Legacy of Kain: Soul Reaver - jak zdobyć Sunlight Glyph
W Silenced Cathedral.
Sunlight Glyph to najpotężniejsza zdolność magiczna w Legacy of Kain: Soul Reaver. Żeby ją zdobyć, trzeba się jednak nieco napracować.
Wymagane umiejętności: pływanie, przechodzenie przez kraty.
Przenieś się do Warp Gate w pobliżu Silenced Cathedral. Podejdź do głównego wejścia do lokacji, ale zamiast forsować bramę, przejdź do świata duchowego i wskocz do fosy. Następnie przeniknij przez kratę po prawej stronie.
Podążaj korytarzem, aż dotrzesz do pierwszej groty. Pokonaj dwie zjawy i użyj portalu, aby powrócić do świata materialnego. Spójrz na południowy-wschód – wysoko nad tobą zauważysz tunel. Wpłyń do niego
Po krótkim czasie dotrzesz do kolejnej dużej jaskini. Obejrzyj scenkę przerywnikową, a następnie opadnij na dno i, trzymając się prawej ściany, kieruj się przed siebie. W pewnym momencie zauważysz wejście do korytarza. Wpłyń do niego. Dotrzesz do pomieszczenia z Warp Gate. Aktywuj bramę i wróć do groty.
Podpłyń do północno-wschodniego brzegu zbiornika i wyskocz na ląd. Wespnij się na podwyższenie po prawej stronie, a następnie wskocz na półkę położoną na południu.
Skieruj się na zachód i, uważając na psioniczne ataki wroga, przeskocz na skalny występ, gdzie znajduje się ognisko (1). Pokonaj przeciwnika, po czym poszybuj na ganek widoczny po prawej stronie (2). Następnie dwukrotnie wykonaj wzmocniony skok, aby dotrzeć do korytarza na wyższym poziomie.
Po pokonaniu tunelu zabij przeciwnika kręcącego się przy ogniu. Przeskocz na gzyms przed latarnią na wschodzie i rozpraw się z kolejnym oponentem. Skieruj się na północ, gdzie już czeka na ciebie wampirzy pomiot. Wyeliminuj go i przejdź przez drzwi.
Na końcu korytarza uruchomi się scenka przerywnikowa. Rusz ścieżką wyżłobioną w skale i pokonaj jednego adwersarza. Po chwili po twojej lewej stronie zauważysz wnękę z drewnianymi drzwiami. Skorzystaj z nich.
Trafisz do sali z ogromnym mechanizmem. Zabij patrolującego teren przeciwnika i wskocz na koło zębate przymocowane do podłogi. Następnie wykonaj wzmocniony skok, aby dostać się na coś co wygląda jak szyb wentylacyjny.
Ustaw się przy rurce, którą można wyrwać i wskocz jeszcze wyżej. Skręć w lewo i podejdź do metalowego bloku. Zepchnij go na dół i zeskocz za nim.
Podejdź do kołowrotu zamontowanego na południowej ścianie pomieszczenia. Użyj go, aby wprawić w ruch koło w centrum sali. Szybko podejdź do bloku, który zrzuciłeś wcześniej, i wsuń go między zęby mechanizmu. Jeśli wykonasz wszystko prawidłowo, z pobliskich rur zaczną wydobywać się płomienie.
Powróć na skalną ścieżkę i zejdź na sam dół. Pokonaj wampirzy pomiot kręcący się po okolicy. Na razie zignoruj drzwi po lewej stronie ściany. Zamiast tego skieruj się w stronę zbiornika wodnego. Zauważysz trzy okrągłe platformy (które w istocie są tłokami, ale dowiesz się tego później). Przeskocz po nich, aby dostać się do wejścia prowadzącego do latarni.
W korytarzu czai się jeden przeciwnik. Uporaj się z nim i ruszaj dalej, aż dotrzesz do okrągłego pomieszczenia ze zniszczoną metalową rampą. Po krótkiej cutscence zejdź na sam dół, eliminując po drodze dwóch nieprzyjaciół.
Wejdź do przejścia po północnej stronie sali. Po kilku sekundach dojdziesz do pokoju z ogromną maszynerią. Skieruj się w lewo i przejdź przez otwory w kołach. Następnie przenieś się do świata duchowego. Podłoga opadnie, otwierając ścieżkę pod przeszkodami blokującymi drogę. Idź naprzód, a kiedy pokonasz tę sekcję, skorzystaj z portalu, aby wrócić do świata materialnego. Teraz otwórz drewniane drzwi przed sobą.
Zmierz się z przeciwnikiem w korytarzu i zejdź schodami w dół. Przejdź przez podwójne wrota i skręć w lewo. Wskocz na podwyższenie i opadnij na dół.
Czeka cię kolejna zagadka, w ramach której musisz ułożyć bloki, aby połączyć dwie rury. Rozwiązanie prezentujemy na poniższym materiale filmowym.
Po skończonej pracy wskocz na podwyższenie po południowej stronie dołu z łamigłówką i wejdź do korytarza. Na jego końcu znajdziesz pokrętło – użyj go, aby uruchomić przepływ wody. W krótkiej cutscence zobaczysz, jak ciecz napędza koło zamachowe, które z kolei aktywuje ogromy miech generujący silny strumień powietrza.
Wróć do zagadki z blokami i udaj się w okolice podwójnych drzwi, którymi tutaj wszedłeś. Skorzystaj z prądów powietrza po lewej, aby dostać się na miech. Stamtąd wskocz na metalową rampę. Wespnij się po niej, aż dojdziesz do wnęki. Wejdź do niej i otwórz drewniane drzwi.
Znajdziesz się w sali z pracującymi tłokami. Trzymając się lewej ściany przeskocz przez dwa otwory w podłodze i wskocz do ostatniego. Skorzystaj z tunelu na północy, by wrócić do okrągłego pomieszczenia ze zniszczoną metalową rampą. Wskocz na nią i udaj się na górę, pokonując po drodze przepaści i eliminując napotkanych przeciwników.
Trafisz z powrotem do groty z jeziorem. Gra pokaże ci, że latarnia zaczęła działać. Przeskocz po tłokach na wschodni brzeg, wespnij się na półki skalne i przejdź przez drzwi, które wcześniej ominąłeś.
Idź przed siebie i pokonaj wampirzy pomiot. Wkrótce dotrzesz do komnaty, w której regularnie pojawia się snop światła z latarni. Poczekaj, aż promień padnie na trójkątny otwór we wschodniej ścianie, po czym szybko przejdź do świata duchowego. Na podłodze otworzy się szczelina, z której wyłoni się Sunlight Glyph. Podejdź do niego, aby zdobyć moc wywoływania rozbłysku słonecznego.