Layers of Fear - Malarz, Rozdział 4: Pędzel
Drzwi ze zwierzętami, lalki i labirynty.
Po krótkiej przerwie i wizycie w latarni morskiej wracamy do historii malarza. Tym razem będziemy poszukiwać materiału idealnego do stworzenia pędzla. To jeden z dłuższych rozdziałów, jakie przyszło nam napotkać do tej pory.
Na tej stronie:
Droga przez ciemność
Zaczynamy w pracowni malarskiej, która tym razem wygląda dość upiornie. Wyjdź drzwiami na wprost i krótkim korytarzem do kolejnych drzwi. Gdy w pokoju z lampą zgasną światła, użyj latarenki, by zobaczyć ukryte strzałki prowadzące do wyjścia. Idź za strzałkami.
- Trafisz w końcu na drzwi narysowane kredkami na ścianie. Gdy się odwrócisz o 180 stopni, pojawią się rysowane płomienie.
- Odwróć się jeszcze raz i przejdź przez drzwi, które właśnie się pojawiły.
- W następnym korytarzu skręć w prawo i zabierz fragment obrazu z szuflady po prawej.
- Idź dalej przez drzwi na wprost do pokoju z zabawkami i kieruj się na wprost za żółtą linią narysowaną na podłodze.
- Gdy sprawdzisz drzwi na końcu, zawróć i przejdź przez drzwi, które otworzyła lalka.
- Wewnątrz użyj wzmocnionego światła latarenki, by zdjąć klątwę z szafki.
- Otwórz szufladę i wyjmij z niej klucz.
- Wyjdź z pokoju i otwórz kluczem drzwi a końcu korytarza po prawej.
- Zaatakuje nas duch - użyj latarenki, by unieszkodliwić przeciwnika, a następnie szybko przebiegnij do następnego pomieszczenia i przez drzwi na wprost.
- Przy świecach po prawej znajdziesz fragment obrazu.
- Przejdź przez kolejne drzwi na wprost, a znajdziesz się w pomieszczeniu ze stolikami i lalkami.
Zagadka z herbacianym przyjęciem
- Trzeba tu ustawić stolik i dwa fotele z lalkami po lewej tak, by stworzyć „herbaciane party” dla lalek takie, jak po przeciwnej stronie pokoju.
- Po prostu przesuwaj megle w lewo, aż znajdą się we właściwej pozycji.
- Gdy prawidłowo ustawisz meble, żarówka lampy się przepali.
- Stolik po przeciwnej stronie pokoju zniknie i można będzie wyjść z pomieszczenia.
- Idź dalej jedyna dostępną drogą, aż dotrzesz do rozwidlenia.
- Po prawej będzie jasne serduszko (możesz tam zagrać w warcaby z duchem), na lewo znajdziesz drzwi i wyjście.
- Idź dalej i na rozwidleniu skręć w lewo do drzwi z różowymi kwiatkami.
- Przejdź przez pokój ze stołem do drugiego, identycznego, ale zabałaganionego pomieszczenia, a potem do jeszcze jednego takiego samego pokoju, ale z lalkami.
- Przeczytaj notatkę trzymaną przez lalkę siedzącą na stole, a otworzą się drzwi po prawej.
- Trafisz na kolejny podobny pokój i zamknięte drzwi. Gdy przy nich staniesz, uruchomi się krótka scenka z głowami lalek, po której drzwi staną otworem.
- Podejdź do lalki na środku korytarza i podnieś nożyczki.
- Stojąc w tym samym miejscu, odwróć się w lewo i użyj latarenki, by otworzyć przejście do kolejnych drzwi.
- Miń pomieszczenie ze stołem i otwórz drzwi pomiędzy dwiema pomarańczowymi lampami.
- W następnym pomieszczeniu rozsuń kotary zasłaniające okno i otwory się - układ pomieszczeń uległ zmianie.
- Skręć w lewo i udaj się schodami na górę.
Labirynt
- Czeka nas tu mały labirynt. Zaraz za chodami skręć w prawo na kolejne schody.
- Za schodami ponownie skręć w lewo w znajomo wyglądający korytarz.
- Na środku pojawi się wózek inwalidzki z rysunkiem ciężarnej kobiety.
- Zabierz rysunek.
- Ponownie skręć w lewo i wejdź schodami w ciemny korytarz.
- Przejdź przez drzwi, a znajdziesz się w długim korytarzu pełnym domów dla lalek.
- Idź przed siebie, aż dojdziesz do końca i napisu „Gone”.
- Po krótkiej scence znajdziesz się w nowym pomieszczeniu. Odwróć się o 18 stopni i wyjdź przeszklonymi drzwiami.
- W pomieszczeniu z kilkoma ścieżkami udaj się na wprost.
- Za drzwiami znajdziesz windę, wiec skorzystaj z niej, by zjechać na dół.
- Idź dalej, aż miniesz skrzynię.
- W następnym korytarzu skręć w prawo i idź za zabawką.
Drzwi z pieskiem, kotkiem i szczurem
- Idź długim korytarzem, aż trafisz na drzwi z namalowanym kotkiem. Czeka nas tu krążenie po kilku pokojach w poszukiwaniu kluczy, jednak wędrówkę utrudniać będzie nam polujący na nas duch.
- Od drzwi z kotkiem udaj się w lewo do schodów, ale nie wchodź na górę. Skręć w prawo w korytarz prowadzących do drzwi ze szczurem.
- Skorzystaj ze schodów po prawej stronie - tuż przy drzwiach ze szczurem.
- Na górze skręć w lewo i idź prosto (mijając drzwi z pieskiem po prawej), aż dojdziesz do lalki chodzącej po poręczy schodów.
- Skręć dwa razy w lewo i wejdź do pokoju z uchylonymi drzwiami.
- Przeprowadź egzorcyzm na psiej budzie, by zdobyć klucz.
- Wróć do mijanych przed chwilą drzwi z pieskiem i wejdź do środka.
- Po drodze uważaj na atakującego ducha.
- W pokoju za drzwiami z pieskiem odkręć kółko drewnianego kotka, by znaleźć klucz z kotkiem.
- Wróć na niższe piętro do drzwi z kotkiem, które mijaliśmy na początku. Uważaj na ducha.
- W pokoju za tymi drzwiami przeprowadź egzorcyzm lalki, by zdobyć ostatni klucz.
- Wyjdź z pokoju i przygotuj się na atak ducha.
- Skręć w prawo w kierunku schodów, a następnie znowu w prawo i otwórz drzwi ze szczurem.
- Za kolejnymi drzwiami jest korytarz z gwiazdkami wiszącymi z sufitu. Otwórz białe drzwi po prawej.
- Znajdziesz się w dziecięcej sypialni. Otwórz szufladę w szafce na prawo od łóżeczka i zabierz przedmiot.
- Aktywuj małą karuzelę na środku pokoju.
- Po nieco dłuższej scence podejdź do łóżeczka i zabierz z niego pukiel dziecięcych włosów.
To prawie wszystko w tym rozdziale. Możesz wyjść z dziecięcej sypialni i bez przeszkód wrócić na niższe piętro, prosto do pracowni malarskiej. Dotknij sztalugi, by zakończyć ten rozdział Layers of Fear.
Poprzednie: Layers of Fear - Malarz, Rozdział 3: Farba
Spis treści: Layers of Fear - Poradnik, Solucja
Następne: Layers of Fear - Malarz, Rozdział 5: Dotyk