Skip to main content

Layers of Fear - Córka: Spadek

Alternatywne spojrzenie na historię malarza.

Historia córki, czyli Spadek jest odświeżoną wersją dodatku Inheritance do pierwszego Layers of Fear. Poznajemy tu historię rodziny malarza z perspektywy córki powracającej po latach do opustoszałej rezydencji. Czeka nas tu mnóstwo bolesnych wspomnień, jednak dodatkowy rozdział nie należy do długich.


Na tej stronie:


Rysunek 1/9

Naszym zadaniem jest odnalezienie 9 rysunków powiązanych z różnymi wspomnieniami i przeżyciami najmłodszej członkini rodziny. Zaczynamy - tak jak podstawową wersję gry (historię malarza) tuż za drzwiami wejściowymi.

  • Wejdź w pierwsze drzwi na lewo i podejdź do szafki po lewej stronie pracowni malarskiej.
  • Przeniesiesz się do wspomnienia, w którym przyjdzie nam namalować obraz z ojcem.
  • Słuchaj poleceń ojca i przynoś farby w odpowiednim kolorze, by ukończyć obraz.
  • Podnieś pędzel leżący na stołku po prawej i dotknij obrazu.
  • Potrzebujemy pomarańczowej farby.
  • Znajdziesz ją w lewym tylnym rogu pomieszczenia (stojąc przodem do sztalugi z obrazem).
  • Musisz minąć białe krzesło z misiem i dojść na tył szafki.
  • Po zdobyciu farby użyj jej na obrazie.
  • Teraz potrzebujemy ciemnej farby.
  • Najpierw kieruj się na lewo od sztalugi i wejdź w przejście za stolikiem z wazonem.
  • Idź jedyną dostępną ścieżką, aż zobaczysz obraz stojący na podłodze przed ścianą.
  • Gdy się odwrócisz, usłyszysz ujadanie psa i zobaczysz napierającą szafkę.
  • Szybko się odwróć i uciekaj w kierunku piłki plażowej.
  • Farba jest na końcu tego korytarza, na parapecie, ale nie dosięgniesz jej tak po prostu.
  • Ustaw się za piłką plażową tak, by wepchnąć ją pod górę. Kiedy piłka wpadnie do dziury, będzie można dosięgnąć tubek z farbą.
  • Wróć teraz do sztalugi i użyj farby na obrazie.
  • Pora na ostatnie pociągnięcia pędzlem. Potrzebujemy jeszcze jednej tubki z farbą.
  • Znajdziesz ja na stołku na rogu najbardziej zewnętrznego korytarza. Niestety, trzeba się nieco nachodzić.
  • W drodze powrotnej staraj się podążać w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.
  • Dotknij obrazu na sztaludze, by zakończyć sekwencję.
  • Gdy się ockniesz w pracowni malarskiej, znajdziesz pierwszy rysunek - leży na szafce pod ścianą.

Rysunek 2/9

Kolejny rysunek znajdziesz w piwnicy. Wyjdź z pracowni malarskiej i wejdź w pierwsze drzwi po lewej, a następnie zejdź schodami na dół. Rysunek znajdziesz na końcu jedynej dostępnej ścieżki, ale najpierw pojawi się krótka sekwencja wspomnienia.


Rysunek 3/9

Wyjdź z piwnicy schodami na górę. Skręć w lewo i wejdź do składziku ulokowanego pomiędzy schodami na wyższe piętro a łazienką. Wewnątrz wejdź nieco głębiej, a uruchomi się krótkie wspomnienie. Po wszystkim trzeci rysunek pojawi się na podłodze tuż obok drzwi.


Rysunek 4/9

Udaj się teraz na górę i skręć w lewo. Zanim dojdziesz do pustego pokoju dziecięco, otwórz drzwi po prawej. Kolejny rysunek znajdziesz na beczce w rogu pomieszczenia.


