Layers of Fear - Aktor, Rozdział 1: Odcumowanie
Manekiny, filmy i latarka.
Rozpoczynamy historię aktora w Layers of Fear. Prolog trwa dosłownie kilkanaście sekund i polega na przejściu korytarzem bez rozgałęzień, więc włączymy tę część gry w rozdział pierwszy.
Na tej stronie:
Kajuta
- Idź białym korytarzem, aż dojdziesz do białych drzwi. Wejdź do środka.
- Uruchomi się scenka, po której nasza postać wstanie z łóżka i rozpocznie się pierwszy rozdział przygody.
Droga przez pokład
Gdy wstaniesz z łóżka, od razu obróć się w lewo, a następnie uruchom patefon. Zacznij od puszki po lewej, a następnie obracaj korbę.
- Skieruj się w prawo i po drabince na górę. W następnym pomieszczeniu podejdź do biurka i podnieś szpulę z taśmą filmową (1). Umieść ją w kinematografie (2) i włącz urządzenie (3).
- Po obejrzeniu filmu wyjdź drzwiami po prawej. Układ pomieszczeń uległ zmianie.
- Idź korytarzem do pomieszczenia z wielką rośliną na środku i szklaną kopułą.
- Skorzystaj z drzwi na lewo od rośliny.
- Za drzwiami trzymaj się prawej strony i wyjdź na zewnątrz statku.
- Ciężkie drzwi trzeba najpierw odblokować - zacznij od górnej zasuwy, następnie odblokuj dolną.
- Idź dalej do windy po lewej stronie.
- Skorzystaj z windy, by zjechać na dół, a gdy zatrzyma się na chwilę, po prostu ponownie użyj dźwigni, a winda ruszy.
- Po wyjściu z windy skieruj się na lewo i idź do końca korytarza.
- Przed metalową kratą ponownie skręć w pewno i na końcu krótkiego korytarza wejdź w drzwi po prawej.
- W kolejnym pomieszczeniu trzymaj się prawej ściany i obejdź kajutę dookoła. Znajdziesz biurko, a w nim - klucz.
- Otwórz mijane po drodze zamknięte drzwi (teraz będą po lewej) i otwórz je kluczem.
- Idź dalej, kucając pod deskami, aż dojdziesz do schodów. Zejdź na dół.
- Na niższym pokładzie trzymaj się prawej strony, a trafisz do pomieszczenia z telegrafem.
- Użyj kilku razy przycisku po lewej, by nadać sygnał, a następnie podnieś słuchawki.
- Wyjdź z pomieszczenia i od razu skorzystaj z drzwi na wprost.
- Skręć w korytarz po prawej i otwórz pierwsze drzwi na prawo.
- W kajucie trzymaj się prawej strony. Przeszukaj szufladę koło łóżka, by znaleźć zdjęcie.
- Wyjdź na ciemny korytarz i udaj się do drzwi na samym końcu.
- Przejdź przez jadalnię i skorzystaj z drzwi po lewej.
- Idź dalej, mijając biały fotel. Przejdź przez długi korytarz i drzwi na jego końcu (po lewej).
- Dojdziesz do pomieszczenia z globusem - użyj go kilka razy, aż się rozpadnie.
- Idź do drzwi, w których kierunku potoczył się globus i dalej przez drzwi na wprost.
- Miń biały wazon i wyjdź drzwiami po lewej.
- Zabierz klucz ze złotej klatki, którą znajdziesz za metalową kratą.
- Otwórz kłódkę z kodem przy kracie, która masz za plecami.
- Kod znajdziesz, jeśli spojrzysz w górę po tym, jak sufit zacznie się częściowo walić.
- Kod to: 644
Obracający się stół
- Idź dalej do pomieszczenia ze stołami i manekinem. Obok manekina jest przełącznik - użyj go.
- Poczekaj chwilę, aż stół się obróci. Tuż obok znajdziesz przełącznik i dźwignię, które pozawalają zatrzymać obrót stołu.
- Czerwony guzik pozwala opuścić fotel, który musi trafić w miejsce oznaczone białym prostokątem.
- Jeśli trafisz fotelem we właściwe miejsce, za manekinem po lewej otworzy się przejście.
- W kolejnym pomieszczeniu sprawdź plakat filmowy na ścianie po lewej.
- Wyjdź drzwiami po prawej i sprawdź drzwi po lewej na końcu korytarza.
- Gdy pojawi się chodzący manekin, zawróć i idź korytarzem do końca, a następnie do drzwi po prawej.
- Idź przez drzwi na wprost, a następnie do kajuty po lewej.
- W szafce biurka znajdziesz przedmiot - zabierz go.
Ster i alternatywna rzeczywistość
- Wróć na korytarz i idź w prawo, a dalej trzymaj się prawej strony.
- Dotrzesz w końcu na scenę przypominająca pokład statku. Podejdź do koła steru i obróć je w lewo.
- Gdy obraz na ekranie się zmieni, skorzystaj z wejścia prowadzącego pod pokład - jest tuż poniżej koła steru.
- Na dole od razu odwróć się w tył i otwórz drewnianą skrzynię z pirackimi rekwizytami.
- Kontynuuj na koniec pomieszczenia - idź wzdłuż przerywanej linii narysowanej na podłodze. Na końcu linii znajdziesz klucz oznaczony dużym białym krzyżykiem.
- Skorzystaj z drabiny, która masz za plecami, by wyjść na pokład.
- Zbliż się do dzwonu po prawej i użyj go.
