Layers of Fear - Historia Muzyka: opis przejścia
Alternatywne spojrzenie na historię Malarza.
Historia Muzyka, czyli Ostatnia Nuta to dodatkowa opowieść, jaką znajdziemy w odświeżonym Layers of Fear. Dodatek uruchomimy z poziomu menu wyboru rozdziału lub za pośrednictwem notatnika, jaki znajdziemy w pokoju z maszyną do pisania podczas jednej z naszych wizyt w latarni morskiej w trakcie przechodzenia głównej fabuły.
Na tej stronie:
Bandaże, strzykawka, butelka
Wcielamy się w postać żony i matki, którą z pewnością kojarzysz, jeśli masz za sobą Historię Malarza lub pierwsze Layers of Fear. Tym razem dostajemy możliwość pokierowania tą tragiczną postacią i poznania historii z jej perspektywy.
- Zaczynamy w sypialni na piętrze. Wyjdź na korytarz i skieruj się w stronę pokoju dziecięcego na lewo od schodów, a dokładniej do małego pomieszczenia z obrazem (pomiędzy gabinetem a pokojem dziecięcym).
- Gdy wyjdziesz, znajdziesz się w innym miejscu.
- Na szafce na wprost znajdziesz latarkę - podnieś ją.
- Po podniesiony latarki przejdź przez najbliższe drzwi.
- Podejdź do dużego obrazu wiszącego na środku pomieszczenia i aktywuj go po lewej stronie.
- Następnie wyjdź drzwiami na wprost i wejdź w kolejne, które znajdziesz zaraz za nimi. Podnieś przedmiot leżący przy lampie naftowej i wróć na korytarz. Skieruj się w prawo korytarzem z łańcuchami.
- W następnym korytarzy skorzystaj z pierwszych drzwi po lewej i odłóż bandaż na tackę przy ścianie.
- Następnie podejdź do obrazu i aktywuj go przy lewej stronie.
- Wyjdź drzwiami na wprost i kontynuuj ciemnym korytarzem po lewej.
- W następnym korytarzu skorzystaj z drzwi po prawej - oznaczone są krwawym śladem dłoni.
- Zabierz buteleczkę ze stolika i wyjdź na korytarz.
- Idź w prawo, ale uważaj na wroga - użyj latarki, by go unieruchomić.
- Idź przed siebie, aż trafisz do kolejnego pokoju z dużym obrazem. Odłóż butelkę na stół - obok bandaży.
- Ponownie aktywuj lewą stronę obrazu i wyjdź na korytarz. Idź w lewo.
- W pewnym momencie zobaczysz lampę z kloszem po lewej stronie. Tuz przy niej leży klucz - podnieś go i idź dalej.
- Po drodze spotkasz kolejnego wroga. W kolejnym korytarzu użyj klucza do otwarcia pierwszych drzwi po prawej.
- Zabierz przedmiot leżący przy lampie naftowej i wróć na korytarz.
- Wejdź w otwarte drzwi na wprost i odłóż przedmiot obok bandaży i buteleczki.
- Ponownie aktywuj lewą stronę obrazu i wyjdź drzwiami na wprost.
- Podejdź do zamkniętych na łańcuch drzwi na końcu korytarza i dotknij ich, by wyjść na zewnątrz.
Martwy ptak i klatka
- Ponownie skieruj się do pokoju z portretem pomiędzy gabinetem a pokojem dziecięcym i zabierz notatkę.
- Wróć na korytarz i zejdź schodami na niższe piętro, a następnie zajrzyj do małego pomieszczenia pod schodami.
- Gdy wrócisz do głównego holu, znajdziesz się w innym miejscu.
- Skorzystaj z drzwi po prawej i podejdź do klatki dla ptaków.
- Po chwili uwięzienia rozlegnie się dźwięk trzepotania skrzydłami, a w pomieszczeniu pojawi się wyjście.
- Skorzystaj z drzwi i podnieś futerał ze skrzypcami, a następnie otwórz szafę na prawo od wejścia.
