Layers of Fear - Malarz, Rozdział 2: Podkład
Droga przez płomienie, gramofon i latarka.
Naszym głównym zadaniem w rozdziale drugim jest zdobycie podkładu. Czeka nas prawdziwa droga przez płomienie i nieco niepokojących scen. Znajdziemy też źródło światła.
Na tej stronie:
Droga przez dom
Po zdobyciu płótna i wykonaniu pierwszych pociągnięć pędzlem, pora na zdobycie podkładu. Po krótkiej scence wyjdź przez drzwi na wprost i kontynuuj korytarzami, aż dotrzesz do pomieszczenia z kominkiem. Idź dalej przez otwarte drzwi po przeciwnej stronie pokoju.
- Po krótkiej scence wróć do pomieszczenia z kominkiem i zabierz notatkę z sofy po lewej.
- Wróć na korytarz. Układ pomieszczenia nieco się zmieni, ale idź przed siebie, aż zobaczysz drzwi we wnęce po prawej.
- Za drzwiami jest winda - wejdź do środka.
- Aby uruchomić windę, musisz w pierwszej kolejności zamknąć kratę, a następnie pociągnąć dźwignię po lewej.
- Po wyjściu z windy idź w kierunku otwartych drzwi na końcu korytarza. Po drodze zajrzyj za drzwi po prawej, gdzie znajdziesz jeden z fragmentów obrazu.
- Wjedź w drzwi po lewej - znajdziesz się w pokoju z globusem i lustrem.
- Przejdź na drugą stronę lustra.
- Wyjdź jedynymi drzwiami na korytarz. Po prawej znajdziesz fragment obrazu.
- Idź korytarzem w przeciwną stronę i skręć w prawo przy dwóch krzesłach.
- Za drzwiami czeka seria podobnych korytarzy - na każdym rozwidleniu skręcaj w lewo, a dotrzesz do wyjścia.
- W pokoju z obrazami podnieś klucz z małej szafki.
- Wróć na korytarz i kieruj się w prawo. Klucz otwiera drzwi na samym końcu korytarza.
- Przejdź przez kolejny korytarz, a przy oknie z czerwonymi zasłonami skręć w lewo i przejdź przez drzwi niedaleko przewróconej lampy.
- Znajdziesz się w mrocznym korytarzu z wieloma rozwidleniami.
- Skręć w prawo. Za drzwiami znajdziesz kilka wózków inwalidzkich oraz fragment obrazu w oświetlonym na zielono kącie.
- Idź do końca korytarza, otwórz drzwi na końcu, za którymi znajduje się ślepy zaułek i portret o dwóch twarzach.
- Zwróć odmienionym korytarzem i wejdź w drzwi po prawej.
- Idź przed siebie, aż do drzwi, spod których wydobywa się światło płomieni.
- Gdy dotkniesz klamki, nasza postać się poparzy, a za jej plecami pojawią się schody na strych.
- Skorzystaj ze schodów i wejdź na górę.
Strych i świece
- Na strychu musisz znaleźć dwie świeczki i ustawić je na świecznikach przy obrazie.
- Pierwsza świeczka jest tuż obok obrazu - leży na podłodze po prawej stronie.
- Drugą świeczkę znajdziesz po przeciwnej stronie pomieszczenia - leży na stole za płomieniami, na lewo od bujanego konika.
- Umieść świece po obu stronach obrazu, a otworzy się przejście.
- W korytarzu za spalonym obrazem znajdziesz latarenkę. Pozwala ona oświetlić ciemne pomieszczenia, a także usuwać klątwę mroku z różnych obiektów. Przyda się też, gdy ściga nas wróg.
- Podnieś latarenkę.
- W następnym pomieszczeniu użyj wzmocnionego światła latarenki na lalce siedzącej na kufrze.
- W kufrze znajdziesz klucz - poczekaj na zakończenie animacji, nim po niego sięgniesz.
Pułapka i gramofon
- W pomieszczeniu za drzwiami użyj latarenki, by zdjąć klątwę z lustra (musisz stać dość blisko).
- Po chwili pomieszczenie ogarną płominie - nic nie można zrobić, trzeba czekać, aż drzwi spłoną i otworzy się przejście.
- Gdy drzwi się otworzą, wyjdź na zewnątrz i od razu skręć w prawo. Trafisz do pomieszczenia z gramofonem.
- Na prawo od gramofonu znajdziesz płytę winylową - podnieś ją i użyj na gramofonie.
- Po chwili muzyki otoczenie wróci do normy.
- Otwórz szkatułkę stojącą przy lustrze po lewej stronie.
Wyjdź drzwiami po lewej, a trafisz wprost do pracowni malarskiej. Dotknij obrazu na sztaludze, by zakończyć ten rozdział i przejść do nastęnego.
Poprzednie: Layers of Fear - Malarz, Rozdział 1: Płótno
Spis treści: Layers of Fear - Poradnik, Solucja
Następne: Layers of Fear - Malarz, Rozdział 3: Farba