Kwietniowa aktualizacja Destiny i przyszłość gry - rozmawiamy z Bungie
„Będziemy mieć jeszcze wiele okazji, żeby rozszerzyć historię”.
Deweloperzy ze studia Bungie opublikowali 12 kwietnia najnowszą aktualizację strzelanki Destiny, wprowadzającą szereg istotnych zmian i nowości. Poziom Light zwiększono do 335, proces awansowania nieco przyspieszono, usprawniono misję Prison of Elders. To tylko kilka przykładów.
Na krótko przed premierą aktualizacji mieliśmy okazję zadać twórcom kilka pytań dotyczących samego patcha, jak też przyszłości Destiny. Odpowiedzi udzielił David Dague - znany wszystkim fanom gry „DeeJ”, menager społeczności w Bungie.
*
Rozszerzenie The Taken King pogłębiło opowieść zaprezentowaną w Destiny. Aktualizacja dotyczy wątku nowego pretendenta do tronu króla the Taken. Co jednak z innymi wątkami?
David „DeeJ” Dague: Będziemy mieć jeszcze wiele okazji, żeby rozszerzyć historię Destiny, odkryć nowe wątki i postacie. Na ten moment, Wojna Taken nie jest jeszcze skończona. Siły Reef, które przetrwały katastrofalny atak na Dreadnaughta, wróciły do siebie, by zdobyć nowych ochotników do walki z resztkami Taken w układzie słonecznym. Pojawią się nowe nagrody, a więc Strażnicy będą mieć powód, by wrócić do gry.
Aktualizacja wprowadza dodatkowe elementy wyposażenia. Wielu graczy z sentymentem wspomina misje poboczne, które należało ukończyć, by zdobyć cenną broń egzotyczną - jak w przypadku Thorn czy No Time to Explain. Jest szansa na kolejne tego typu zadania czy też nowe egzotyki będą po prostu „wypadać” z kluczowych przeciwników?
Kwietniowa aktualizacja to największy jak na razie efekt prac działu Live Team. Jako rozgrzewkę przed specjalnymi wydarzeniami, na wzór Sparrow Racing League czy Festival of the Lost, dodajemy do mapy trochę stałych aktywności. Dadzą one dobry powód, by wrócić do akcji i zdobyć nowe rzeczy, różnią się jednak od typowych zadań związanych z „egzotykami”. Możecie być jednak pewni, że setki utalentowanych deweloperów pracują ciężko nad kolejnymi przygodami i niespodziankami, których się nie spodziewacie.
Wszyscy pamiętamy ukrytą misję dotyczącą Black Spindle - czy planujecie zaimplementować więcej takich sekretnych misji będących warunkiem zdobycia bardzo potężnego ekwipunku?
W rzeczy samej. Mamy naprawdę wielkie plany na przyszłość, które codziennie sprowadzają nas do pracy.
Zagwarantowanie wyższego poziomu broni przy Infuzji (Infuse) to miłe usprawnienie. Czy ten element rozwoju sprzętu ulegnie dodatkowym ulepszeniom? Czy wzmacniane bronie mogą na przykład przejąć jakiś atut broni poświęcanej w Infuzji?
Nigdy nie wiadomo, co przyniesie przyszłość, a przynajmniej na razie nic o tym nie mówimy. Im dłużej pracowaliśmy nad Destiny, tym więcej satysfakcji nam to sprawiało. Rozmowy w studiu potwierdzają tylko umocnienie tego stanu rzeczy. naszym celem zawsze było tworzenie świetnej gry, która wynagradza eksplorację i osiągnięcia. Zawsze reagowaliśmy na oczekiwania graczy.
Sterling Treasures - i wiele sposobów ich zdobywania - to całkiem ekscytująca nowość. Pytanie jednak, czy w każdej skrzyni jedna zbroja i statek lub speeder są gwarantowaną zawartością?
Gwarantowana jest zawsze jedna rzecz z naszej tabeli potencjalnych nagród. Możesz podejrzeć skrzynię, żeby dojrzeć możliwe do zdobycia przedmioty. To jeden z przykładów tego jak chcemy uczynić system nagród w Destiny nieco bardziej przewidywalnym. Chcemy, by gracze mogli mieć realistyczne oczekiwania co do szans zdobycia czegoś, na czym im zależy.
Czy nie obawiacie się, że możliwość zakupu dodatkowych Sterling Treasures u Tess Everis nie doprowadzi do zaburzenia balansu? Czy najwierniejsi fani nie zareagują negatywnie na możliwość zakupienia za prawdziwą gotówkę ekwipunku, na zebranie którego kiedyś poświęcano wiele godzin?
Sterling Treasure Boxes to tylko jedna z opcji umożliwiająca zdobycie dodatkowego ekwipunku. Przedmioty można też zdobyć po prostu grając albo korzystając z usług Eververse Trading Company. Dajemy po prostu więcej możliwości i wybór. Pancerz ze Sterling Treasure Box zaczyna tylko z 3 poziomem Light, więc i tak musisz jeszcze pograć, żeby zarobić na Infuzję i ulepszyć sprzęt.
Skoro poruszyliśmy już kwestię pojazdów - wielu graczy narzeka na małą różnorodność modeli statków i speederów. Czy planujecie jakieś zmiany i poprawki w tej kwestii?
Mamy te rzeczy w kwietniowej aktualizacji. Variks może załatwić ci Sparrowa w barwach House of Judgement, jest także nowy statek wzorowany na barwach armii Taken.
Przemodelowanie speederów było związane z wydarzeniem Sparrow Racing League. Czy po powrocie i rozwinięciu aspektu Prison of the Elders możemy liczyć na równie atrakcyjną niespodziankę dla miłośników wyścigów, a nie strzelania?
Te wyścigi były przejściowym doświadczeniem, które podobało się wielu graczom. Słyszymy, że wielu chciałoby przywrócenia Sparrow Racing League. Czas pokaże czy ponownie wprowadzimy takie zawody. Może jednak zainwestujemy czas i wysiłek, by przygotować zupełnie nowe niespodzianki.
Na koniec chcielibyśmy zapytać o modyfikację wyglądu sprzętu możliwą dzięki Chroma Customisation - jak działa ten system?
To coś kompletnie nowego. Podobnie jak zbroje Desolate pochodzące od Taken - to zupełnie nowe zestawy pancerzy z kompletnie nowymi funkcjonalnościami, więc by z nich skorzystać, trzeba je zdobyć.
Chroma to druga po malowaniach (Shader) cecha, która jeszcze bardziej podkreśli naszą indywidualność. Ma to być kolejny element do zaspokojenia potrzeb oryginalności i próżności u graczy.