- Jest tu przejście od korytarza, w którym na stole leży ciało martwego ptaka - podnieś go.
- Włóż martwego ptaka do klatki po lewej stronie (możesz też położyć je przy oknie, jeśli szukasz innego zakończenia).
- Skorzystaj z drzwi, które się otworzą i kontynuuj długim korytarzem z lampami i łańcuchami wiszącymi pod sufitem.
- W pomieszczeniu za drzwiami na końcu korytarza przewróć obraz stojący na podłodze przy oknie.
- Po krótkiej scence znajdziesz się w pokoju z obrazami.
- Wyjdź na korytarz i dotknij drzwi zamkniętych na łańcuch.
Winda, biblioteka i łańcuchy z notatkami
- Skorzystaj z drzwi po prawej, by zejść do piwnicy. Na dole podejdź do fortepianu i usiądź przy nim.
- Po krótkiej scence znajdziesz się w nowym miejscu - odwróć się o 180 stopni i idź korytarzem, który masz przed sobą.
- W następnym korytarzu podbiegnij do szybu windy i zeskocz na dół.
- Po chwili najdziesz się w dziwnym korytarzu - uciekaj przed siebie, przewracając wszystko, co stoi na drodze.
- Po ucieczce spadniesz w kolejny szyb windy, po czym ockniesz się w łóżku.
- Po scence przerywnikowej wyjdź na korytarz i skieruj się do gabinetu po lewej stronie.
- Po wyjściu z gabinetu znajdziesz się w nowym miejscu - w biblioteczce.
- Trzymaj się prawej strony. Podnieś notatkę wiszącą na łańcuchu, a za plecami otworzy się przejście.
- Przejdź przez oświetlone na pomarańczowo drzwi i idź dalej po wąskich deskach.
- Na końcu znajdziesz jeszcze jeden łańcuch z notatką - zabierz ją i zawróć.
- Zaraz po wyjściu z pomieszczenia skręć w lewo i trzymaj się lewej strony, aż dojdziesz do pomarańczowych drzwi przy pomarańczowej lampie leżącej na podłodze.
- Za drzwiami przejdź po deskach na przeciwną stronę pomieszczenia, gdzie znajdziesz trzeci łańcuch z notatką.
- Zawróć, a po wyjściu z pomieszczenia trzymaj się prawej strony. Po kilku krokach trafisz na kolejne pomarańczowe drzwi po prawej stronie.
- Na końcu korytarza znajdziesz czwarty łańcuch z notatką.
- Zawróć i skieruj się przez pomost w centralnej części pomieszczenia. Idź w stronę migającej pomarańczowej lampy, przy której znajdziesz wąskie spiralne schody prowadzące na niższe piętro.
- Zejdź na dół i kieruj się na wprost do oświetlonych na pomarańczowo drzwi.
- Za drzwiami skorzystaj z desek, by znaleźć piąty łańcuch z notatką.
- Możesz wrócić tą samą drogą do głównego pomieszczenia. Po przejściu przez drzwi skieruj się w korytarz na wprost, a za pomostem trzymaj się lewej strony.
- Trzeba pokrążyć nieco pomiędzy półkami, ale za nimi znajdziesz kolejne pomarańczowe drzwi.
- Przejdź przez korytarz pełen łańcuchów i skorzystaj z drzwi na jego końcu. Znajdziesz za nimi kolejny łańcuch z notatką.
- Zawróć i kontynuuj korytarzem z pękającymi żarówkami, a po wyjściu do głównego pomieszczenia trzymaj się prawej strony, aby dotrzeć do centralnej części pomieszczenia.
- Po przejściu przez pomost kieruj się na lewo do kolejnego pomostu. Na środku znajdziesz drewnianą skrzynię - zajrzyj do środka i zabierz pióro.
- Podejdź teraz do pobliskiego biurka i umieść na nim wszystkie zebrane notatki i przedmioty.
- Wybierz jedną z kartek i zacznij na niej pisać. Na potrzeby tego poradnika 0 wybierz kartkę po lewej.
