Legacy of Kain: Soul Reaver - Chronoplast: droga do Kaina
Wkraczamy do domeny Moebiusa.
Chronoplast to niezwykła machina czasu, nad którą pieczę sprawował Moebius – niegdyś strażnik jednego z Filarów Nosgoth. To właśnie tutaj rozegra się finałowy akt fabuły Legacy of Kain: Soul Reaver.
Podążaj korytarzem w dół, aż dotrzesz do dużego pomieszczenia z drewnianą kolumną pośrodku. Skręć w lewo i podejdź do statuy Moebiusa. Po obejrzeniu scenki przerywnikowej najpierw dwukrotnie pociągnij lewą dźwignię, a następnie trzykrotnie prawą, tak aby zegar wskazywał godzinę 6:00. W ten sposób przywołasz promień światła.
Udaj się do korytarza na zachodzie i zejdź w dół. Następnie podejdź do otworu, przez który wpada światło, i zeskocz. Trafisz do komnaty z blokami o różnokolorowych szybkach. Twoim zadaniem jest taka manipulacja tymi obiektami, by kolor promienia przez nie przechodzącego pasował do symboli za nimi.
Na początku światło pada na znak fioletowy. Podejdź do najbliższego bloku i okrąż go zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby zmienić szybkę z żółtej na niebieską. Następnie podejdź do drugiego bloku i wykonaj tę samą czynność, aby ustawić szybkę na kolor czerwony. Pierwsza część ryglów blokujących przejście dalej zostanie odblokowana.
Podejdź do zwierciadła i obiegnij je raz zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Promień padnie na znak czerwony. Ustaw odpowiedni kolor na bloku przed nim w znany ci już sposób. Odblokuje się kolejna część zabezpieczeń.
Tym razem promień oświetli symbol niebieski. Podejdź do odpowiedniego bloku i ustaw szybkę na niebieską. Wejście do następnego korytarza stanie przed tobą otworem.
Idź przed siebie (parokortnie będziesz musiał zeskoczyć w dół), aż trafisz na podwójne drewniane drzwi. Przejdź przez nie. Znajdziesz się w komnacie z trzema obiektami przypominającymi beczki. Pokonaj przeciwnika, który patroluje to miejsce, a następnie przystąp do rozwiązania zagadki.
Najpierw podejdź do mechanizmu oznaczonego czerwoną gwiazdką. Obiegnij go trzykrotnie przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
Teraz zajmij się niebieską „beczką”. Obiegnij ją sześciokrotnie przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
Na koniec zostało żółte „pokrętło”. Okrąż je raz przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
Przejdź przez otwór, który się właśnie utworzył. W pewnym momencie będziesz musiał zeskoczyć w dół – zrób to, ale nie schodź rampą na samo dno. Zamiast tego ustaw się na zachodniej krawędzi podwyższenia i poszybuj na półkę po przeciwnej stronie. Wyeliminuj kolejnego przeciwnika i skręć w prawo.
Przed tobą rozpościera się duża komnata z dwoma gigantycznymi kołami zębatymi na podłodze. Zeskocz na dół i pokonaj wroga patrolującego okolicę. Podejdź do południowej ściany, gdzie znajdziesz linię trzech bloków. Przesuń środkowy jak najbliżej muru, a następnie wciągnij ten, który przylega do kół zębatych. W ten sposób odblokujesz mechanizm.
Wskocz na zachodnie koło zębate, a potem na bolec łączący je z podłogą. Następnie przeskocz na platformę, która właśnie się uniosła, a stamtąd na półkę znajdującą się na wprost.
Skręć w prawo i idź aż do końca gzymsu. Zauważysz ruchomą platformę, przesuwającą się w przód i w tył. Dostań się na nią, a następnie wskocz do otworu w północnej ścianie.
Zeskocz na dół i rusz długim zejściem. Po chwili, po swojej prawej stronie, zauważysz wnękę – uważaj, bo wyskoczy z niej wampirzy pomiot. Pokonaj go, a następnie użyj pocisku psionicznego, aby zepchnąć blok za kratami. Kontynuuj wędrówkę.
Kilka kroków dalej trafisz na kolejną wnękę z blokiem ukrytym za kratą. Powtórz wcześniejszą operację i zejdź na sam dół.
Znajdziesz się w komnacie z czterema blokami. Twoim celem jest ułożenie ich tak, aby odtworzyły symbol wyryty na środku posadzki. Poniżej znajdziesz nagranie z rozwiązaniem zagadki.
Kiedy wszystkie elementy znajdą się na swoim miejscu, podwójne drzwi po południowej stronie sali rozsuną się. Przejdź przez nie, idź korytarzem i wskocz do dziury na jego końcu.
W kolejnym obszarze pokonaj dwóch przeciwników. W okolicy znajdują się trzy podesty, które musisz obiegać tak, aby odtworzyć odpowiednie symbole. Poniżej znajdziesz screeny przedstawiające efekt końcowy.
Jeśli wszystko zrobisz prawidłowo, nad podestami uruchomią się wahadła z dużymi platformami. Wskocz na każdą z nich i pociągnij za dźwignie ukryte we wnękach w ścianach. Po wszystkim obejrzysz filmik pokazujący odblokowanie nowego przejścia. Skorzystaj z niego.
Idź przed siebie. Co jakiś czas Raziel będzie się zatrzymywał i oglądał wizje przedstawiające przeszłość i przyszłość. Pod sam koniec wędrówki, po lewej stronie, zauważysz drzwi z symbolem błękitnego słońca. Przejdź przez nie i aktywuj Warp Gate.
Wyjdź z powrotem do korytarza i ruszaj dalej w dół. Gdy dojdziesz do podwójnych, ozdobnych drzwi, otwórz je. Czas na ostatnią konfrontację z Kainem.