Skip to main content

Layers of Fear - Aktor, Rozdział 1: Odcumowanie

Manekiny, filmy i latarka.

Rozpoczynamy historię aktora w Layers of Fear. Prolog trwa dosłownie kilkanaście sekund i polega na przejściu korytarzem bez rozgałęzień, więc włączymy tę część gry w rozdział pierwszy.


Na tej stronie:


Kajuta

  • Idź białym korytarzem, aż dojdziesz do białych drzwi. Wejdź do środka.
  • Uruchomi się scenka, po której nasza postać wstanie z łóżka i rozpocznie się pierwszy rozdział przygody.

Droga przez pokład

Gdy wstaniesz z łóżka, od razu obróć się w lewo, a następnie uruchom patefon. Zacznij od puszki po lewej, a następnie obracaj korbę.

  • Skieruj się w prawo i po drabince na górę. W następnym pomieszczeniu podejdź do biurka i podnieś szpulę z taśmą filmową (1). Umieść ją w kinematografie (2) i włącz urządzenie (3).
  • Po obejrzeniu filmu wyjdź drzwiami po prawej. Układ pomieszczeń uległ zmianie.
  • Idź korytarzem do pomieszczenia z wielką rośliną na środku i szklaną kopułą.
  • Skorzystaj z drzwi na lewo od rośliny.
  • Za drzwiami trzymaj się prawej strony i wyjdź na zewnątrz statku.
  • Ciężkie drzwi trzeba najpierw odblokować - zacznij od górnej zasuwy, następnie odblokuj dolną.
  • Idź dalej do windy po lewej stronie.
  • Skorzystaj z windy, by zjechać na dół, a gdy zatrzyma się na chwilę, po prostu ponownie użyj dźwigni, a winda ruszy.
  • Po wyjściu z windy skieruj się na lewo i idź do końca korytarza.
  • Przed metalową kratą ponownie skręć w pewno i na końcu krótkiego korytarza wejdź w drzwi po prawej.
  • W kolejnym pomieszczeniu trzymaj się prawej ściany i obejdź kajutę dookoła. Znajdziesz biurko, a w nim - klucz.
  • Otwórz mijane po drodze zamknięte drzwi (teraz będą po lewej) i otwórz je kluczem.
  • Idź dalej, kucając pod deskami, aż dojdziesz do schodów. Zejdź na dół.
  • Na niższym pokładzie trzymaj się prawej strony, a trafisz do pomieszczenia z telegrafem.
  • Użyj kilku razy przycisku po lewej, by nadać sygnał, a następnie podnieś słuchawki.
  • Wyjdź z pomieszczenia i od razu skorzystaj z drzwi na wprost.
  • Skręć w korytarz po prawej i otwórz pierwsze drzwi na prawo.
  • W kajucie trzymaj się prawej strony. Przeszukaj szufladę koło łóżka, by znaleźć zdjęcie.
  • Wyjdź na ciemny korytarz i udaj się do drzwi na samym końcu.
  • Przejdź przez jadalnię i skorzystaj z drzwi po lewej.
  • Idź dalej, mijając biały fotel. Przejdź przez długi korytarz i drzwi na jego końcu (po lewej).
  • Dojdziesz do pomieszczenia z globusem - użyj go kilka razy, aż się rozpadnie.
  • Idź do drzwi, w których kierunku potoczył się globus i dalej przez drzwi na wprost.
  • Miń biały wazon i wyjdź drzwiami po lewej.
  • Zabierz klucz ze złotej klatki, którą znajdziesz za metalową kratą.
  • Otwórz kłódkę z kodem przy kracie, która masz za plecami.
  • Kod znajdziesz, jeśli spojrzysz w górę po tym, jak sufit zacznie się częściowo walić.
  • Kod to: 644

Obracający się stół

  • Idź dalej do pomieszczenia ze stołami i manekinem. Obok manekina jest przełącznik - użyj go.
  • Poczekaj chwilę, aż stół się obróci. Tuż obok znajdziesz przełącznik i dźwignię, które pozawalają zatrzymać obrót stołu.
  • Czerwony guzik pozwala opuścić fotel, który musi trafić w miejsce oznaczone białym prostokątem.
  • Jeśli trafisz fotelem we właściwe miejsce, za manekinem po lewej otworzy się przejście.
  • W kolejnym pomieszczeniu sprawdź plakat filmowy na ścianie po lewej.
  • Wyjdź drzwiami po prawej i sprawdź drzwi po lewej na końcu korytarza.
  • Gdy pojawi się chodzący manekin, zawróć i idź korytarzem do końca, a następnie do drzwi po prawej.
  • Idź przez drzwi na wprost, a następnie do kajuty po lewej.
  • W szafce biurka znajdziesz przedmiot - zabierz go.

Ster i alternatywna rzeczywistość

  • Wróć na korytarz i idź w prawo, a dalej trzymaj się prawej strony.
  • Dotrzesz w końcu na scenę przypominająca pokład statku. Podejdź do koła steru i obróć je w lewo.
  • Gdy obraz na ekranie się zmieni, skorzystaj z wejścia prowadzącego pod pokład - jest tuż poniżej koła steru.
  • Na dole od razu odwróć się w tył i otwórz drewnianą skrzynię z pirackimi rekwizytami.
  • Kontynuuj na koniec pomieszczenia - idź wzdłuż przerywanej linii narysowanej na podłodze. Na końcu linii znajdziesz klucz oznaczony dużym białym krzyżykiem.
  • Skorzystaj z drabiny, która masz za plecami, by wyjść na pokład.
  • Zbliż się do dzwonu po prawej i użyj go.
  • Po chwili wszystko wróci do normy i znów będziesz stać przy kole steru.
  • Zejdź ze sceny i kieruj się w lewo. Trafisz do korytarza, w którym nagle obraz stanie się czarno-biały.
  • Odsłoń kotarę i podejdź do obrotowej tablicy po lewej, w głębi pomieszczenia.
  • Obróć tablicę i wróć w kierunku wejścia.

