Skip to main content

LEGO City: Tajny Agent - Rozdział 6: Wszystko w rodzinie

Kontynuujemy inwigilację organizacji przestępczej i obrabowujemy dla niej bank.

Jest to kolejna misja w LEGO City: Tajny Agent, którą rozpoczniesz automatycznie po ukończeniu rozdziału piątego o nazwie Pod przykrywką. Przy pomocy komunikatora w lewym dolnym narożniku ekranu skontaktuj się z Chanem, który zleci ci nowe zadanie.

Twoim celem będzie wyciągnięcie z więzienia jednego z bandytów o nazwisku de Luca, a następnie wejście w jego łaski. Po rozmowie z Ellie udaj się na komisariat, a konkretnie do bramy wskazanej przez zielone strzałki. Znajdują się za nią garaże, a w jednym z nich więzienny transporter, który należy zdobyć.


Więzienny transporter i ucieczka z więźnia

Zanim to uczynisz musisz najpierw porozmawiać z napotkanym pracownikiem. Następnie podnieś pudło, przy którym stoi i zanieś je do pobliskiego garażu, po czym stwórz motocykl.

Kolejnym zadaniem będzie zdobycie dwóch opon do motoru. Pierwszą odnajdziesz na położonym poniżej molo, przy którym stoi prom. Udaj się na nie i zniszcz obiekt stworzony z niebieskich klocków z prawej strony. Następnie stwórz wędkę i zarzuć ją, a kiedy na ekranie pojawi się klawisz, zacznij szybko go wciskać (obrazek powyżej). W ten sposób wyłowisz pierwsze koło, które zamontuj w motorze stojącym w garażu.

Drugie koło znajdziesz na tym samym poziomie, co garaże. Na górze ekranu jest zamknięty budynek, do którego dostaniesz się korzystając z łomu (obrazek powyżej). Po wejściu do środka zbuduj z klocków z lewej drabinę, wejdź po niej na górę i podnieś koło leżące na podwyższeniu z prawej strony.

Następnie będziesz musiał przetestować motor. Wsiądź na niego i zacznij jechać szlakiem zielonych monet, przejeżdżając przy tym przez kolejne punkty kontrolne ze strzałkami, pokazującymi kierunek jazdy (obrazek powyżej). Przejechanie przez każdą z nich doda kilka sekund do limitu, który jest odliczany z lewej strony. Możesz też korzystać z przyspieszenia, ale zostaw je do wykorzystania w miejscach z długimi prostymi i małą ilością innych pojazdów.

Po powrocie do garaży pracownik w końcu zapewni ci dostęp do transportera. Wsiądź do wozu i zacznij jechać w stronę celu znajdującego się we wschodniej części mapy. Kiedy dotrzesz pod sąd wjedź w zaznaczony znak z symbolem odznaki. Po scence zacznij kierować się w stronę kryjówki zaznaczonej na mapie. Po drodze mogą gonić cię policyjne radiowozy, ale łatwo im uciekniesz z wykorzystaniem przyspieszenia (obrazek powyżej).


Porwanie ciężarówki i przejście przez kanały

Po dostarczeniu więźnia w wyznaczone miejsce odbierz wiadomość, którą chce ci przekazać Moe de Luca.

Następnie zorganizuj jakiś samochód i udaj się na parking wskazany na mapie. Po scence wsiądź do nowego auta i zacznij jechać za wskazaną ciężarówką. Uderz w nią kilkakrotnie, najlepiej korzystając z turbo (obrazek powyżej). Po zadaniu odpowiednich obrażeń kierowca opuści pojazd. Wyjdź wtedy z auta i zasiądź za kierownicą ciężarówki. Potem dojedź nią do wskazanej restauracji omijając ewentualne radiowozy.

Zdobądź kolejne auto i pojedź nim do punktu zaznaczonego na mapie. Na miejscu wysiądź z pojazdu i łomem podważ właz studzienki kanalizacyjnej (obrazek powyżej), po czym wskocz do środka. Przeniesiesz się do nowej lokacji - kanałów.

