Layers of Fear - Aktor, Rozdział 5: Na zawsze
Korytarze, zieleń i zakończenie gry.
Pora zakończyć historię aktora w Layers of Fear. Piąty rozdział to ostatnia część gry. Zaczynamy w miejscu, w którym znaleźliśmy się po pościgu za chłopcem i utracie przytomności. To nasza kajuta, ale porośnięta wodorostami i trudno ją poznać.
Na tej stronie:
Windy i droga do zakończenia
Tradycyjnie skorzystaj z drabinki i uruchom znaleziona przed chwilą taśmę filmową na projektorze. Po wyświetleni filmu wyjdź drzwiami po prawej i obróć kilka razy oświetloną tablice na końcu korytarza. W końcu pojawi się zielone wyjście.
- Idź przed siebie jedyną drogą, animując po drodze manekiny przy pomocy latarki, by utorować sobie przejście.
- Skorzystaj z windy, ale zanim do niej wejdziesz poszukaj po lewej plakatu do kolekcji - wisi na ścianie nieopodal windy.
- Winda jedzie w bok. Gdy się zatrzyma, przejdź przez drzwi i nadaj sygnał za pomocą telegrafu na stole.
- Odwróć się i wyjdź drzwiami, które masz po prawej stronie. Skorzystaj z kolejnej windy.
- Idź jedyna dostępną drogą i przez mały oświetlony tunel, a następnie przez korytarz z kilkoma rozsuwanymi kratami.
- Dotrzesz do chłopca siedzącego na ziemi. Po scence z jego udziałem wyjdź drzwiami, które masz po prawej.
- Kontynuuj korytarzem i schodami na górę, przed dwoma manekinami skręć w lewo i pokonaj potwora przy pomocy światła latarki.
- Po walce idź przez kolejne korytarze, aż dotrzesz do omszałego projektora - uruchom go. Przestawiaj kliszę, aż otworzy się przejście.
- Wyjdź drzwiami na lewo od drugiego projektora i kieruj się za strzałkami wyrytymi na podłodze.
- Przed metalową kratą znajdziesz po lewej zdjęcie do kolekcji, a po prawej drzwi.
- Za drzwiami drogę zablokują nam ręce, ale wystarczy je aktywować, by zniknęły.
- Kontynuuj korytarzem i przez śluzę, która znajdziesz po prawej przy manekinach.
- Zaraz za śluzą jest plakat do kolekcji - po prawej od wejścia, za manekinem.
- Wróć a korytarz i idź dalej.
- Gdy wielkie wrota odetną nam drogę, obracaj koło zamka tak, by trzy wysięgniki połączyły się z podstawą koła. Gdy prawidłowo je podłączysz, zaświecą się na zielono.
- Za wrotami znajdziesz trzy skrzynie ze złotem - otwórz je, a następnie wyjdź drzwiami po lewej.
- Oświetl manekina za kratami, a poda nam klucz.
- Zawróć i przejdź przez drzwi, a na półkach po lewej znajdziesz kolejne zdjęcie do kolekcji.
- Ponownie zawróć i kontynuuj przez korytarz z latającymi jabłkami. Po lewej znajdziesz plakat do kolekcji.
- Idź dalej, a gdy dotrzesz na pokład statku, uruchom armatę.
Zakończenie gry
- Idź w stronę skrzyni ze złotem, a gdy odzyskasz kontrole nad postacią, przeciskaj się pomiędzy manekinami. Trafisz tu na jeszcze jednego potwora, którego trzeba pokonać światłem latarki.
- Idź dalej, aż dotrzesz do drabiny - skorzystaj z niej.
- Trafisz w końcu do pomieszczenia z gramofonem - uruchom go.
- Gdy manekin po lewej zniknie, wskocz w pełną gałek ocznych dziurę, która pojawi się w jego miejsce.
- Po ocknięciu się idź dalej przez kolejne korytarze i drzwi.
- W korytarzu z czaszkami na końcu wejdź w ostatnie drzwi po prawej.
- Kontynuuj, aż dojdziesz do pomieszczenia z dźwignią na środku - pociągnij dźwignię.
Po dłuższej scence ockniesz się na korytarzu, od którego zaczynała się ta część gry. Idź do swojej kajuty, aby obejrzeć zakończenie gry. Gratulacje! Historia Aktora dobiegła końca.
Poprzednie: Layers of Fear - Aktor, Rozdział 4: Oddychaj
Spis treści: Layers of Fear - Poradnik, Solucja
Następne: Layers of Fear - Córka: Spadek