Layers of Fear - Aktor, Rozdział 3: Korzenie we krwi
Labirynty, głowy, rakieta i szyb wentylacyjny.
Kontynuujemy historię aktora w Layers of Fear. Trzeci rozdział pełen jest mylących zagadek i zapętlających się korytarzy, ale dzięki temu poradnikowi przebrniesz przez wszystko bez najmniejszego problemu.
Ręka, serce, mózg i kociołek
Tradycyjnie zaczynamy od wizyty w swojej kajucie. Udaj się drabinka na górę i załóż kolejną szpulę filmu na projektor. Po krótkim filmie wskocz w otwór, który pojawi się w podłodze tuż przed ekranem.
- Podążaj tunelem do zejścia i dalej do drzwi wskazywanych przez białe strzałki narysowane na podłodze. Klucz lezy na stole tuż przed drzwiami.
- W dziwnej lokacji z trawą skręć w lewo.
- Zbadaj rękę leżącą przed porośniętym mchem stworem i zawróć.
- Kieruj się do drzwi na wprost i podnieś po drodze mózg leżący przy bezgłowym manekinie.
- W kolejnym pomieszczeniu znajdziesz czarne serce w trzymane przez innego manekina.
- Ponownie zawróć do trawiastego pomieszczenia i skręć w lewo - do pomieszczenia z kociołkiem, przez które przechodziliśmy przed chwilą.
- Wrzuć wszystkie części ciała do kociołka.
- Po wszystkim wróć do trawiastego pomieszczenia, gdzie otworem stanie nowa droga ozdobiona zielonymi balonikami.
- Idź w stronę światła, a przy żarówce wespnij się na małe schodki, zabierz klucz z wejścia do wentylacji, a następnie skorzystaj z szybu.
Kły, karty i lustro
- Podążaj znajomą drogą, ale tym razem otwórz drzwi na wprost wyjścia, przez które zeskoczysz na dół.
- W lewej części pomieszczenia znajdziesz łóżko, a w szufladzie po jego prawej stronie - kolejne zdjęcie.
- W tym samym miejscu wejdź po małych schodkach i zabierz przedmiot ukryty na ekranie (wampirze kły).
- Odwróć się o 180 stopni i użyj znalezionego przedmiotu na manekinie leżącym nad łóżkiem.
- Podejdź do kart, które pojawią się na przeciwnym końcu pokoju i zabierz asa.
- Zdejmij wampirze kły z manekina nad łóżkiem i użyj ich na ustach białego popiersia, które masz po swojej lewej stronie.
- Przed nami pojawią się dwa manekiny grające w karty - włóż asa w talię tego po lewej.
- Dzięki temu otworzy się walizka leżąca obok drugiego manekina. Zabierz zawartość walizki (wisiorek).
- Zabierz wampirze kły z popiersia i powieś je ponownie na manekinie wiszącym nad łóżkiem.
- Za plecami pojawi się niebieskawe popiersie kobiety - zawieś na nim wisiorek zabrany z walizki.
- Raz jeszcze zabierz wampirze kły z manekina wiszącego nad łóżkiem i użyj ich na pobliskim lustrze.
Cztery głowy i kufer
- Poczekaj na zakończenie dialogu, a następnie skorzystaj z przejścia powstałego w miejscu lustra.
- Idź dalej znajomym korytarzem i ponownie skorzystaj z szybu wentylacyjnego. Pamiętaj o zabraniu klucza.
- Już trzeci raz podążamy tą samą drogą, ale tym razem po zeskoczeniu na dół przez znajome przejście, skieruj się w swoją prawą stronę - strzałki na podłodze wskazują właściwą drogę.
- Dotrzesz w końcu do piwnicy. Poszukaj tu popiersia i odkręć z niego głowę.
- Zabraną głowę wrzuć do drewnianego kufra, który masz bezpośrednio za plecami.
- Odwróć się teraz w tył i podejdź do kolejnej głowy, która trzeba odkręcić. Ją też wrzuć do skrzyni.