- Po chwili wszystko wróci do normy i znów będziesz stać przy kole steru.
- Zejdź ze sceny i kieruj się w lewo. Trafisz do korytarza, w którym nagle obraz stanie się czarno-biały.
- Odsłoń kotarę i podejdź do obrotowej tablicy po lewej, w głębi pomieszczenia.
- Obróć tablicę i wróć w kierunku wejścia.
Latarka i sejf
- Idź przed siebie, aż znajdziesz pomieszczenie z walizką.
- Otwórz ją i zabierz ze środka latarkę.
- Następnie podejdź kilka kroków w prawo i pociągnij wajchę na stole.
- Wypróbuj latarkę na manekinach.
- Wyjdź na korytarz i trzymaj się lewej strony. Pociągnij dźwignię za drzwiami z manekinem leżącym w progu.
- Idź dalej na wprost, uważając na światło reflektora w korytarzu.
- Sprawdź plakat w pokoju z biurkiem.
- Wyjdź drzwiami po lewej i idź korytarzem, unikając światła reflektora.
- Skorzystaj z wnęki w ścianie, by uniknąć oświetlenia.
- Oświetl manekina przy pomocy latarki, by podniósł skrzynie i otworzył przejście.
- Idź tunelem na wprost do okrągłego wyjścia.
- Zanim przejdziesz przez drzwi, zajrzyj za róg po prawej, by znaleźć notatnik.
- Wyjdź przez drzwi i użyj koła na ciężkich wrotach, aż wszystkie zamki zostaną otwarte.
- Podejdź do sejfu i wpisz kod: 10 w prawo, 80 w lewo, 40 w prawo.
Projektor i film
- Zabierz muszelkę z sejfu, a po scence udaj się tunelem na wprost. Idź za przerywaną linią na podłodze i strzałkami.
- W szufladzie biurka po drodze znajdziesz kolejne zdjęcie.
- Idź dalej za liniami do salki kinowej z projektorem.
- Przesuń film tak, by na ekranie pojawiły się drzwi.
- Przejdź przez drzwi na ekranie i idź przed siebie.
- Na końcu korytarza znajdziesz po lewej kolejny plakat filmowy.
- Wyjdź oświetlonymi drewnianymi drzwiami.
- Idź przez kolejne pomieszczenia i garderoby.
- Wyjście znajdziesz w rogu niedaleko oświetlonych luster do makijażu.
- Użyj dźwigni w następnym korytarzu.
- Manekin po prawej stanie w płomieniach i pojawi się przy nim klucz. Zabierz klucz.
- Otwórz drzwi, które masz po lewej za plecami i idź dalej.
- Oświetl kolejnego manekina, aby otrzymać jeszcze jeden klucz.
- Skorzystaj z drzwi po lewej i idź przed siebie przez kolejne kotary, aż znajdziesz pistolet na stole.
- Podnieś pistolet i strzel w manekina po prawej.
- Wyjdź przez drzwi, które otworzą się za postrzelonym manekinem.
- Idź do końca długiego, wijącego się korytarza przez kilka pomieszczeń. Wejdź do kajuty za widmem, które pojawi się w przejściu.
- Idź przez kolejne pomieszczenia, aż dotrzesz do drzwi blokowanych przez manekina.
- Użyj na nim latarki, a otworzy drzwi.
Biały pokój
- W białym pokoju poczekaj na zakończenie animacji i wyjdź drzwiami po prawej.
- Zejdź schodami na sam dół. Zatrzymaj się po drodze przy chłopcu i poczekaj, aż ucieknie.
- Potem kontynuuj podróż schodami w dół.
- Na dole poszukaj manekina stojącego w przejściu po lewej i oświetlaj go latarką, aż dojdzie do następnego pomieszczenia.
Ładownia i manekiny
- Skorzystaj z drzwi, przed którymi zatrzyma się manekin i idź przed siebie kolejnymi pomieszczeniami ładowni.
- Oświetl kolejnego manekina blokującego przejście.
- Skorzystaj jednak z białych drzwi po lewej.
- Dotrzesz w końcu do wroga - użyj wzmocnionego światła latarki, by go obezwładnić.
- Po starciu z wrogiem odwróć się w tył i podążaj korytarzem, trzymając się lewej strony.
- Oświetl manekina blokującego drogę, a przesunie wózek. Idź dalej.
- Wyjdź przez duże białe wrota, ale gdy tylko znajdziesz się po drugiej stronie - zamknij je za sobą, by uwięzić ścigającego nas wroga.
- W pomieszczeniu sprawdź młotek na jednym z biurek, a otworzy się przejście.
- Idź kolejnymi korytarzami, oświetlając kolejne manekiny.
- Droga jest prosta, a manekinów wiele.
- Dojdziesz w końcu do wąskiego korytarza z kotar. Kontynuuj, ale pamiętaj, by zamykać za sobą drzwi.
- Zabierz szpulę z filmem leżącą na kufrze.
Po zabraniu filmu obróć się o 180 stopni i wyjdź drzwiami, za którymi układ pomieszczeń ulegnie zmianie. Idź dalej między linami, a gdy dojdziesz do przejścia z zieloną tapetą, pierwszy rozdział historii Aktora dobiegnie końca.
Poprzednie: Layers of Fear - Malarz, Rozdział 6: Świadek
Spis treści: Layers of Fear - Poradnik, Solucja
Następne: Layers of Fear - Aktor, Rozdział 2: Polowanie