Layers of Fear - Aktor, Rozdział 4: Oddychaj
Szczury, jabłka i maleńka latarnia.
Kontynuujemy historię aktora w Layers of Fear. Czwarty rozdział nie jest przesadnie skomplikowany, ale droga może być myląca. Przygotuj się na szukanie różnych dziwnych obiektów i uwalnianie szczurów.
Na tej stronie:
Droga do gramofonu
Ponownie zaczynamy w swojej kajucie. Udaj się drabinka na wyższe piętro i uruchom projektor. Zaraz po obejrzeniu filmu udaj się do drzwi na prawo od projektora, a trafisz na korytarz statku. Idź przed siebie, animując manekina przy pomocy latarki. W kuchni są znikające drzwi, do których należy podejść od lewej strony kolumny.
- Na prawo od manekina jest spiżarnia z kolejnymi znikającymi drzwiami - podejdź do nich od prawej strony kolumny. Jest tu tez kolejny plakat do zebrania.
- Wyjdź znikającymi drzwiami i kieruj się kolejnymi korytarzami do schodów.
- Pokonuj kolejne schody, kierując się na górę, a na końcu znajdziesz przewrócone drzwi - skorzystaj z nich.
- Kontynuuj, aż spadniesz na dół. Po ocknięciu się wyjdź przez drzwi na wprost i wejdź do czerwonego pomieszczenia.
- Wewnątrz obróć tablice po prawej i wyjdź drzwiami, które masz za plecami.
- W pomieszczeniu z wielkim kwiatem animuj manekina przy pianinie po lewej, a znajdziesz kolejne zdjęcie do kolekcji.
- Wyjdź korytarzem na prawo od wejścia, a na rozwidleniu skręć w lewo i kieruj się do drzwi na wprost.
- Za drzwiami pociągnij dźwignie po lewej, a obraz straci kolory. Otworzy się też brama na wprost.
- Zejdź schodami na dół, animując dwa manekiny, a na końcu zamknij wieko trumny - świat odzyska kolory. Za trumna lezy też zdjęcie do kolekcji.
- Udaj się schodami na górę, do biało-czerwonego korytarza, po drodze włącz małe radyjko.
- Kontynuuj uciekającymi korytarzami, aż stracisz przytomność i ockniesz się w pomieszczeniu z gramofonem.
- Pokręć korbą gramofonu.
Jabłka i latarnia
- Gdy otworzy się przejście, idź kolejnymi korytarzami do całkowicie czerwonego pokoju z telewizorem, a po krótkiej animacji wyjdź drzwiami, które pojawią się w miejscu szafki po lewej.
- Idź dalej, a gdy droga będzie zablokowana, zawróć. W pokoju z białymi sofami. Znajdziesz tu 7 jabłek - większość jest na widoku, ale jedno ukryto w szufladzie małej białej szafki w rogu pomieszczenia.
- Aktywuj wszystkie jabłka, by otworzyć przejście.
- Idź jedyną dostępną drogą, aż trafisz do czerwonego pokoju. Animuj to manekiny przy pomocy latarki, by utorować sobie przejście do wyjścia. Idź dalej.
- Gdy po jakimś czasie stracisz, a następnie odzyskasz kontrolę nad postacią, kieruj się schodami. W białym korytarzu znajdziesz na ścianie plakat filmowy do kolekcji.
- Przed salką kinową siedzi manekin - animuj go latarką i weź od niego bilet.
- W salce kinowej podejdź do projektora i ustaw go tak, by na ekranie wyświetlał się obraz latarni.
- Gdy obraz straci kolor, podejdź schodkami po lewej do ekranu.
- Przeniesiesz się w nowe miejsce - należy aktywować tu 5 serc porozrzucanych w różnych miejscach, na szczęście łatwo je dostrzec, ponieważ świecą pomarańczowym światłem.
- Gdy zniszczysz wszystkich 5 serc, podejdź do latarni na środku pomieszczenia, a znajdziesz klucz.
- Otwórz następnie małe drzwiczki latarni, które masz na wprost od klucza - znajdziesz się wewnątrz budynku.
- Korzystaj z drabinek, by dotrzeć na szczyt.
- W nowym miejscu podnoś żółte kwiat, które znajdziesz na ziemi tuż przed sobą.
- Po chwili znów przeniesiesz się w nowe miejsce.
- Podążaj za śladem krwi na podłodze.
- W pomieszczeniu z czerwonymi kotarami musisz odsłonić manekina kryjącego się pod nimi - trzeba krążyć dookoła i rozsuwać kotary.
- Przy manekinie znajdziesz klucz.
