Layers of Fear - Malarz, Rozdział 5: Dotyk
Telefony, koła zębate i kody.
Kontynuujemy historię malarza w Layers of Fear. Przed nami przedostatni rozdział przygody, pełen telefonów, kodów i abstrakcyjnych pomieszczeń. Z tym poradnikiem przebrniesz przez wszystkie przeszkody bez żadnych problemów.
Na tej stronie:
Droga przez dom
Zaczynamy w pracowni malarskiej, która tym razem prezentuje się dość mrocznie i... smutno. Wyjdź drzwiami na wprost i przejdź krótkim korytarzem do kolejnych drzwi. Przed sobą zobaczysz po chwili stół i dwa fotele. Zabierz klucz ze stołu.
- Cofnij się nieco i otwórz drzwi na lewo od lampy leżącej na podłodze.
- Przejdź przez serię wijących się, ciasnych korytarzy, aż trafisz na otwarte drzwi.
- Po chwili zaatakują szczury, więc szybko odwróć się i uciekaj przez kolejne drzwi.
- Po chwili podłoga zarwie się pod naszymi stopami i wylądujemy w dziwnym pomieszczeniu bez wyjścia.
- Podejdź bliżej obrazu, a układ pomieszczenia zmieni się. Po chwili nasza postać straci przytomność i obudzi się w innym miejscu.
- Po przebudzeniu udaj się w drzwi po lewej. Możesz podnieść fragment obrazu z obrazu wiszącego przed drzwiami.
- Idź dalej, a gdy zobaczysz ducha, otwórz drzwi po lewej od przewróconego czerwonego fotela.
- Na biurku obok książek lezy klucz. Zabierz go.
- Wyjdź z pokoju i otwórz kluczem drzwi, które masz po lewej.
- Idź dalej korytarzem, aż trafisz na zapętlające się pomieszczenie.
- Poruszaj się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Po chwili książki spadną ze stołu, a na środku pomieszczenia pojawia się drzwi.
- Wejdź w te, przy których widoczny będzie cień kobiety.
- Nasza postać zostanie uwięziona wewnątrz, ale po krótkiej scence wszystkie drzwi staną otworem.
- Skieruj się w stronę pomieszczenia z łóżkiem i wózkiem inwalidzkim.
Pożar i duch
- Gdy wybuchnie pożar i wszystko pochłoną płomienie, szybko biegnij przed siebie i za drzwiami skręć w lewo.
- W następnym korytarzu przygotuj się na atak ducha - użyj wzmocnionego światła latarenki, by unieruchomić przeciwniczkę.
- Szybko otwórz drzwi, które znajdują się za widmem kobiety i odwróć się o 180 stopni.
- Biegnij do kolejnych drzwi na końcu korytarza i wejdź do pomieszczenia z kominkiem i świecami.
- Klucz do wyjścia wisi na obrazie nad kominkiem.
- Uruchomi się scenka przerywnikowa, a gdy się obudzisz, wyjdź drzwiami na wprost.
- Skorzystaj z windy, by wjechać na górę.
- Po kolejnej scence użyj światła latarenki, by zniszczyć czerwone bąble za kratami.
- Wyjdź rzez otwarte drzwi, a po kolejnej scence zabierz klucz z obrazu na wprost i otwórz nim drzwi, które masz za plecami.
- W następnym pomieszczeniu poszukaj szafy po lewej stronie (wewnątrz jest ukryte pomieszczenie rozświetlone świeczką).
- Zabierz korbę ze stołu i fragment obrazu ze skrzynki na podłodze.
- Idź dalej przez kolejne korytarze.
- W pewnym momencie zobaczysz napis „Nie odwracaj się” i cień kobiety na ścianie przed sobą.
- Lepiej się nie odwracaj i po prostu wyjdź drzwiami na wprost.
- Idź dalej i zapalaj po drodze świeczki - duch nie lubi ognia.
- Dotrzesz w końcu do pomieszczenia z łańcuchem - pociągnij łańcuch w dół kilka razy, a po wszystkim wyjdź drzwiami po lewej.