Po zejściu na dół udaj się w lewo i otwórz łomem drzwi, po czym podnieś znajdujący się za nimi zawór. Udaj się z nim na dół ekranu i umieść w mechanizmie na lewo od ścieków - pokręć nim, a odblokujesz przejście do klucza (obrazek powyżej). Wróć z nim na górę i udaj się w prawo, gdzie użyj na mechanizmie, dzięki czemu otworzysz przejście z prawej.

Przejdź w prawo, przeskocz na zielonym gazem i przestaw dźwignię. Następnie przeskocz nad drugą, otwórz klatkę łomem (obrazek powyżej) i przestaw kolejną. Potem przeskocz przez trzecią chmurę gazu, zniszcz, jako górnik, głazy i przestaw następną dźwignię, po czym rozpraw się z kilkoma przeciwnikami, którzy cię zaatakują.

Przełącz postać na rabusia pokręć zaworem na górze ekranu, a potem strzel nim w pojemnik (obrazek powyżej) w kolorze czerwonym i zielonym. Następnie przejdź w lewo i strzel z pistoletu w czerwony przycisk. Spowoduje to zmianę jego koloru, dzięki czemu otworzą się drzwi.

Przejdź przez nie, podnieś pojemnik i ustaw go na zielonym klocku z prawej strony (obrazek powyżej). Z rozsypanych klocków stwórz biało-niebieską ścianę i wejdź po niej na górę. Udaj się w prawo, wyważ łomem stalowe drzwi i udaj się do kolejnej lokacji.

Przełącz się na policjanta, zniszcz obiekt znajdujący się przy drabinie, po czym skorzystaj ze skanera. Białe ślady zaprowadzą cię na dół ekranu, gdzie udaj się schodząc po schodach. Rozpraw się z kilkoma przeciwnikami, po czym podnieś wskazany przez krzyżyk fragment podłogi (obrazek powyżej).

Odkryjesz w ten sposób dynamit, który podnieś górnikiem. Udaj się z nim na górę ekranu i wsadź go do wskazanej przez strzałkę beczki. Po eksplozji stwórz z klocków materac, którym przepłyń na wysepkę z prawej. Udaj się w prawo i po rozbiegu wciśnij i przytrzymaj klawisz skoku, dzięki czemu postać prześlizgnie się pod przeszkodą (obrazek powyżej).

Wyłam łomem stalowe drzwi na górze, podnieś zawór, wróć na prawo i umieść go w specjalnym panelu (obrazek powyżej). Następnie przekręć go, a kiedy z rury tryśnie woda wskocz na jej strumień, a kiedy znajdziesz się wyżej, przeskocz na stały ląd.

Udaj się w lewo i zniszcz obiekt przy stalowej kracie. Znajdziesz tu dynamit (obrazek powyżej), który podnieś górnikiem. Wsadź go do beczki z prawej i oddal się na bezpieczną odległość, po czym poczekaj na eksplozję. Kiedy do niej dojdzie odblokujesz automat do zmiany kolorów przycisków.

Podejdź do niego rabusiem i odwróć kolory tak, aby załadować pistolet czerwoną barwą. Następnie przejdź w prawo i strzel z broni w duży, zielony przycisk na ścianie (obrazek powyżej). Spowoduje to opuszczenie platformy z prawej strony - skieruj się w jej stronę i przejdź dalej po rurze i wejdź na górę po drabinie.

W kolejnej lokacji zniszcz pudła stojące z prawej strony, a z klocków stwórz platformę, którą przepchnij w lewą stronę. Konkretnie pod chwytak, który wyrwij wraz z kratą korzystając z haka z liną (obrazek powyżej). Następnie z platformy wskocz na górę i podnieś dynamit znajdujący się z prawej strony. Wróć na dół, wsadź go do beczki z prawej, a po eksplozji wyważ łomem kratę i wejdź do tunelu.


Obrabowanie skarbca

Po wejściu do tunelu trafisz do nowej lokacji, czyli skarbca, który masz obrabować. Zanim to uczynisz czeka cię jednak kilka rzeczy do zrobienia.

