Skip to main content

Layers of Fear - Aktor, Rozdział 3: Korzenie we krwi

Labirynty, głowy, rakieta i szyb wentylacyjny.

Kontynuujemy historię aktora w Layers of Fear. Trzeci rozdział pełen jest mylących zagadek i zapętlających się korytarzy, ale dzięki temu poradnikowi przebrniesz przez wszystko bez najmniejszego problemu.



Ręka, serce, mózg i kociołek

Tradycyjnie zaczynamy od wizyty w swojej kajucie. Udaj się drabinka na górę i załóż kolejną szpulę filmu na projektor. Po krótkim filmie wskocz w otwór, który pojawi się w podłodze tuż przed ekranem.

  • Podążaj tunelem do zejścia i dalej do drzwi wskazywanych przez białe strzałki narysowane na podłodze. Klucz lezy na stole tuż przed drzwiami.
  • W dziwnej lokacji z trawą skręć w lewo.
  • Zbadaj rękę leżącą przed porośniętym mchem stworem i zawróć.
  • Kieruj się do drzwi na wprost i podnieś po drodze mózg leżący przy bezgłowym manekinie.
  • W kolejnym pomieszczeniu znajdziesz czarne serce w trzymane przez innego manekina.
  • Ponownie zawróć do trawiastego pomieszczenia i skręć w lewo - do pomieszczenia z kociołkiem, przez które przechodziliśmy przed chwilą.
  • Wrzuć wszystkie części ciała do kociołka.
  • Po wszystkim wróć do trawiastego pomieszczenia, gdzie otworem stanie nowa droga ozdobiona zielonymi balonikami.
  • Idź w stronę światła, a przy żarówce wespnij się na małe schodki, zabierz klucz z wejścia do wentylacji, a następnie skorzystaj z szybu.

Kły, karty i lustro

  • Podążaj znajomą drogą, ale tym razem otwórz drzwi na wprost wyjścia, przez które zeskoczysz na dół.
  • W lewej części pomieszczenia znajdziesz łóżko, a w szufladzie po jego prawej stronie - kolejne zdjęcie.
  • W tym samym miejscu wejdź po małych schodkach i zabierz przedmiot ukryty na ekranie (wampirze kły).
  • Odwróć się o 180 stopni i użyj znalezionego przedmiotu na manekinie leżącym nad łóżkiem.
  • Podejdź do kart, które pojawią się na przeciwnym końcu pokoju i zabierz asa.
  • Zdejmij wampirze kły z manekina nad łóżkiem i użyj ich na ustach białego popiersia, które masz po swojej lewej stronie.
  • Przed nami pojawią się dwa manekiny grające w karty - włóż asa w talię tego po lewej.
  • Dzięki temu otworzy się walizka leżąca obok drugiego manekina. Zabierz zawartość walizki (wisiorek).
  • Zabierz wampirze kły z popiersia i powieś je ponownie na manekinie wiszącym nad łóżkiem.
  • Za plecami pojawi się niebieskawe popiersie kobiety - zawieś na nim wisiorek zabrany z walizki.
  • Raz jeszcze zabierz wampirze kły z manekina wiszącego nad łóżkiem i użyj ich na pobliskim lustrze.

Cztery głowy i kufer

  • Poczekaj na zakończenie dialogu, a następnie skorzystaj z przejścia powstałego w miejscu lustra.
  • Idź dalej znajomym korytarzem i ponownie skorzystaj z szybu wentylacyjnego. Pamiętaj o zabraniu klucza.
  • Już trzeci raz podążamy tą samą drogą, ale tym razem po zeskoczeniu na dół przez znajome przejście, skieruj się w swoją prawą stronę - strzałki na podłodze wskazują właściwą drogę.
  • Dotrzesz w końcu do piwnicy. Poszukaj tu popiersia i odkręć z niego głowę.
  • Zabraną głowę wrzuć do drewnianego kufra, który masz bezpośrednio za plecami.
  • Odwróć się teraz w tył i podejdź do kolejnej głowy, która trzeba odkręcić. Ją też wrzuć do skrzyni.
  • Jeszcze raz odwróć się i udaj w to samo miejsce po trzecią głowę, choć tym razem czeka nas nieco dłuższy spacer. Tę głowę także wrzuć do kufra.
  • Jeszcze raz powtórz czynność. Tym razem kufer pojawi nam się za plecami zaraz po zdobyciu czwartej głowy. Wrzuć ja do kufra, a uruchomi się krótka scenka, po której zobaczysz wszystkie głowy na talerzach.
  • W kufrze, który masz za plecami, znajdziesz plakat filmowy.
  • Wyjdź jedynymi drzwiami i idź znanym korytarzem. Ponownie skorzystaj z szybu wentylacyjnego.

