Łatka Rainbow Six Siege obejmuje nawet 42 GB danych
Ale poprawia czasy ładowania.
Rzadko zdarza się, żeby wydawcy ostrzegali przed rozmiarem nadchodzącej łatki do gry, ale tak właśnie stało się w przypadku strzelanki Rainbow Six Siege.
We wpisie na oficjalnej stronie tytułu znaleźć można tabelę dla aktualizacji wprowadzającej trzeci sezon zmagań. Liczby są raczej imponujące.
Jeśli gramy na PC i chcemy pobrać także pakiet tekstur wysokiej rozdzielczości, musimy przygotować się na pobieranie około 42 GB danych. Bez tych powierzchni - 26 GB.
Posiadacze PS4 i Xbox One ściągną 15 GB plików. To znacznie mniej niż na komputerach osobistych, lecz nadal całkiem sporo.
Skąd taki rozmiar? Ubisoft wyjaśnia, że aktualizacja stanie się bazą dla wszystkich przyszłych zmian w grze i gruntowanie odświeża strukturę danych. Wydaje się, że po prostu pobieramy Rainbow Six Siege od nowa.
„Wszystkie pliki przechowywane są w, jak to nazywamy, kuźni (ang. forge). To skompresowane archiwum dla różnych danych. Gdy potrzebujemy zmodyfikować plik będący częścią kuźni, po prostu pobieracie kolejną kuźnię z nowymi plikiem, bez zastępowania tej istniejącej” - wyjaśnią twórcy.
„To upraszcza proces łatania i redukuje rozmiar pobierania. Wraz z upływem czasu przekłada się jednak na mnóstwo zmarnowanego miejsca na dysku, zajmowanego w ramach kolejnych modyfikacji plików.”
Teraz łatka Y2S3.0 (rok drugi, sezon trzeci) zmieni wiele istniejących tekstur, więc deweloperzy zdecydowali się na połączenie i wyczyszczenie kuźni. Ogólny rozmiar na dyskach twardych zostanie więc zmniejszony i czasy ładowania będą krótsze - na konsolach podobno nawet o 10 procent.
Co więcej, przyszłe patche będą mniejsze o 12-15 procent. Brzmi więc obiecująco, choć najpierw trzeba pobrać Rainbow Six Siege od podstaw.