Rysunek 5/9

Wyjdź z powrotem na korytarz i skręć w lewo. Wejdź do gabinetu ojca, Gdy zbliżysz się do biurka, rozpocznie się długa sekwencja wspomnienia, w której oglądamy wszystko z mylącej perspektywy małego dziecka.

  • Wyjdź drzwiami po prawe (trzeba spojrzeć wysoko do góry, by sięgnąć po klamkę).
  • Idź dalej do pokoju z kominkiem i podejdź do fortepianu. Uderzaj w klawisze, aż matka każe nam przynieść kredki.
  • Kredki są w szafce niedaleko fotela. Wróć z nimi do instrumentu.
  • Uderzaj teraz w klawisze oznaczone odpowiednimi symbolami, jakie narysowane są na partyturze. Nie musisz się spieszyć ani trzymać żadnej melodii.
  • Właściwa kolejność to: kwadrat, kółko, serce, kwadrat, kółko, trójkąt, gwiazda, trójkąt, kółko, krzyżyk.
  • Wyjdź teraz drzwiami, którymi tu weszliśmy i idź przed siebie. W pewnej chwili pojawi się pies.
  • W kolejnym pomieszczeniu poszukaj drzwi po lewej stronie za wygasłym kominkiem.
  • Dojdziesz w końcu do rozwidlenia ze strzałkami. Udaj się na lewo.
  • Gdy lalka przewróci szafkę, wejdź w korytarz po lewej. Otwórz skrzynię z misiem, przeczytaj trzymana przez niego notatkę i wróć ta samą drogą do rozwidlenia ze strzałkami.
  • Układ pomieszczenia uległ zmianie, teraz na środku pokoju stoi pianino, a ściany zdobią nuty.
  • Wróć do pokoju ze skrzynią i misiem - na prawo od skrzyni są drzwi. Wyjdź nimi na korytarz.
  • Idź korytarzem do końca, oglądając różne dziwne zjawiska. Gdy wszystko się uspokoi, zawróć i przejdź przez drzwi.
  • Dojdziesz w końcu do pokoju z rozpadającym się na trzy części szkicem twarzy matki.
  • Wyjdź drzwiami przy czerwonej roślinie.
  • W pokoju z globusem przeszukaj pierwszą szafkę po lewej, a znajdziesz pierwszy fragment szkicu.
  • Obejdź stół dookoła i zejdź po schodach na niższe piętro.
  • Znajdziesz się w pokoju ze świecącym na niebesko globusem.
  • Drugi fragment szkicu znajdziesz za portretem matki stojącym obok kominka.
  • Po chwili żyrandol spadnie z sufitu i zniszczy stół.
  • Zejdź schodami na dół, a w kolejnym identycznym pomieszczeniu zawróć i wejdź z powrotem na górę.
  • Ponownie znajdziesz się w pomieszczeniu, w którym spadł żyrandol, ale za stołem pojawi się wnęka - przewróć szafkę, by ugasić ogień i utorować drogę do wyjścia.
  • Na przewróconej szafce pojawi się też trzeci (i ostatni) fragment szkicu.
  • Przejdź po przewróconej szafce i skieruj się do wyjścia, mijając globus.
  • Wejdź schodami na górę, a w korytarzu z drewnianą poręczą poszukaj kolejnych drzwi po lewej.
  • Gdy zobaczysz chodzącą lalkę, idź za nią, wspinając się po kolejnych meblach.
  • W pewnym momencie będzie trzeba stworzyć schody z szuflad - po prosty wysuwaj szuflady, zaczynając od najniższej, a następnie wespnij się na szafkę.
  • Na górze skieruj się na lewo - obok misia - i podnieś pierwszy tort.
  • Aby dotrzeć do kolejnego tortu, muszisz opuścić deskę. W tym celu podejdź do niej, trzymając się prawej strony.
  • Zabierz ostatni tort i zeskocz z szafki na podłogę.
  • Gdy się ockniesz, wyjdź drzwiami na wprost. Miń zegar i idź dalej, a po scenkach przerywnikowych przejdź przez korytarz z bujanym konikiem i ścianami z klocków.
  • Dotrzesz do pomieszczenia z zabawkowym kotem, któremu brakuje jednego kółka.
  • Brakujące kółko znajdziesz na wysokiej półce z książkami, na prawo od dużego obrazu wiszącego na ścianie.
  • Musisz wspiąć się po sofie i podejść bardzo blisko, by dosięgnąć kółka.
  • Kółko spadnie z półki na podłogę, więc zejdź z sofy i podnieś kółko.
  • Zanieś je do drewnianego kota i napraw go, a zabawka ożyje i przeprowadzi naszą bohaterkę przez ciemny korytarz.
  • Na końcu poczekaj, aż kot odjedzie z kociątkami, a po chwili otworzą się drzwi do pokoju ze świecącymi nutami.
  • Po chwili wspomnienie się skończy, a piąty rysunek znajdziesz leżący na biurku ojca.