- Jeszcze raz odwróć się i udaj w to samo miejsce po trzecią głowę, choć tym razem czeka nas nieco dłuższy spacer. Tę głowę także wrzuć do kufra.
- Jeszcze raz powtórz czynność. Tym razem kufer pojawi nam się za plecami zaraz po zdobyciu czwartej głowy. Wrzuć ja do kufra, a uruchomi się krótka scenka, po której zobaczysz wszystkie głowy na talerzach.
- W kufrze, który masz za plecami, znajdziesz plakat filmowy.
- Wyjdź jedynymi drzwiami i idź znanym korytarzem. Ponownie skorzystaj z szybu wentylacyjnego.
Pokój dziecięcy
- Gdy zeskoczysz na dół, odwróć się o 180 stopni i idź do przejścia wskazywanego przez bliższą białą strzałkę - na dole znajdziesz plakat. Zabierz go i wracaj do rozwidlenia.
- Podążaj za dalszą białą strzałką i otwórz kluczem drzwi do pokoju dziecięcego.
- Na prawo od wejścia stoi łóżko, przez które możesz przejść dalej w głąb pomieszczenia.
- Idź dalej drogą zrobioną z desek, aż dotrzesz na górę piętrowego łózka. Zbadaj drewniany pistolet, który tam leży.
- Podczas scenki strzel do dziecka stojącego na desce.
- Po scence wróć drogą z desek na dół i podejdź do dziecka leżącego na podłodze.
- Po krótkiej animacji odwróć się i skorzystaj z drzwi na wprost.
- Za drzwiami odsłoń czerwoną zasłonkę po lewej i przejdź tunelem, który ponownie doprowadzi nas do szybu wentylacyjnego. Skorzystaj z niego.
Biuro i rakieta
- Gdy znów zeskoczysz na dół, odwróć się o 180 stopni i wyjdź drzwiami bezpośrednio na wprost.
- W następnym pomieszczeniu znajdziesz biurko przy kominku, a w jego szufladzie - kolejne zdjęcie do kolekcji.
- W kominku znajdziesz pierwszą część zabawkowej rakiety - zabierz ją.
- Drugi element rakiety znajdziesz w dalszej części pomieszczenia za swoimi plecami. Trzymaj się prawej strony i szukaj oświetlonych dywanów - fragment rakiety będzie tuż na lewo od nich, za fotelem.
- Cofnij się teraz nieco w kierunku centralnej części pomieszczenia i spójrz w stronę miejsca, w którym leżał poprzedni fragment. Trzeci element rakiety powinien leżeć na półce na wprost.
- Zaraz obok trzeciego fragmentu można ułożyć wszystkie elementy rakiety. Gdy to zrobisz, poszukaj na podłodze za plecami kabla elektrycznego z wtyczką - leży dosłownie dwa kroki od rakiety.
- Wtyczkę wepnij do gniazdka w ścianie - jest na lewo od rakiety.
- Zaraz nad gniazdkiem jest przycisk, który należy wcisnąć.
- Na koniec podejdź do rakiety i zajrzyj do środka przez okrągłe okienko.
- Rozpocznie się lot rakietą. Leć w stronę światła, słuchając dialogu. Uważaj na pojawiające się przeszkody.
- Przeszkód można unikać, sterując rakietą na boki. Można skręcić kilka razy w jednym kierunku.
- Po dłuższej chwili dolecisz do celu.
Łazienka i druga strona lustra
- Po locie rakietą ponownie znajdziemy się w korytarzu z szybem wentylacyjnym. Tym razem znajdziemy przy nim klucz do łazienki.
- Kontynuuj znaną drogą, a gdy zeskoczysz na dół, odwróć się w tył i od razu skręć w lewo - idź za strzałką narysowaną na podłodze.
- W łazience przejdź przez lustro.
- W zalanym korytarzu zajrzyj przez dziurkę od klucza przy pierwszych drzwiach po lewej.
- W pomieszczeniu z wiatrakiem i wiaderkiem wyłącz wiatrak i dotknij wiaderka, a następnie spójrz przez kolejną dziurkę od klucza.
