League of Legends przyciąga ponad 100 mln graczy miesięcznie
Dziesiąte urodziny Riot Games.
Sieciowe League of Legends przekracza 100 milionów aktywnych graczy miesięcznie - wynika z najnowszego wywiadu z twórcami z Riot Games.
Brandon Beck i Marc Merrill - współzałożyciele firmy w 2006 roku - rzadko poruszają temat wyników, ostatnio mówiąc o 27 milionach, w 2014 roku. Teraz studio obchodzi jednak 10. urodziny, więc okazja jest idealna.
Oferując nieco kontekstu, populacja naszej planety to około 7,4 miliarda ludzi. Oznacza to, że ponad 1 procent ludzkości nie tylko grał, ale powraca do League of Legends. Bez wątpienia kluczowa jest tu ogromna popularność tytułu w Azji.
- Trudno to objąć rozumem, to wydaje się być nierealne - mówi Beck w rozmowie z serwisem Polygon. - Najfajniej jest na imprezach, gdzie spotykamy fanów. Wtedy można poczuć, że to jednak prawda. Poza spotkaniami to tylko liczby na ekranie.
Riot Games liczy około tysiąca pracowników i należy teraz do firmy Tencent, chińskiego giganta na rynku rozrywki i internetu.
League of Legends debiutowało w 2009 roku. Brandon „Ryze” Beck oraz Marc „Tryndamere” Merrill to współlokatorzy z czasów studiów. Do pomocy zaangażowali Steve'a „Guinsoo” Feaka, czyli projektanta słynnej mapy Defense of the Ancients do Warcraft 3: The Frozen Throne, skąd wyprowadzić można pochodzenie całego gatunku MOBA.
Pod koniec 2005 roku deweloperzy zaczęli myśleć o wydaniu duchowego następcy DotA już jako samodzielnej produkcji, na własnym silniku. Tak właśnie narodziło się League of Legends.
„LoL” reprezentuje gatunek MOBA - to drużynowa hybryda gry akcji i strategii czasu rzeczywistego. W rozgrywce biorą udział dwie drużyny. Celem jest zniszczenie głównej budowli kryjącej się w głębi bazy drużyny przeciwnej.