Rysunek 6/9

Wyjdź z gabinetu ojca i skieruj się na wprost (lekko na prawo) w kierunku drzwi do sypialni matki. Przed drzwiami stoi mała szafka, a na niej lezy szósty rysunek.


Rysunek 7/9

Wejdź do sypialni z gramofonem. Pojawi się kolejne krótkie wspomnienie. W jego trakcie uruchom gramofon stojący na środku pomieszczenia. Gdy sekwencja dobiegnie końca, otwórz drzwi szafy stojącej przy wyjsciu - w środku lezy siódmy rysunek.


Rysunek 8/9

Zejdź na niższe piętro i wejdź do kuchni. Gdy podejdziesz bliżej drzwi na tyłach, uruchomi się kolejna krótka sekwencja wspomnień. Gdy się skończy, otwórz drzwi na tyłach, by znaleźć przedostatni rysunek.


Rysunek 9/9

  • Wróć teraz na wyższe piętro i wejdź do pustego pokoju dziecięcego (na końcu korytarza, na lewo od schodów). Podejdź do dziwnego czerwonego obrazu w kącie pomieszczenia. Uruchomi się kolejna sekwencja wspomnień.

Czeka nas teraz długa opowieść o dziewczynce w strasznym lesie. Podczas tego wspomnienia pozujemy malarzowi. Jedyne, co trzeba tu zrobić, to starać się patrzeć na ojca za sztalugą, co nie będzie takie proste, ponieważ kamera sama będzie uciekać nam na wszystkie strony. Odrobina cierpliwości doprowadzi nas do końca sekwencji.

Po wszystkim będziemy stać przed obrazem dziewczynki w czerwonym kubraczku, a ostatni rysunek pojawi się tuż pod naszymi nogami, na podłodze. Podnieś rysunek i wróć do pracowni malarskiej na parterze.


Zakończenie

  • W pracowni malarskiej podejdź do ściany po lewej i aktywuj ją, by zawiesić wszystkie rysunki. Możesz je teraz poprzestawiać - należy zrobić to tak, by pojawiła się twarz dziewczyny. Ustaw rysunki tak, jak na obrazku poniżej.

Jeżeli spojrzysz na powstały rysunek z wyłączona latarką, ale wcześniej poświecisz na niego około 30 sekund, to zobaczysz nieco inny wzór. W każdym razie udaj się teraz do pokoju obok sypialni matki (tego, przy którym znajdował się rysunek 6/9 - na prawo od schodów) i podejdź do portretu naszej bohaterki, a uruchomi się zakończenie. Gratulacje! To koniec historii córki w Layers of Fear.


Poprzednie: Layers of Fear - Malarz, Rozdział 6: Świadek

Spis treści: Layers of Fear - Poradnik, Solucja

Następne: Layers of Fear - Malarz: Dom

Zobacz także