Legacy of Kain: Soul Reaver - Necropolis: terytorium klanu Raziela
Na starych śmieciach.
Poniżej znajdziesz opis przejścia pierwszej części Necropolis w Legacy of Kain: Soul Reaver. Raziel trafia na terytorium niegdyś należące do niego. Nie może jednak liczyć na ciepłe przyjęcie. Bohater musi przebić się przez liczne niebezpieczeństwa, by dotrzeć do ziem kontrolowanych przez jednego z jego braci, Melchiaha.
Wejdź do jaskini i idź cały czas prosto, aż natkniesz się na wrogi wampirzy pomiot. Pokonaj go, na przykład za pomocą pochodni wiszącej na ścianie po lewej (przy czym pamiętaj, że pochodnie są jednorazowe; gdy raz ich użyjesz do definitywnego zabicia wroga, gasną i stają się bezużyteczne). Następnie otwórz drzwi znajdujące się na końcu korytarza.
Idź w stronę dużej bramy zamkniętej kratą. Niestety, wpadniesz w pułapkę. Pokonaj dwóch przeciwników (najlepiej w tym celu wykorzystać bronie wiszące na cokołach przed tobą). Gdy odniesiesz zwycięstwo, krata się otworzy, a ty będziesz mógł przejść dalej.
W tej komnacie znajduje się kolejnych dwóch wrogów, którzy zaatakują bohatera, gdy ten wejdzie na schody. Warto zatem mieć jakąś broń w pogotowiu. Gdy nieprzyjaciele będą już martwi, przejdź przez drzwi oznaczone symbolem błękitnego słońca i aktywuj Warp Gate. Wróć do głównego pomieszczenia i otwórz drzwi znajdujące się po lewej patrząc od strony zakratowanej bramy i schodów.
Dojdź do rozwidlenia, gdzie zaatakuje cię jeden przeciwnik. Pokonaj go i wybierz ścieżkę w prawo. Po chwili dojdziesz do pomieszczenia z dwoma wrogami. Rozpraw się z nimi (warto wyposażyć się we włócznię stojącą tuż obok zakratowanego przejścia po lewej).
Przejdź przez drzwi w kracie. Praktycznie od razu trafisz do kolejnego sporego pomieszczenia z jednym oponentem. W sąsiedztwie znajduje się wysoka komnata, na środku której stoi wieża z zewnętrznymi krętymi schodami. Kręci się tu pojedynczy stwór (można spróbować się do niego podkraść i wbić mu włócznię w plecy).
Wejdź po schodach na szczyt wieży. W pomieszczeniu na górze przygotuj się na atak wampirzego pomiotu z lewej strony. Zabij go, a następnie pociągnij dźwignię naprzeciw wejścia. Uruchomi ona most zwodzony po twojej lewej stronie. Przejdź przez niego.
Idź korytarzem, aż dotrzesz na dziedziniec. Zeskocz na plac i podejdź do rampy po prawej stronie. Podnieś włócznię zawieszoną obok rampy (jeśli nie masz bardziej trwałej broni) i wejdź na górę. Rozpocznie się kolejna cutscenka.
Po odzyskaniu kontroli nad Razielem zeskocz na dół i pokonaj dwóch nowych przeciwników. Następnie podejdź do pięknie zdobionej kraty i przejdź przez drzwi. W nowej lokacji spotkasz łowcę wampirów, wyraźnie przestraszonego twoją obecnością. Nie będzie cię atakował. Choć możesz go wyeliminować, aby pochłonąć jego duszę, nie jest to zalecane. Okazywanie miłosierdzia tym postaciom sprawia, że zaczynają traktować protagonistę niczym boga, co w przyszłości ułatwi zdobycie niektórych Glyphów i ulepszeń. Zignoruj śmiertelnika, wespnij się na półki skalne i aktywuj kolejny przerywnik filmowy.
Poprzednio: Legacy of Kain: Soul Reaver - Lake of the Dead: początek
Następnie: Legacy of Kain: Soul Reaver - Necropolis: terytorium klanu Melchiaha