Latarka i sejf

  • Idź przed siebie, aż znajdziesz pomieszczenie z walizką.
  • Otwórz ją i zabierz ze środka latarkę.
  • Następnie podejdź kilka kroków w prawo i pociągnij wajchę na stole.
  • Wypróbuj latarkę na manekinach.
  • Wyjdź na korytarz i trzymaj się lewej strony. Pociągnij dźwignię za drzwiami z manekinem leżącym w progu.
  • Idź dalej na wprost, uważając na światło reflektora w korytarzu.
  • Sprawdź plakat w pokoju z biurkiem.
  • Wyjdź drzwiami po lewej i idź korytarzem, unikając światła reflektora.
  • Skorzystaj z wnęki w ścianie, by uniknąć oświetlenia.
  • Oświetl manekina przy pomocy latarki, by podniósł skrzynie i otworzył przejście.
  • Idź tunelem na wprost do okrągłego wyjścia.
  • Zanim przejdziesz przez drzwi, zajrzyj za róg po prawej, by znaleźć notatnik.
  • Wyjdź przez drzwi i użyj koła na ciężkich wrotach, aż wszystkie zamki zostaną otwarte.
  • Podejdź do sejfu i wpisz kod: 10 w prawo, 80 w lewo, 40 w prawo.

Projektor i film

  • Zabierz muszelkę z sejfu, a po scence udaj się tunelem na wprost. Idź za przerywaną linią na podłodze i strzałkami.
  • W szufladzie biurka po drodze znajdziesz kolejne zdjęcie.
  • Idź dalej za liniami do salki kinowej z projektorem.
  • Przesuń film tak, by na ekranie pojawiły się drzwi.
  • Przejdź przez drzwi na ekranie i idź przed siebie.
  • Na końcu korytarza znajdziesz po lewej kolejny plakat filmowy.
  • Wyjdź oświetlonymi drewnianymi drzwiami.
  • Idź przez kolejne pomieszczenia i garderoby.
  • Wyjście znajdziesz w rogu niedaleko oświetlonych luster do makijażu.
  • Użyj dźwigni w następnym korytarzu.
  • Manekin po prawej stanie w płomieniach i pojawi się przy nim klucz. Zabierz klucz.
  • Otwórz drzwi, które masz po lewej za plecami i idź dalej.
  • Oświetl kolejnego manekina, aby otrzymać jeszcze jeden klucz.
  • Skorzystaj z drzwi po lewej i idź przed siebie przez kolejne kotary, aż znajdziesz pistolet na stole.
  • Podnieś pistolet i strzel w manekina po prawej.
  • Wyjdź przez drzwi, które otworzą się za postrzelonym manekinem.
  • Idź do końca długiego, wijącego się korytarza przez kilka pomieszczeń. Wejdź do kajuty za widmem, które pojawi się w przejściu.
  • Idź przez kolejne pomieszczenia, aż dotrzesz do drzwi blokowanych przez manekina.
  • Użyj na nim latarki, a otworzy drzwi.

Biały pokój

  • W białym pokoju poczekaj na zakończenie animacji i wyjdź drzwiami po prawej.
  • Zejdź schodami na sam dół. Zatrzymaj się po drodze przy chłopcu i poczekaj, aż ucieknie.
  • Potem kontynuuj podróż schodami w dół.
  • Na dole poszukaj manekina stojącego w przejściu po lewej i oświetlaj go latarką, aż dojdzie do następnego pomieszczenia.

Ładownia i manekiny

  • Skorzystaj z drzwi, przed którymi zatrzyma się manekin i idź przed siebie kolejnymi pomieszczeniami ładowni.
  • Oświetl kolejnego manekina blokującego przejście.
  • Skorzystaj jednak z białych drzwi po lewej.
  • Dotrzesz w końcu do wroga - użyj wzmocnionego światła latarki, by go obezwładnić.
  • Po starciu z wrogiem odwróć się w tył i podążaj korytarzem, trzymając się lewej strony.
  • Oświetl manekina blokującego drogę, a przesunie wózek. Idź dalej.
  • Wyjdź przez duże białe wrota, ale gdy tylko znajdziesz się po drugiej stronie - zamknij je za sobą, by uwięzić ścigającego nas wroga.
  • W pomieszczeniu sprawdź młotek na jednym z biurek, a otworzy się przejście.
  • Idź kolejnymi korytarzami, oświetlając kolejne manekiny.
  • Droga jest prosta, a manekinów wiele.
  • Dojdziesz w końcu do wąskiego korytarza z kotar. Kontynuuj, ale pamiętaj, by zamykać za sobą drzwi.
  • Zabierz szpulę z filmem leżącą na kufrze.

Po zabraniu filmu obróć się o 180 stopni i wyjdź drzwiami, za którymi układ pomieszczeń ulegnie zmianie. Idź dalej między linami, a gdy dojdziesz do przejścia z zieloną tapetą, pierwszy rozdział historii Aktora dobiegnie końca.


Poprzednie: Layers of Fear - Malarz, Rozdział 6: Świadek

Spis treści: Layers of Fear - Poradnik, Solucja

Następne: Layers of Fear - Aktor, Rozdział 2: Polowanie

Zobacz także