- Po krótkiej scence otworzą się drzwi na wprost - skorzystaj z nich.
- Dotknij zamkniętych na łańcuch drzwi na końcu korytarza, a wyjdziesz do głównego pomieszczenia na piętrze.
Laleczka
- Skieruj się do pokoju dziecięcego.
- Gdy z niego wyjdziesz, znajdziesz się w nowym miejscu. Podążaj za lalką.
- W korytarzu z przewrócona lampą w pierwszej kolejności zajrzyj do pomieszczenia po prawej, gdzie znajdziesz klucz leżący na stole.
- Otwórz kluczem drzwi na końcu korytarza (za rogiem, za lampą).
- Za drzwiami skorzystaj ze schodów prowadzących na górę, a gdy przejście stanie się niemożliwe - skorzystaj z drzwi po prawej.
- Idź jedyną dostępną drogą, a następnie podejdź do płaczącej laleczki.
Kuchnia i klątwy
- Po scence przerywnikowej obudzisz się w swoim łóżku. Wyjdź na zewnątrz i udaj się schodami na niższe piętro, a stamtąd - do kuchni.
- Po wyjściu z kuchni do głównego holu znajdziesz się w nowym miejscu. Przejdź przez drzwi po prawej i idź jedyną drogą.
- Użyj latarki, by zdjąć klątwę z obiektów po lewej lub prawej stronie.
- Zawróć i wyjdź przez drzwi za plecami.
- Miń lalkę i skieruj się do drzwi na prawo od niej.
- W następnym pomieszczeniu zignoruj schodki po lewej i wyjdź drzwiami na wprost.
- Ponownie użyj latarki, by zdjąć klątwę z przedmiotu po lewej lub prawej stronie.
- Zawróć i idź przed siebie. W pomieszczeniu z napisem na ścianie skorzystaj z drugich drzwi na prawo. Za nimi są schody prowadzące na górę.
- Na górze skieruj się w prawo i przez korytarz do kolejnych schodów (z czerwonym dywanem).
- Przeczytaj notatkę leżąca na białym stole, a znajdziesz pod nią klucz.
- Zawróć i skieruj się w kręty korytarz pełen zawalonych ścian. Uważaj na zjawę.
- Na końcu szukaj białego łuku i drzwi - tu też pojawi się zjawa.
- Pokonaj ją i wyjdź przez najbliższe drzwi.
- Idź przed siebie, a w następnym korytarzu skorzystaj z drzwi po lewej, gdzie znajdziesz ostatnie przedmioty do „odczarowania” (nożyczki i skrzypce). Użyj światła, by zdjąć klątwę.
- Wyjdź na korytarz i idź w lewo, a na rozwidleniu wybierz drzwi po lewej.
- Znajdziesz z animi drzwi zamknięte na łańcuch - dotknij go, by wyjść, ale zamiast przejścia zobaczysz scenkę.
Droga do zakończenia
- Po rozmowie z obrazem wyjdź na główny korytarz i zejdź na niższe piętro.
- Skieruj się do pracowni malarskiej, a po wizycie w pomieszczeniu zawróć - znajdziesz się w nowym miejscu.
- Podążaj przed siebie do biurka.
- Przeczytaj notatkę i zawróć - pojawi się kolejna dziwna kładka. Idź w stronę światła.
- Trzymaj się lewej strony i kontynuuj jedyną dostępną drogą na dół.
- Dotrzesz w końcu do lustra - przeczytaj leżącą przy nim notatkę.
Po tym uruchomi się scenka - to już koniec Historii Muzyka. Możesz teraz obejrzeć jedno z kilku zakończeń. Po wszystkim możesz spróbować przejść tę opowieść raz jeszcze, by odblokować alternatywne zakończenia, lub możesz kontynuować grę.
Poprzednie: Layers of Fear - Córka: Spadek
Spis treści: Layers of Fear - Poradnik, Solucja
Następne: Layers of Fear - Historia Aktora: opis przejścia