Skip to main content

Legend of Zelda: Breath of the Wild - Kapliczki Ree Dahee Shrine i Ha Dahamar Shrine

Zagadki po drodze do wioski Kakariko.

Kapliczki (Shrine) w The Legend of Zelda: Breath of the Wild pełnią rolę mini-dungeonów (podziemi), w których najczęściej musimy rozwiązać różne zagadki środowiskowe z wykorzystaniem elementów otoczenia i naszych talentów.

Pierwsze cztery Shrine'y są częścią pierwszego obszaru, The Great Plateau. Są bardzo proste i musimy je ukończyć, by kontynuować przygodę. Poniżej opisujemy dwie kolejne kapliczki, na które trafiamy podążając od pierwszego obszaru ku wiosce Kakariko, gdzie prowadzi nas misja fabularna.

Na początek mapa z lokacją podziemi.


Ree Dahee Shrine

Tę kapliczkę dostrzeżesz przechodząc przesmykiem między górami, idąc w stronę wioski Kakariko wzdłuż rzeki. Wejście znajduje się w skałach po lewej stronie. Podejdź i aktywuj Shrine, po czym zjedź do podziemi.

Wszystkie zagadki w tym miejscu opierają się na tym samym - wciskaniu i schodzeniu z przycisków w odpowiednim momencie. Pierwsza przeszkoda jest bardzo łatwa, wystarczy stanąć na przycisku, a kula zjedzie w wyznaczone miejsce. To aktywuje platformę, którą możesz przejechać dalej.

Przed tobą kolejny przycisk - teraz musisz już zejść z niego odpowiednio wcześnie, by kula nie wyleciała zbyt daleko i nie spadła w przepaść. Zejdź z przycisku, gdy kula będzie w połowie pierwszej kładki. Od razu stań na platformie na lewo od przycisku, by pojechać dalej.

Zejdź z przycisku, gdy kula jest w tym miejscu

Teraz ostatni przycisk i najtrudniejsze wyzwanie (w porównaniu z poprzednimi, ogólnie jest raczej proste). Tym razem musisz sprawić, że kula wystrzeli nad przepaścią z pochylonej powierzchni, a więc musisz zejść z wciśniętego przycisku, gdy znajduje się daleko, prawie na końcu kładki.

Gdy ci się powiedzie, ponownie będziesz mógł przejechać na drugą stronę platformą. Możesz teraz podejść do tajemniczego mnicha na górze, by otrzymać Spirit Orb i opuścić Shrine. Jeżeli chcesz zdobyć skrzynię po lewej stronie, zwróć się w prawo - przy mechanizmie, w którym wylądowała kula, są beczki. Użyj magnezu, by chwycić jedną z nich i przenieś ją na przycisk. Uważaj, żeby nie spaść.

Użyj beczki, by przytrzymać przycisk

Dzięki temu możesz teraz wrócić na pochyloną platformę i wdrapać się po niej do skrzyni, by zabrać skarb. Później możesz opuścić Shrine, to już wszystko.


Ha Dahamar Shrine

Shrine Ha Dahamar znajduje się przy stajni, zaraz za wyjściem z przesmyku między górami. Idąc od poprzedniej kapliczki trzymaj się lewej strony, najlepiej wdrap się na ścieżkę położoną wyżej, by z łatwością pozbyć się wrogów, których spotkasz po drodze (możesz zrzucać na nich bomby, powodując wybuch beczek).

By dostać się do wejścia do podziemi Ree Dahee, musisz podpalić trawę, tworząc tym samym ciąg gorącego powietrza. Wzbij się na nim na lotni, by podlecieć do kapliczki. Aktywuj ją i zjedź na dół.

Tym razem będziesz używał mocy zamrażania oraz zatrzymania czasu. Na początku stwórz blok lodu w wodzie, by przejść po nim dalej. Kolejny blok stwórz na ścianie i też przejdź po nim dalej. Wyżej na ścianie zobaczysz też skrzynię, do której dotrzesz tworząc na ścianie kolejne bloki lodu.

Tak - bloki lodu można też tworzyć na pionowych powierzchniach

Dalej zadanie jest proste, o ile wiesz, co robić. Śpieszymy z pomocą - wystarczy, że odpowiednio ustawisz dwie bryły lodu na ścianie za przepaścią. Dzięki temu spadająca kula trafi do celu.

Stwórz dwie bryły lodu w miejscach, które widzisz na poniższym obrazku. Gdy to zrobisz pozostanie tylko kwestia poruszającej się kładki. Wyceluj w nią mocą Stasis i zatrzymaj w czasie na chwilę przed tym, jak spadnie na nią kula.

Gdy kula spadnie w odpowiednie miejsce, otworzy się przejście po prawej stronie. Udaj się tam, a dotrzesz do celu. Podejdź do mnicha, by standardowo otrzymać nagrodę. Pamiętaj, że po zebraniu czterech Spirit Orbs możesz ulepszyć zdrowie lub staminę, modląc się do figurki boginii Hylia (jedna znajduje się w świątyni przy miejscu początku przygody, kolejna jest między innymi w wiosce Kakariko).

Zobacz także