- Teraz ponownie dotknij przełącznika wiatraka, przekręć lewy kurek przy zlewie na wprost i dotknij wiaderka.
- Spójrz przez dziurkę od klucza drzwi wejściowych.
- Wyłącz radio, zakręć lewy kurek lewego kranu i dotknij wiaderka. Rozpocznie się krótka animacja.
Park i płomienie
- Po wszystkim ockniesz się w nowym pomieszczeniu. Przejdź przez drzwi ze spiralą, które widzisz na wprost.
- Gdy dojdziesz do dziwnego pieca z dwunastoma otworami, dotykaj ich w kolejności przedstawionej na ilustracji poniżej.
- Gdy wszystkie otwory będą odsłonięte, odwróć się i podnieś kostkę trzymana przez postać siedzącą na ławce, którą masz za plecami.
- Skieruj się ścieżką, która masz a plecami, gdy stoisz przodem do ławki.
- Kilka kroków dalej wejdź w roślinny tunel po lewej stronie.
- Za drzwiami na końcu ścieżki sprawdź oko leżące przy kratach.
Labirynt i biały promień
- Gdy się ockniesz po scence, idź ścieżka na lewo od czaszki.
- W labiryncie idź najpierw prosto, a gdy biały promień odetnie drogę, odwróć się w tył i wejdź w korytarz po prawej najbliżej zamykającego się przejścia.
- Poczekaj tu, aż biały promień zniknie, wyjdź na główną ścieżkę i idź dalej przed siebie.
- Na pierwszym rozwidleniu skręć w prawo i przejdź oświetlonym tunelem.
- Po wyjściu z tunelu idź na wprost za białym promieniem.
- Przy latarni kieruj się na wprost (lekko w lewo), ale nie skręcaj w korytarz całkiem na lewo.
- Przejdź pomiędzy dwoma czarami ognia i przy wydrążonym drzewie skręć w lewo.
- Omiń płonącą łódkę, idąc jej prawą stroną i kieruj się dalej w tym samym kierunku, na wprost.
- Przy latarniach trzymaj się prawej strony.
- Po chwili zacznie padać deszcz. Gdy obraz wróci do normy, idź prosto przed siebie.
- Gdy dotrzesz do alejki z ośmioma ławkami po bokach, pojawi się biały promień. Zawróć i schowaj się w alejce po lewej (jest tu wysoka trawa).
- Tą drogą możesz iść dalej. Kontynuuj przez trawę czy też trzcinę, trzymając się lewej strony.
- Wyjdziesz z boku alejki z ławkami. Możesz tu kryć się przed białym promieniem w oświetlonych, wydrążonych drzewach.
- Kontynuuj, ale uważaj na promień i chowaj się w kolejnych wydrążonych drzewach.
- Na końcu alejki skręć w prawo i biegnij przed siebie przez zwężający się tunel.
- Na końcu podnieś żółte kwiaty z cokołu, który masz przed sobą.
- Otworzy się przejście na wprost. Idź tam, a znajdziesz drabinę po prawej stronie.
- Przejdź przez drzwi, a w pomieszczeniu za nimi zbadaj szufladę biurka po lewej - znajdziesz w niej rolkę filmu.
- Odwróć się w tył od biurka i wyjdź przejściem na wprost.
- Dotrzesz po raz kolejny do korytarza z wejściem do szybu wentylacyjnego. Przy szybie znajdziesz plakat filmowy.
- Skorzystaj z szybu ostatni raz.
Tym razem w drewnianym tunelu znajdziesz szpulę filmu. Gdy ją podniesiesz i zawrócisz, tunel zarwie się, a my wrócimy do swojej kajuty. To koniec trzeciego rozdziału Layers of Fear.
Poprzednie: Layers of Fear - Aktor, Rozdział 2: Polowanie
Spis treści: Layers of Fear - Poradnik, Solucja
Następne: Layers of Fear - Aktor, Rozdział 4: Oddychaj