Skip to main content

Legacy of Kain: Soul Reaver - Ruins of the Dumahim: jak dostać się do sali tronowej

Przesuwamy bloki i wysadzamy drzwi.

Gdzieś w Ruins of the Dumahim czai się Dumah, czyli przedostatni już boss w Legacy of Kain: Soul Reaver. Zanim jednak stawisz mu czoła, musisz rozwiązać kilka zagadek.

W zamkniętej części głównej sali znajdziesz blok. Przesuń go pod południową stronę ogrodzenia, strzelając w niego pociskami psionicznymi.

Gdy skończysz pracę, przejdź do świata duchowego i przeniknij przez kratę do centrum holu. Wskocz na przesunięty blok, a następnie na podwyższenie nad nim. Skorzystaj z portalu, aby powrócić do świata materialnego, i zeskocz przez otwór na wprost.

Na skrzyżowaniu przed tobą skręć w lewo. W południową ścianę pomieszczenia, do którego trafisz, wbity jest blok. Wysuń go o trzy kroki, wskocz na niego, a następnie wespnij się do przejścia powyżej.

Przeskocz przez przepaść i udaj się korytarzem przed siebie. Dotrzesz do ogromnej sali z dwoma zbiornikami wody, rozdzielonymi pasem metalowej podłogi. Przeleć na niego i wskocz do alkowy po lewej. Użyj znajdującej się tam korby, aby osuszyć oba zbiorniki. Na ich dnie pojawią się wampirze pomioty – zabij je.

Teraz musisz rozwiązać dość wymagającą zagadkę z przesuwaniem bloków. Twoim celem jest stworzenie podwyższenia składającego się z trzech obiektów, które pozwoli ci dotrzeć do przejścia na szczycie zachodniej ściany sali. Instrukcję, jak to zrobić, znajdziesz na nagraniu poniżej. Uwaga! Przed przystąpieniem do pracy warto zapisać grę, gdyż jeśli popełnisz błąd, możesz sobie znacznie utrudnić bądź wręcz uniemożliwić przejście dalej.

Zobacz na YouTube

Gdy znajdziesz się na wyższym poziomie, podążaj korytarzem, aż dotrzesz do sali pełnej rur. Zeskocz na dół i pokonaj przeciwnika krążącego po pomieszczeniu. Następnie wejdź na zachodnią rampę i użyj kołowrotu przymocowanego do maszyny, aby wypuścić gaz. Przejdź na wschodnią rampę i pociągnij dźwignię. Eksplozja zniszczy drzwi na dole oraz te za twoimi plecami. Przejdź przez te drugie.

Trafisz z powrotem do głównego holu, lecz tym razem będziesz na półce po zachodniej stronie ogrodzonego centrum. Zepchnij kamienny blok przed tobą i zeskocz na dół. Ustaw obiekt, który przed chwilą zrzuciłeś, na tym, który już się tutaj znajduje. Tak ułożoną wieżę przenieś pod wschodnią ścianę i użyj jej, aby dostać się do wejścia powyżej.

Znajdziesz się w wysokim, pionowym szybie. Kamera wskaże platformę z dźwignią znajdującą się nad twoją głową. Wspinaczkę rozpocznij od wskoczenia do prawej alkowy i przejścia do świata duchowego. Konstrukcja pomieszczenia ulegnie sporej metamorfozie, umożliwiając ci dostęp do wcześniej niedostępnych miejsc.

Wskocz na wschodnią półkę, następnie na północną, a na końcu na zachodnią. Stań przy jednej z bocznych ścian i wykonaj wzmocniony skok, aby dostać się na platformę z dźwignią. Na razie jednak nie możesz jej użyć.

Poszybuj na półkę na wprost, gdzie znajdziesz portal. Skorzystaj z niego, aby przenieść się do świata materialnego. Wróć do dźwigni i pociągnij ją. Poniżej otworzy się most zwodzony, przez który przejdź.

Podążaj korytarzem, aż dotrzesz do rozwidlenia dróg. Skręć w prawo i wyciągnij blok osadzony w północnej ścianie. Ustaw go w promieniu światła, wskocz na niego, a następnie do sali powyżej.

Aby dostać się do kolejnego wysoko położonego przejścia musisz uporać się z małą sekcją zręcznościowo-logiczną. Oto jak ją pokonać:

  • Wskocz na najniższą kolumnę i przejdź do świata duchowego.
  • Ustaw się twarzą na południe i przeskocz na kolumnę z portalem. Przejdź do świata materialnego.
  • Ustaw się twarzą na zachód i przeskocz na kolumnę przed tobą. Przenieś się do świata duchowego.
  • Ustaw się twarzą na północ i przeskocz na kolumnę kolumnę z portalem. Przejdź do świata materialnego.
  • Ustaw się twarzą na zachód i przeskocz do wyjścia.

Podejdź do końca tunelu i wskocz do środka ogrodzenia w komnacie na dole. Popchnij obelisk tak, aby zniszczył zachodnią bramę. Przejdź przez nowo otwarte przejście i otwórz podwójne wrota na końcu korytarza. Trafisz do sali tronowej, gdzie czeka na ciebie kolejny z twoich braci – Dumah. Przygotuj się na walkę z nim.

Zobacz także