Łatka Prey obiecuje poradzenie sobie z zacinaniem na PS4
Zmiany także na PC i Xbox One.
Po premierze w maju w temacie Prey zrobiło się raczej cicho, jak to zwykle bywa w przypadku produkcji stawiających na rozgrywkę dla jednego gracza. Teraz twórcy powracają jednak z dużo łatką.
Patch 1.05 powinien być już dostępny na PC, PS4 i Xbox One.
Pełną listę zmian i poprawek znaleźć można w serwisie społecznościowym Reddit, lecz najważniejsze jest chyba poradzenie sobie z tearingiem i zacinaniem w wersji PS4, o czym wspominało już Digital Foundry w analizie.
„Dobra wiadomość jest taka, że poprawiono kwestię sterowania i usunięto dodatkowe opóźnienie, ale - mówiąc wprost - Prey zaczął okropnie zacinać” - wspominaliśmy zaraz po publikacji łatki wprowadzającej wsparcie dla PS4 Pro.
„To bez wątpienia najgorszy przypadek nierównego generowania klatek, z jakim mieliśmy do czynienia, tworzący iluzję znacznie niższej liczby klatek na sekundę” - dodało Digital Foundry.
Zobacz: Prey - Poradnik, Solucja
Wszelkie zmiany w tej materii będą więc mile widziane. Jest też szereg mniejszych poprawek, jak koniec z przechodzeniem przez podłogę przy użyciu żelu GLOO. Zajęto się głównie usuwaniem błędów, w sztucznej inteligencji, w interfejsie, walce czy oświetleniu.
Prey to gra studia twórców Dishonored, lecz od innego oddziału tej firmy, z siedzibą w Teksasie. To również restart serii zapoczątkowanej w 2006 roku przez produkcję o takim samym tytule od studia Human Head.
Nowy Prey nie jest typową strzelanką FPP. Ważnym elementem rozgrywki jest nie tylko walka, ale także eksploracja i pokonywanie przeszkód na różne sposoby. Stąd porównania do cyklu Deus Ex czy BioShock.