Pokój dziecięcy

  • Gdy zeskoczysz na dół, odwróć się o 180 stopni i idź do przejścia wskazywanego przez bliższą białą strzałkę - na dole znajdziesz plakat. Zabierz go i wracaj do rozwidlenia.
  • Podążaj za dalszą białą strzałką i otwórz kluczem drzwi do pokoju dziecięcego.
  • Na prawo od wejścia stoi łóżko, przez które możesz przejść dalej w głąb pomieszczenia.
  • Idź dalej drogą zrobioną z desek, aż dotrzesz na górę piętrowego łózka. Zbadaj drewniany pistolet, który tam leży.
  • Podczas scenki strzel do dziecka stojącego na desce.
  • Po scence wróć drogą z desek na dół i podejdź do dziecka leżącego na podłodze.
  • Po krótkiej animacji odwróć się i skorzystaj z drzwi na wprost.
  • Za drzwiami odsłoń czerwoną zasłonkę po lewej i przejdź tunelem, który ponownie doprowadzi nas do szybu wentylacyjnego. Skorzystaj z niego.

Biuro i rakieta

  • Gdy znów zeskoczysz na dół, odwróć się o 180 stopni i wyjdź drzwiami bezpośrednio na wprost.
  • W następnym pomieszczeniu znajdziesz biurko przy kominku, a w jego szufladzie - kolejne zdjęcie do kolekcji.
  • W kominku znajdziesz pierwszą część zabawkowej rakiety - zabierz ją.
  • Drugi element rakiety znajdziesz w dalszej części pomieszczenia za swoimi plecami. Trzymaj się prawej strony i szukaj oświetlonych dywanów - fragment rakiety będzie tuż na lewo od nich, za fotelem.
  • Cofnij się teraz nieco w kierunku centralnej części pomieszczenia i spójrz w stronę miejsca, w którym leżał poprzedni fragment. Trzeci element rakiety powinien leżeć na półce na wprost.
  • Zaraz obok trzeciego fragmentu można ułożyć wszystkie elementy rakiety. Gdy to zrobisz, poszukaj na podłodze za plecami kabla elektrycznego z wtyczką - leży dosłownie dwa kroki od rakiety.
  • Wtyczkę wepnij do gniazdka w ścianie - jest na lewo od rakiety.
  • Zaraz nad gniazdkiem jest przycisk, który należy wcisnąć.
  • Na koniec podejdź do rakiety i zajrzyj do środka przez okrągłe okienko.
  • Rozpocznie się lot rakietą. Leć w stronę światła, słuchając dialogu. Uważaj na pojawiające się przeszkody.
  • Przeszkód można unikać, sterując rakietą na boki. Można skręcić kilka razy w jednym kierunku.
  • Po dłuższej chwili dolecisz do celu.

Łazienka i druga strona lustra

  • Po locie rakietą ponownie znajdziemy się w korytarzu z szybem wentylacyjnym. Tym razem znajdziemy przy nim klucz do łazienki.
  • Kontynuuj znaną drogą, a gdy zeskoczysz na dół, odwróć się w tył i od razu skręć w lewo - idź za strzałką narysowaną na podłodze.
  • W łazience przejdź przez lustro.
  • W zalanym korytarzu zajrzyj przez dziurkę od klucza przy pierwszych drzwiach po lewej.
  • W pomieszczeniu z wiatrakiem i wiaderkiem wyłącz wiatrak i dotknij wiaderka, a następnie spójrz przez kolejną dziurkę od klucza.
  • Teraz ponownie dotknij przełącznika wiatraka, przekręć lewy kurek przy zlewie na wprost i dotknij wiaderka.
  • Spójrz przez dziurkę od klucza drzwi wejściowych.
  • Wyłącz radio, zakręć lewy kurek lewego kranu i dotknij wiaderka. Rozpocznie się krótka animacja.

