LEGO City: Tajny Agent - Rozdział 1: Nowe twarze i dawni wrogowie
Wprowadzenie, w którym poznamy głównych bohaterów i weźmiemy udział w pościgu za klaunami-przestępcami.
Początek przygody z LEGO City: Tajny Agent ma charakter wprowadzenia, mającego na celu zapoznanie gracza z podstawami rozgrywki. W jego trakcie nauczysz się sterować postacią, prowadzić pojazdy oraz poruszać się po mieście.
W ramach problemów wystarczy zwracać uwagę na informacje pojawiające się na ekranie. Zawierają nie tylko instrukcje, ale też na przykład klawisze, które należy w danej chwili wciskać.
Podróż na komisariat
Zacznij od ruszenia przed siebie w stronę radiowozu stojącego na drodze, do którego prowadzą monety.
Zacznij od ruszenia przed siebie w stronę radiowozu stojącego na drodze, do którego prowadzą monety. Wsiądź do środka i zacznij jechać wzdłuż drogi, kierując się śladem zielonych, przezroczystych monet. Po przejeździe przez miasto dotrzesz na posterunek policji (obrazek powyżej). Wjedź w ikonę odznaki policyjnej, aby przenieść się do wnętrza komisariatu.
Po zakończeniu kilku scenek uzyskasz kontrolę nad bohaterem. Skieruj się w górę ekranu, gdzie dojdzie do eksplozji klockowego komputera. Podejdź do rozsypanych klocków i odbuduj z nich zniszczony element (obrazek powyżej) wciskając i przytrzymując klawisz, jaki pojawi się na ekranie. W sumie musisz odbudować trzy rzeczy - dwie strony ekranu oraz panel. Kolejnym krokiem jest udanie się w prawo w stronę zielonych strzałek, które doprowadzą cię do windy.
Po zakończeniu scenki poznasz piętro komisariatu, gdzie możesz wybierać odblokowane wcześniej pojazdy, korzystać z windy prowadzącej na dół (na razie jest zablokowana) oraz zmieniać swoje stroje. Następnie zejdź po schodach z lewej na dół i zniszcz trzy pudła (obrazek powyżej) korzystając z klawisza ataku, który wyświetli się na ekranie. Z rozbitych klocków złóż szafę z której wyjmij podobizny dwóch postaci, które odblokujesz.
Jedną z nich będzie policyjny strój Chase'a McCaina. Wciśnij i przytrzymaj rozwijane menu, po czym wybierz tę postać z okrągłego menu (z góry). Wróć na górę i skorzystaj z panelu (obrazek powyżej), przy którym stanie twój partner. Po scence z dziewczyną skieruj się w prawo i wejdź do windy.
Odnalezienie klucza i obudzenie śpiącego szefa
Po zjechaniu na dół udaj się do komputera z lewej i użyj go. Po następnej scence udaj się po schodach w prawo.
Otrzymasz komunikat, że ktoś próbuje się do ciebie dodzwonić, o czym będzie świadczyć migająca ikonka w lewym dolnym narożniku ekranu (obrazek powyżej). Wciśnij klawisz, który pojawi się na pasku na dole ekranu, aby odebrać połączenie. Po zakończeniu rozmowy odblokujesz skan detektywistyczny.
Przejdź w lewo i wejdź w pole z ikonami ze znakami zapytania (obrazek powyżej), po czym wciśnij klawisz, który się pojawi, aby aktywować skan. Z prawej strony na ziemi pojawią się białe ślady. Idź nimi w prawo, aż do szafki, w której znajdziesz klucz. Podnieś go i wróć do drzwi do biura komisarza z lewej, po czym użyj go na zamku.
W biurze komisarza zniszcz stojącą obok niego szafkę, a z klocków zbuduj radio (obrazek powyżej), dzięki czemu obudzisz szefa. Po chwili rozpocznie się odprawa.
Pościg za pierwszym klaunem
Po wysłuchaniu informacji od komisarza automatycznie wczyta się kolejna część rozdziału, w której rozpocznie się właściwa akcja.
Kiedy wyświetli się mapa najedź kursorem na miejsce wskazane strzałką i wciśnij przycisk odpowiedzialny za uderzenie (obrazek powyżej). W ten sposób na mapie zostanie zaznaczona trasa do punktu, do którego masz dotrzeć. Wsiądź do pobliskiego radiowozu i zacznij jechać w stronę zaznaczonego miejsca (na mini mapie w lewym dolnym narożniku jest pokazana trasa).
Po dotarciu na miejsce wjedź na ikonę odznaki policyjnej, a kiedy zakończy się scenka zacznij jechać za uciekającą furgonetką bandytów, która jest oznaczona zieloną strzałką (obrazek powyżej). Kiedy się do niej zbliżysz uderz w nią, dzięki czemu wytrzymałość pojazdu nieco spadnie.
Musisz powtórzyć ten manewr kilkukrotnie. Gdyby furgonetka zniknęła ci z pola widzenia, to skorzystaj z mini mapie na dole ekranu z lewej, gdzie jest zaznaczona czerwoną ikoną (możesz też kierować się śladem zielonych, prześwitujących klocków, które pojawiają się za gonionym pojazdem).
