Łatanie Quantum Break musi poczekać na poprawki Windows 10
AKTUALIZACJA: Patch dostępny.
Aktualizacja (30.04.2016): Wygląda na to, że problemy z Windowsem 10 zostały już rozwiązane. Najnowsza łatka do Quantum Break pojawiła się na PC.
Patch nie tylko eliminuje te same błędy, co na Xbox One, ale też przynosi ze sobą możliwość wyłączenia skalowania obrazu. Funkcja ta znacząco poprawia wydajność gry.
Aktualizacja dodała również do menu głównego „klasyczną” opcję wyjścia z tytułu, a także szereg ustawień graficznych, w tym możliwość dezaktywacji filmowego filtru obrazu.
Łatka nie należy do małych, przynajmniej pod względem rozmiaru - do pobrania jest 27 GB danych.
***
Oryginalna wiadomość (29.04.2016): Twórcy Quantum Break zapowiadali już, że zamierzają gruntownie zająć się łataniem gry w wersji PC, choć - jak się okazuje - nie wszystko zależy w tej kwestii od studia Remedy.
„Microsoft znalazł problem z zarządzeniem pamięcią w Windows 10, mogący powodować awarie gry na niektórych kartach graficznych” - czytamy w aktualizacji na oficjalnym forum dyskusyjnym studia.
„Błąd występuje częściej na wysokich ustawieniach graficznych. Microsoft planuje rozwiązać problem wraz z przyszłą aktualizacją w ramach Windows Update.”
Ile trzeba będzie czekać? „Miejmy nadzieję, że niezbyt długo” - zapewnia na Twitterze Thomas Puha z Remedy, odpowiadając na pytanie jednego z fanów. Stosowna aktualizacja systemu operacyjnego jest już podobno testowana.
Tymczasem najnowszy patch jest gotowy do pobrania na Xbox One, łatając szereg błędów w kampanii fabularnej, usuwając „niepotrzebne” ekrany ładowania czy rzadkie problemy z zapisami. Pełna lista na oficjalnej stronie.
Jak udowodniło już Digital Foundry, Quantum Break w wersji PC boryka się ze sporą liczną kłopotów, które Remedy Entertainment zobowiązało się rozwiązać. Nie uda się jednak zmienić fundamentalnych zasad działania silnika graficznego, jak na przykład korzystania z systemu rekonstrukcji obrazu z niższej rozdzielczości, bez względu na moc komputera.