- Wyjdź pobliskimi drzwiami i kontynuuj ciemnym korytarzem w stronę czerwonego szyldu.
- Gdy zobaczysz płomienie na końcu kolejnego korytarza, natychmiast obróć się w tył i biegnij w stronę macek.
- Po chwili zobaczysz manekina, a zaraz potem kufer - sprawdź leżący na nim rysunek i obróć się o 180 stopni. Po prawej znajdziesz kolejny plakat.
- Idź do wyjścia i schodami na górę. Oświetl manekina po prawej.
- Obok niego jest kufer.
- Kod do skrzyni to: 847.
- Zabierz zawartość skrzyni i poszukaj stołu z naczyniami po prawej.
- Za stołem jest oświetlony niebieskawym światłem tunel - skorzystaj z niego.
Jaskinia
- Idź dalej jedyna droga, aż trafisz na manekina z głową w talerzu - podnieś jego go tak, by nie leżał już na stole.
- Obok niego znajdziesz na podłodze małą klatkę ze szczurem - wypuśc go i patrz, w którą stronę biegnie.
- Idź za szczurem.
- Trafisz do tunelu. Kontynuuj do oświetlonych na czerwono schodów prowadzących na dół. Poznasz je po kwiecistej tapecie zdobiącej ściany.
- Idź dalej ciemnym korytarzem, a w pokoju z łóżkami znajdziesz kolejną klatkę ze szczurem - wypuść go i podążaj za gryzoniem.
- Wyjdź schodami i trzymaj się lewej strony.
- Przejdź przez białe drzwi i dotknij ręki manekina leżącego na łóżku z prześcieradłem w białe i czerwone paski.
- Wypuść kolejnego szczura i podążaj za nim.
- Dotrzesz w końcu przez białe drzwi do pokoju z dwoma telewizorami.
- Zmień kanał na tym po lewej tak, by widoczna była czaszka.
- Telewizor po prawej dostrój tak, by pojawiła się ręka.
- Za plecami masz manekina, a na prawo od niego kolejną klatkę ze szczurem. Wypuść go i idź za zwierzęciem.
- Trafisz w końcu na wąskie niskie przejście zakończone podwójnymi drzwiczkami. Skorzystaj z niego.
- W sypialni, gdzie dwa manekiny leżą na małżeńskim łożu, najpierw dotknij manekinów, a następnie wypuść kolejnego szczura z klatki.
- Wróć do łazienki i skorzystaj z szafki, by tunelem wrócić do jaskini.
- Na wprost znajdziesz małą drewnianą trąbkę linową - wespnij się po niej, a znajdziesz się w nowym miejscu.
- Uruchom tu 7 armat. Każda armata wystrzeliwuje kulę światła prowadzącą (mniej więcej) do następnej armaty. Na końcu znajdziesz wyjście.
- Wewnątrz małego statku znajdziesz kolejną szpulę z filmem leżącą na stole. Podnieś ja, a nasza postać straci przytomność. Gdy się ockniesz, idź przed siebie, odsuwając niebieskie kotary.
- Gdy trafisz do pomieszczenia ze szczurami, podejdź do piedestału od lewej strony i dotknij małego światełka.
Świecące szczury
- W pomieszczeniu ze szczurem spójrz w prawo - zobaczysz małego białego szczura. Obróć go tak, by światło z jego oczu skierować na posąg dużego szczura.
- Obróć się i poszukaj małej białej zasłonki, za którą kryje się tunel. Jest dobrze oświetlona. Na końcu znajdziesz kolejnego szczura - ponownie skieruj światło z jego oczu w stronę dużego szczura.
- Wejdź w tunel po lewej, a na pierwszym rozwidleniu skręć w prawo.
- Jest tu zielona zasłonka, a za nią - szczur.
- Odsuń zasłonkę i obejdź szafę dookoła, by ustawić kolejnego szczura w kierunku posągu.
Wróć na środek pomieszczenia, a w miejscu dużego posągu znajdziesz dziwną roślinę, z której wyrastają gałki oczne. Zabierz ją. Wrócisz do pomieszczenia z wieloma szczurami na podłodze. Otwórz pudełko i wypuść szczura - znajdziesz je za piedestałem w oświetlonym miejscu. Po chwili pojawi się chłopiec, więc biegnij za nim przez kolejne korytarze, aż stracisz przytomność. To koniec tego rozdziału.
Poprzednie: Layers of Fear - Aktor, Rozdział 3: Korzenie we krwi
Spis treści: Layers of Fear - Poradnik, Solucja
Następne: Layers of Fear - Aktor, Rozdział 5: Na zawsze