal jest wymagane ze względu na prawa autorskie oryginalnych twórców” - piszą twórcy, którzy rozwijali przedsięwzięcie od 2008 roku.
Jak możemy się dowiedzieć z opisu zmian wersji 1.0, od teraz m.in. mapy nie są już ograniczone do rozmiary 85 na 85 pól i mogą być mniejsze lub większe, na planszy może znajdować się jednocześnie ponad 2048 obiektów, gra działa w większej liczbie klatek na sekundę, a do tego poprawiono działanie sztucznej inteligencji.
Nie zabrakło też kilku nowości, takich jak nowe animacje jednostek, nowe tekstury, a także dwie całkowicie nowe jednostki - Druid i Mag Czasu - niedostępne w klasycznych kampaniach, ale możliwe do użycia w całkowicie nowych misjach, stworzonych przez fanów. Najnowszą wersję KeeperFX można pobrać ze strony projektu i wymagane jest posiadanie egzemplarza oryginalnej gry na płycie lub zakupionego w dystrybucji cyfrowej.