Po zniszczeniu auta klaun zacznie uciekać na piechotę. Opuść auto i rzuć się za nim w pościg. Kiedy się do niego zbliżysz wciśnij klawisz, który pojawi się na ekranie (obrazek powyżej), a po powaleniu przestępcy wciśnij go ponownie, dzięki czemu go skujesz.
Pościg za drugim klaunem
Odbierz połączenie z Ellie, poprzez wciśnięcie klawisza znajdującego się przy ikonie w lewym dolnym narożniku ekranu. Dziewczyna powie, że kolejny klaun był widziany w Czerwonej Kafejce na południu dzielnicy (droga do niego zostanie zaznaczona zielonym szlakiem - wystarczy się nim kierować). Po dotarciu na miejsce wejdź na górę po schodach, przy których jest odznaka.
Na górze zacznie się kolejna rozmowa z Ellie. Po jej zakończeniu odblokujesz umiejętność skanowanie przestępców. Kiedy to nastąpi podejdź do zielonej strzałki przy skraju dachu i wciśnij klawisz, który się pojawi (obrazek powyżej), aby rozpocząć skanowanie.
Kiedy przełączysz się na skaner zlokalizuj, przy pomocy klawiszy odpowiedzialnych za ruch, czerwoną postać (obrazek powyżej), po czym wciśnij i przytrzymaj klawisz, który się wyświetli. Okaże się, że kolejny klaun ukrywa się w pobliskim garażu. Zeskocz na dół, przejdź przez płot korzystając z podlanej niedawno przez ogrodnika rośliny i otwórz garaż z prawej.
Kiedy wybiegnie z niego klaun podnieś skrzynię z wnętrza garażu i skieruj się z nią w lewą stronę, po czym połóż ją na zielonej płytce na ziemi (obrazek powyżej). Ze skrzyni stwórz trampolinę, wskocz na nią i przytrzymaj przycisk skoku, dzięki czemu bohater zacznie wyżej skakać. Dzięki temu będziesz mógł wskoczyć na piętro z klaunem.
Pobiegnij za nim w prawo i w górę. Kiedy zniszczy łodygę wejdź na pole ze znakami zapytania i wciśnij klawisz, jaki się pojawi. Kierując się białymi śladami zacznij iść w lewo i dół ekranu, aż dotrzesz do miejsca (obrazek powyżej), z którego wykop zawór. Podnieś go i użyj na zielonym mechanizmie z prawej, aby puścić wodę. Kiedy ta zacznie płynąć niszcz kolejne obiekty blokujące jej przepływ w wężu.
Po zniszczeniu ostatniego obiektu na ścianie zakwitną rośliny, po których wejdź na górę. Udaj się w prawo i zacznij biec za uciekającym klaunem. Dobiegnij do niego i skuj go tak samo, jak pierwszego.
Pościg za trzecim klaunem
Po skuciu drugiego klauna do bohatera odezwie się Ellie. Dowiesz się od niej, że ostatni rabuś ukrył się w dokach na północy miasta, co zostanie zaznaczone na mapie. Udaj się na miejsce i wejdź w ikonę policyjnej odznaki.
W poracie wskocz na szczyt skrzyni z prawej (wskazują ją zielone strzałki), po czym stań w wyznaczonym miejscu i skorzystaj ze skanera. Za kontenerami nieco z lewej znajdziesz czerwoną postać (obrazek powyżej), którą namierz. Po zakończeniu skanowania zeskocz na dół i podejdź do robotnika z lewej, który zapyta czy pomógłbyś mu otworzyć bramę.
Kiedy odjedzie i stanie w zaułku z lewej podejdź do pojazdu i wskocz na skrzynie (obrazek powyżej). Poczekaj chwilę, aż prowadzący pojazd wzniesie bohatera w górę, po czym przeskocz na teren przed tobą. Udaj się do drzwi, zniszcz beczkę i wejdź do budynku. Przestaw dźwignię z prawej, co otworzy bramę.
Przejdź przez nią, a spotkasz robotnika, który powie, że pomoże bohaterowi dostać się na statek, jeśli ten znajdzie dla niego kanapkę. Przejdź w lewo, wejdź w świecące na niebiesko pole, uruchom urządzenie i zacznij iść po białych śladach, które doprowadzą cię do mewy z kanapką (obrazek powyżej).
Spis treści: LEGO City: Tajny Agent - Poradnik, Solucja
Następnie: LEGO City: Tajny Agent - Rozdział 2: Powiew przeszłości
Przepędź mewę i zanieś kanapkę robotnikowi, dzięki czemu dostaniesz się po dźwigu na statek. Opuść platformę, podejdź do kontenera z lewej i go otwórz (obrazek powyżej).
Zacznij gonić uciekającego klauna, a po zbliżeniu się do niego skuj go, jak dwóch pozostałych. W ten sposób ukończysz pierwszy z rozdziałów w grze i automatycznie rozpoczniesz kolejną misję.