Park i płomienie

  • Po wszystkim ockniesz się w nowym pomieszczeniu. Przejdź przez drzwi ze spiralą, które widzisz na wprost.
  • Gdy dojdziesz do dziwnego pieca z dwunastoma otworami, dotykaj ich w kolejności przedstawionej na ilustracji poniżej.
  • Gdy wszystkie otwory będą odsłonięte, odwróć się i podnieś kostkę trzymana przez postać siedzącą na ławce, którą masz za plecami.
  • Skieruj się ścieżką, która masz a plecami, gdy stoisz przodem do ławki.
  • Kilka kroków dalej wejdź w roślinny tunel po lewej stronie.
  • Za drzwiami na końcu ścieżki sprawdź oko leżące przy kratach.

Labirynt i biały promień

  • Gdy się ockniesz po scence, idź ścieżka na lewo od czaszki.
  • W labiryncie idź najpierw prosto, a gdy biały promień odetnie drogę, odwróć się w tył i wejdź w korytarz po prawej najbliżej zamykającego się przejścia.
  • Poczekaj tu, aż biały promień zniknie, wyjdź na główną ścieżkę i idź dalej przed siebie.
  • Na pierwszym rozwidleniu skręć w prawo i przejdź oświetlonym tunelem.
  • Po wyjściu z tunelu idź na wprost za białym promieniem.
  • Przy latarni kieruj się na wprost (lekko w lewo), ale nie skręcaj w korytarz całkiem na lewo.
  • Przejdź pomiędzy dwoma czarami ognia i przy wydrążonym drzewie skręć w lewo.
  • Omiń płonącą łódkę, idąc jej prawą stroną i kieruj się dalej w tym samym kierunku, na wprost.
  • Przy latarniach trzymaj się prawej strony.
  • Po chwili zacznie padać deszcz. Gdy obraz wróci do normy, idź prosto przed siebie.
  • Gdy dotrzesz do alejki z ośmioma ławkami po bokach, pojawi się biały promień. Zawróć i schowaj się w alejce po lewej (jest tu wysoka trawa).
  • Tą drogą możesz iść dalej. Kontynuuj przez trawę czy też trzcinę, trzymając się lewej strony.
  • Wyjdziesz z boku alejki z ławkami. Możesz tu kryć się przed białym promieniem w oświetlonych, wydrążonych drzewach.
  • Kontynuuj, ale uważaj na promień i chowaj się w kolejnych wydrążonych drzewach.
  • Na końcu alejki skręć w prawo i biegnij przed siebie przez zwężający się tunel.
  • Na końcu podnieś żółte kwiaty z cokołu, który masz przed sobą.
  • Otworzy się przejście na wprost. Idź tam, a znajdziesz drabinę po prawej stronie.
  • Przejdź przez drzwi, a w pomieszczeniu za nimi zbadaj szufladę biurka po lewej - znajdziesz w niej rolkę filmu.
  • Odwróć się w tył od biurka i wyjdź przejściem na wprost.
  • Dotrzesz po raz kolejny do korytarza z wejściem do szybu wentylacyjnego. Przy szybie znajdziesz plakat filmowy.
  • Skorzystaj z szybu ostatni raz.

Tym razem w drewnianym tunelu znajdziesz szpulę filmu. Gdy ją podniesiesz i zawrócisz, tunel zarwie się, a my wrócimy do swojej kajuty. To koniec trzeciego rozdziału Layers of Fear.


Poprzednie: Layers of Fear - Aktor, Rozdział 2: Polowanie

Spis treści: Layers of Fear - Poradnik, Solucja

Następne: Layers of Fear - Aktor, Rozdział 4: Oddychaj

Zobacz także