Koła zębate
- W następnym korytarzu zobaczysz drzwi zamknięte na mechanizm z kołami zębatymi. Trzeba znaleźć trzy brakujące koła zębate i umieścić je w oznaczonych zielonymi spiralami miejscach.
- Pierwsze koło zębate znajdziesz na podłodze tuż przy innych zębatkach.
- Od razu umieść je w mechanizmie.
- Udaj się teraz korytarzem na wprost - zza drzwi wyjdzie duch, więc przygotuj latarenkę.
- Na rozwidleniu za drzwiami skręć w lewo i idź dalej przez kolejne pomieszczenia.
- Po chwili znajdziesz drugie koło zębate.
- Uważaj, bo duch pojawi się nam za plecami, gdy tylko podniesiesz koło zębate.
- Wróć teraz do rozwidlenia, na którym wybraliśmy drogę na lewo, ale tym razem udaj się w przeciwnym kierunku.
- Trzymaj się prawej strony, a dotrzesz do trzeciego koła zębatego.
- Wróć teraz do głównego mechanizmu i umieść brakujące koła zębate na swoich miejscach.
Gabinet i telefony
- Przejdź przez nowo otwarte drzwi i idź dalej, aż dotrzesz do znajomo wyglądającego gabinetu.
- Po chwili rozlegnie się dzwonek telefonu.
- Urządzenie ukryte jest za półką z książkami - trzeba pociągnąć jedną z książek, by otworzyć przejście.
- Odbierz telefon, a po rozmowie poszukaj numeru, na który trzeba zadzwonić.
- Numer wisi na obrazie nad kominkiem.
- Wykręć na telefonie numer: 363.
- Po wykręceniu numeru, w miejscu telefonu pojawi się wyjście.
- Jeśli nie widać drzwi, cofnij się do gabinetu i spójrz na chwile do góry.
- Idź dalej korytarzem w kierunku dzwonka kolejnego telefonu.
- Znajdziesz się nad gabinetem - trzymaj się lewej strony, blisko ściany.
- Przejdź przez drzwi i kieruj się schodami na górę.
- W dziwnym pomieszczeniu bez podłogi trzymaj się lewej strony, a znajdziesz kolejny telefon.
- Numer do wykręcenia pojawi się za naszymi plecami.
- Kod to: 853.
- Po wykręceniu numeru skieruj się dalej w lewo i zapal świece, by zobaczyć przejście.
- Uważaj, bo postać może mieć kłopoty z pokonaniem schodów zrobionych z szuflad. Czasami trzeba się cofnąć i nieco rozpędzić.
- Idź dalej wzdłuż ściany i opuść ściankę z obrazem, by stworzyć pomost na druga stronę.
- Odbierz kolejny telefon.
- Numer do wykręcenia widoczny jest w pomieszczeniu za plecami - numery zapisano na obrazach.
- Należy zapamiętać, jakie portrety wiszą przy telefonie i przypisać do nich numery z przeciwnego końca pomieszczenia.
- Numer do wykręcenia to: 354.
- Po wykręceniu numeru cofnij się i trzymaj się prawej strony. Idź w górę w kierunku lampy.
- Dotrzesz w kocu do zapętlającego się pomieszczenia - wyjście jest na wprost, po przeciwnej stronie od wejścia.
- Dalej czeka nas przeprawa przez prowizoryczny wiszący most, w trakcie której nasza postać spadnie piętro niżej. Kolejny telefon będzie na wprost - odbierz go, a raczej spróbuj odebrać.
- Pokręć się chwilę po pomoście, aż w końcu spadniesz i stracisz przytomność.
- Gdy się ockniesz, będziesz w gabinecie - podnieś słuchawkę telefonu stojącego na biurku.
Po rozmowie telefon zniknie, a w jego miejscu pojawi się odcięty palec. Zabierz go ze sobą i wróć na dół do pracowni malarskiej. Dotknij obrazu, by zakończyć piąty rozdział Layers of Fear. Przed nami ostatni fragment tej części gry.
Poprzednie: Layers of Fear - Malarz, Rozdział 4: Pędzel
Spis treści: Layers of Fear - Poradnik, Solucja
Następne: Layers of Fear - Malarz, Rozdział 6: Świadek