Łatka Prey wprowadza wsparcie dla PS4 Pro
Oraz szereg innych zmian.
Bethesda poinformowała, że opublikowała długo oczekiwaną łatkę wprowadzającą obsługę możliwości PS4 Pro w Prey.
Przeniesiono między innymi szereg opcji z PC: pełnowymiarowe odbicia powierzchniowe, wyższą jakość cieni, a także ładniejsze tekstury oraz wyższe ich filtrowanie anizotropowe (16x zamiast 4x).
Większe zasoby pamięci powinny pomóc w doczytywaniu powierzchni, a także zminimalizować „wyskakiwanie” detali obiektów przed postacią. Do tego bogatsze efekty cząsteczkowe oraz dalszy zasięg rysowania źródeł światła.
Nie wspomniano jednak o żadnych modyfikacjach w rozdzielczości obrazu, czego mogła oczekiwać część posiadaczy ekranów 4K.
Twórcy zadbali także o kilka ogólnych poprawek. Usunięto głównie błędy w misjach, możliwość utknięcia w jednej z lokacji czy też synchronizację przerywników.
Te modyfikacje pojawią się w łatce 1.04 także na PC i Xbox One. Aktualizację na tych platformach sprzętowych zaplanowano jeszcze na ten tydzień.
Prey to gra studia twórców Dishonored, lecz od innego oddziału tej firmy, z siedzibą w Teksasie. To również restart serii zapoczątkowanej w 2006 roku przez produkcję o takim samym tytule od studia Human Head.
Nowy Prey nie jest typową strzelanką FPP. Ważnym elementem rozgrywki jest nie tylko walka, ale także eksploracja i pokonywanie przeszkód na różne sposoby. Stąd porównania do cyklu Deus Ex czy BioShock.