Legacy of Kain: Soul Reaver - Oracle Caves: wejście do jaskini wyroczni
Początek ostatniego etapu podróży.
Po tym, jak Dumah przestanie stanowić zagrożenie, możesz wyruszyć w dalszą podróż, by odnaleźć Kaina. Podobno nasz dawny pan ukrywa się w Oracle Caves. Rozpoczyna się finałowa część przygodyw Legacy of Kain: Soul Reaver.
Wróć do głównego holu Ruins of the Dumahim i wyjdź przez północną kratę. Podążaj przed siebie, pokonując kolejne drzwi i przeszkody, aż dotrzesz na zaśnieżony dziedziniec. Obejrzyj przerywnik filmowy, a następnie zeskocz na dół i skieruj się na wschódWejdź do wąskiego kanionu.
Trzymaj się jedynej dostępnej ścieżki. Po drodze zmierzysz się z pięcioma przeciwnikami. W końcu dotrzesz na plac, na którym stoi zegar słoneczny. Zacznij biec wokół wskazówki. Po chwili za Razielem pojawi się błękitna smuga – to nowa umiejętność, którą zdobył po wchłonięciu duszy Dumaha. Wytworzona energia otworzy drzwi.
Przekrocz próg groty. W pomieszczeniu z ogniskiem zabij dwóch przeciwników i przejdź przez drzwi w kracie. Podążaj korytarzem prosto, a na rozwidleniu skręć w prawo. Otwórz drzwi oznaczone symbolem błękitnego słońca i aktywuj Warp Gate.
Wróć do skrzyżowania i wkrocz do groty znajdującej się na północ. Pokonaj przeciwnika krążącego w pobliżu i spójrz na zachód. Zauważysz pęknięcie w ścianie. Przejdź do świata duchowego – szczelina przekształci się w wąskie przejście. Skorzystaj z niego.
Przejdź do świata materialnego za pomocą portalu przed tobą. Następnie zacznij biec w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara wokół mechanizmu przypominającego duży korek ze złotą końcówką. W ten sposób zamkniesz żelazne wrota na wschodzie i zachodzie, ale otworzysz te na północy i południu.
Wejdź do północnego korytarza, przejdź do świata duchowego i przeniknij przez kratę zagradzającą drogę. Następnie, korzystając z pobliskiego portalu, wróć do świata materialnego. Czeka cię kolejna łamigłówka z blokami, choć tym razem nie będziesz musiał ich obracać i dopasowywać, a jedynie przesuwać.
Oto jak rozwiązać tę zagadkę:
- Wyciągnij blok z wnęki oznaczonej symbolem przypominającym literę Y. Spowoduje to zamknięcie bramy po przeciwległej stronie sali.
- Wepchnij wyciągnięty blok do centralnej, nieco niżej położonej części pomieszczenia. Przesuń go w pobliże zamkniętej bramy.
- Wróć na północne podwyższenie i wyciągnij blok z wnęki oznaczonej symbolem przypominającym literę Z. Tuż obok zamknie się brama.
- Wepchnij blok do wnęki oznaczonej symbolem Y. Dzięki temu otworzysz bramę po przeciwległej stronie sali.
- Przejdź do świata duchowego i przeniknij przez kratę. Następnie udaj się do sali z mechanizmem i wybierz korytarz południowy. Sforsuj kolejną kratę i wróć do świata materialnego.
- Zeskocz do niżej położonej części pomieszczenia i przenieś blok na południowe podwyższenie.
- Wsuń blok do ostatniej wnęki po prawej stronie, oznaczonej symbolem przypominającym literę Z (przy czym nie czerwonym, ale czarnym, bez żadnych ozdobników).
- Ponownie zmień świat na duchowy, przeniknij przez kratę i wróć do północnej części komnaty. Wyciągnij blok z wnęki oznaczonej symbolem Z i umieść go we wgłębieniu, nad którym wyryto okrąg z krzyżem u góry.
Otworzą się kamienne, podwójne wrota. Przejdź przez nie, a w pokoju z drewnianymi podporami przy ścianach skręć w prawo. Pokonaj jednego przeciwnika i jeśli chcesz obiegnij kolumnę ze złotą podstawą w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Dzięki temu otworzysz bramę, za którą znajdziesz punkt regeneracji energii Eldritch.
Idź korytarzem położonym na zachód od kolumny. Przejdź do świata duchowego i przeniknij przez kratę. Pokonaj zjawę wysysającą energię i podążaj dalej prosto, aż dotrzesz do przepaści. Przeskocz na drugą stronę, a potem wskocz do alkowy po prawej stronie. Skorzystaj z portalu, aby wrócić do świata materialnego.
Przeskocz na poprzednią platformę i wejdź do pomieszczenia z dużymi wrotami. Po ich bokach znajdują się bloki ustawione przy wnękach. Przesuń obie bryły tak, aby zakryły otwory. Ze względu na wykop nie możesz ich wepchnąć do środka siłą fizyczną. Dlatego musisz posłużyć się pociskami psionicznymi. Gdy bloki znajdą się już w szczelinach, brama się otworzy.
Przejdź przez otwarte przejście i pokonaj dwóch przeciwników. Twoim kolejnym zadaniem jest okrążenie każdej z kolumn stojących w rogach pomieszczenia tak, aby ich złote fragmenty były skierowane w stronę symbolu wyrytego na środku podłogi.
- Kolumnę nr 1 obiegnij raz przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
- Kolumnę nr 2 obiegnij raz przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
- Kolumnę nr 3 obiegnij raz przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
- Kolumnę nr 4 obiegnij raz zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Uruchomi się przerywnik filmowy, który pokaże, jak w jednej z poprzednich grot otwierają się wrota. Wróć do sali z mechanizmem przypominającym ogromny korek i obiegnij go w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Kiedy bramy się otworzą, przejdź do świata duchowego i skorzystaj ze szczeliny, przez którą pierwotnie się tu dostałeś. W jaskini powróć do świata materialnego. Pokonaj przeciwnika i wejdź do pomieszczenia z płonącym kotłem na trójnogu.
Po przerywniku filmowym okrąż kocioł w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Ściany się przesuną, otwierając przejście do kolejnego fragmentu lokacji.