Skip to main content

Łatka PlayerUnknown's Battlegrounds usprawni system nagród

Istotne zmiany.

Twórcy sieciowego PlayerUnknown's Battlegrounds poinformowali, że najnowsza aktualizacja wprowadzi poprawki do systemu kupowanych za wirtualną walutę skrzynek z nagrodami.

W obecnej wersji gra posiada błąd powodujący, że znajdowane w paczkach przedmioty pojawiają się częściej lub rzadziej niż powinny. W wyniku usterki, w zestawach o wyższej kategorii gracze trafiają na rzeczy o mniejszej wartości.

Spacer po łonie natury

Łatka, którą autorzy wydadzą w tym tygodniu, zajmie się wspomnianym problemem oraz udoskonali cały mechanizm. We wpisie opublikowanym na forum platformy Steam producent tytułu - Brendan „PlayerUnknown” Greene - podkreślił, że patch jest dopiero „pierwszą próbą” naprawienia tego elementu.

„W ramach programu Early Access najprawdopodobniej dokonamy jeszcze kilku modyfikacji, więc nie należy traktować nadchodzących zmian jako ostatecznych!”- napisał.

Aktualizacja wprowadzi również karabin Groza, który gracze znajdą wyłącznie w zrzucanych przez samoloty skrzyniach z zaopatrzeniem. Poza tym pojawi się szansa na zdobycie z pomocą kufrów tłumików AR i SR.

Łatka doda jeszcze pistolet P18C, na który będziemy mogli natknąć się podczas eksploracji mapy. Twórcy zmniejszą jednak częstotliwość występowania karabinu SCAR-L i pistoletu maszynowego UMP, zwiększając przy tym prawdopodobieństwo natrafienia na UZI.

PlayerUnknown's Battlegrounds to gra survivalowa, która reprezentuje podgatunek określany mianem „battle royale”. Wczesna wersja zadebiutowała na PC w marcu, a na E3 zapowiedziano, że tytuł trafi też na Xbox One.

Produkcja cieszy się dużą popularnością. W zaledwie trzy miesiące od debiutu w programie Early Access na Steamie autorzy sprzedali 4 miliony egzemplarzy.

Zobacz: PlayerUnknown's Battlegrounds - poradnik i najlepsze porady

Podstawy zabawy są proste: gracz zaczyna z niczym, musi więc plądrować okolicę, znaleźć broń i inne potrzebne do przetrwania zapasy, a także wyeliminować wszystkich wrogów. Lub schować się i czekać, aż sami się przetrzebią.

Zobacz na YouTube

Zmagania toczą się na mapie w rozmiarach 8 × 8 kilometrów, lecz dostępny teren jest stale zmniejszany przez zabójczy gaz, zmuszając do konfrontacji. Tytuł kładzie nieco większy nacisk na realizm strzelania, z oprawą napędzaną silnikiem Unreal Engine 4.

W planach dla gry na najbliższą przyszłość są jeszcze powtórki meczów w 2D i 3D, wspinanie się na przeszkody i ich przeskakiwanie oraz nowe warunki pogodowe. Dalszy horyzont aktualizacji zakłada - poza osobnym trybem zombie - także dwie mapy: jedną pustynną, drugą pełną śniegu.

Zobacz także