Layers of Fear - Historia pisarki: opis przejścia
Tajemnice latarni morskiej.
Historia pisarki jest elementem spajającym historie malarza i aktora w jedną całość. Opowieść przelata się z głównymi elementami gry, przez co do zgłębienia tajemnic latarni konieczne jest ukończenie całej przygody. Alternatywnie, historię pisarki możemy wybrać z menu wyboru rozdziałów.
Na tej stronie:
Rozdział 1
Po fabularnym wprowadzeniu znajdujemy się w klimatycznej latarni morskiej. W pierwszej kolejności rozejrzyj się po pokoju, popraw przewrócone zdjęcie, które leży przy maszynie do pisania i wyjdź na korytarz. Posprawdzaj drzwi i pomieszczenia po prawej stronie. Gdy dotrzesz do końca korytarza (białe drzwi przy kole ratunkowym), rozlegnie się dzwonek telefonu.
- Zawróć i podejdź do telefonu wiszącego na ścianie koło łazienki.
- Po dziwnej rozmowie telefonicznej wróć do pokoju z maszyną do pisania.
- Usiądź przy maszynie do pisania, a w tle rozlegnie się jakiś hałas.
- Wyjdź na korytarz i udaj się w prawo do pomieszczenia na prawo od telefonu. Wewnątrz znajdziesz zasłonięty obraz.
- Zdejmij płachtę z obrazu i wróć na korytarz.
- Skorzystaj z telefonu.
- Po rozmowie możesz wrócić do pokoju z maszyną i zacząć pisać.
Rozdział 2
- Wstań od biurka i wyjdź na korytarz. Udaj się w prawo do pokoju z obrazem, który wygląda nieco inaczej.
- Ponownie wyjdź na korytarz i kontynuuj w prawo do białych drzwi. Jest tam otwarte okno - zamknij okiennice.
- Wróć do telefonu i skorzystaj z niego.
- Po rozmowie zgasną światła, więc udaj się korytarzem w lewo do samego końca.
- Zejdź do piwnicy i uruchom generator przy pomocy dźwigni.
- Po wyjściu z piwnicy kieruj się za szczurami do pokoju z obrazem.
- Dotknij obrazu.
- Rozlegnie się dzwonek telefonu - odbierz go.
- Po rozmowie wróć do pokoju z maszyną i usiądź przy biurku.
Rozdział 3
- Wracamy do latarni. Wstań od biurka i wyjdź na korytarz. Skieruj się na prawo. Przesuń paletę blokującą przejście przy drzwiach do kuchni.
- Podejdź do telefonu i sprawdź zdjęcie, które do niego przyczepiono.
- Po rozmowie wróć do pomieszczenia z obrazem i zdejmij go ze ściany.
- Podążaj za szczurami i zdejmuj kolejne obrazy. Pierwszy znajdziesz na wprost wyjścia.
- Drugi na końcu korytarza, niedaleko zejścia do piwnicy.
- Trzeci na biurku przy maszynie do pisania.
Po wszystkim usiądź przy biurku i zacznij pisać.
Rozdział 4
- Wstań od biurka i otwórz drzwi. Znajdziesz się na szczycie latarni. Wejdź do pomieszczenia z lampą.
- Zabierz obrączkę leżącą po prawej i wyjdź na zewnątrz.
- Zejdź schodami na dół, a w pewnym momencie przeniesiesz się do piwnicy.
- Przeczytaj list leżący na stołku przy generatorze.
- Wróć na górę, a rozlegnie się dzwonek telefonu. Spróbuj go odebrać, a zobaczysz, że urządzenie znika.
- Wejdź do pomieszczenia z obrazem - w miejscu malowidła pojawi się telefon. Odbierz go.
- Po rozmowie podnieś maskę i aktywuj manekina, który pojawi się w miejscu telefonu.
- Gdy rozlegnie się pukanie, wyjdź na korytarz - znajdziesz się w pomieszczeniu z manekinami.
- Wyjdź przez drzwi na wprost i kontynuuj prosto przed siebie do kolejnych drzwi.
- W kolejnym korytarzu również skieruj się do drzwi na wprost.
- Idź dalej przed siebie korytarzem z czerwonym dywanem. Na końcu podejdź do drzwi zasłoniętych kilkoma obrazami. Znajdziesz za nimi wyjście.
- Idź cały czas przed siebie kolejnymi korytarzami.
- W końcu dotrzesz do dziwnego obrazu wiszącego za kilkoma kurtynami. Dotknij obrazu.
- Gdy obraz zniknie, odwróć się i wyjdź jedynymi oświetlonym drzwiami, które masz po lewej.
- Podnieś list trzymany przez manekina wiszącego na ścianie, a następnie poszukaj taśmy filmowej i winylowej płyty, które są w tym samym pomieszczeniu.
- Gdy je znajdziesz, wyjdź na zewnątrz i skieruj się do kuchni. Przeczytaj list, który pojawi się w miejscu lalki siedzącej na stole.
- Możesz teraz wrócić do pomieszczenia na prawym końcu korytarza - skrorzystaj ze schodów, by wejść na górę latarni.
- Idź na sam szczyt latarni i wejdź do pomieszczenia z lampą. Rozejrzyj się i poczyta notatki, aż wszystkie drzwi się pozamykają.
- Po chwili na drzwiach wyjściowych pojawi się zdjęcie syna naszej bohaterki i będzie można wyjść na zewnątrz.
- Wracaj na dół do pomieszczenia z maszyną do pisania.
- Usiądź przy maszynie i zacznij pisać.
Pora na zakończenie historii pisarki i całej gry. Gratulacje! Masz za sobą całe Layers of Fear. Możesz teraz powrócić do wcześniej odwiedzonych miejsc w poszukiwaniu pozostałych notatek lub sprawdzić dodatkowe historie - córki i muzyka.
Poprzednie: Layers of Fear - Historia Malarza: opis przejścia
Spis treści: Layers of Fear - Poradnik, Solucja
Następne: Layers of Fear - Historia Aktora: opis przejścia