Zacznij od użycia łomu na skrytce z prawej (obrazek powyżej). W ten sposób spowodujesz wysypanie na ziemię klocków, z których stwórz automat służący do zmiany kolorów związanych z różnymi przełącznikami. Możesz z niego korzystać w stroju rabusia. Po uczynieniu tego podepchnij na górę platformę z talerzem antenowym.

Skieruj się na górę ekranu i użyj haka z liną na chwytaku (obrazek powyżej) i przeciągnij kolejną antenę w prawo. W ten sposób ustawisz obydwie anteny w taki sposób, że laser podgrzeje i zniszczy pudło z lewej. Kiedy to nastąpi podnieś skrzynię z klockami i zanieś ją na zielony klocek w prawym górnym narożniku lokacji.

Z klocków stwórz automat z niebieskim kolorem, którym załaduj pistolet rabusia. Przejdź do ściany z lewej i strzel w nią (obrazek powyżej), dzięki czemu pojawią się klocki umożliwiające dostanie się na górę.

Po wejściu na piętro skorzystaj z komputera (obrazek powyżej), co odblokuje dostęp do pomieszczenia z prawej. Wkradnij się do skrytki, a z klocków stwórz automat z zielonym kolorem, którym napełnij pistolet rabusia. Kiedy to uczynisz przejdź w lewo i strzel w duży, czerwony przycisk.

W ten sposób odblokujesz trzy mechanizmy. Podejdź do pierwszego z lewej, podnieś zawór i umieść go w miejscu z lewej. Następnie zacznij nim kręcić, co spowoduje obracanie się automatu. Kiedy lampka nad nim zaświeci na zielono puść dźwignię. Identycznie postąp z dwoma kolejnymi automatami (obrazek powyżej) - pamiętaj, aby zawsze przestawać kręcić zaworem, kiedy na górze zaświeci się zielona lampka. Po zapaleniu trzech zielonych lampek zeskocz na dół i wejdź do skarbca z kryształem.


Ucieczka z banku

Kiedy się tam znajdziesz uruchomi się alarm, po którym wejdź na górę (skorzystaj ze ściany z lewej) i załatw kilku rywali, po czym przejdź przez przejście z lewej.

Załatw okolicznych wartowników, po czym użyj haków na dwóch uchwytach znajdujących się przy obrazach (obrazek powyżej). Z klocków poskładaj nowe malowidła z rzymskimi cyframi. Następnie udaj się w lewo, gdzie znajdziesz trzy pokrętła oraz cyfrę rzymską na czerwonym polu. Teraz musisz obracać zaworami tak, aby dopasować liczby na pokrętłach do obrazów w odpowiednich kolorach.

Jeśli na czerwonym jest X, to na czerwonym pokrętle też należy ustawić X. Pozostałe dwa, czyli kolory niebieski i zielony znajdują się na obrazach w narożniku w lewym górnym narożniku (są to te same, które stworzyłeś z klocków - pamiętaj, żeby dopasować je kolorystycznie). Po ustawieniu wszystkich (obrazek powyżej) otworzy się skrytka, z której podnieś klucz.

Z kluczem udaj się do drzwi na górze ekranu, wsadź go w zamek i przekręć, po czym wejdź do korytarza. Skieruj się do pomieszczenia z prawej, jako górnik użyj automatu i podnieś dynamit, który podłóż w beczkę w prawym górnym narożniku głównej sali (obrazek powyżej).

Po eksplozji wejdź do pomieszczenia, które stanie się dostępne i jako rabuś przeszukaj dwa sejfy. Po zdobyciu wystarczającej ilości klocków budowlanych zejdź na dół głównej sali i w miejscu na superkonstrukcję wybuduj spychacz. Wsiądź do niego, co zakończy bieżący rozdział.

Wsiądź do niego, a po chwili rozpocznie się pościg. Spychacz jest bardzo mocnym pojazdem, więc wystarczy cały czas jechać przed siebie i po prostu terenować jednostki policyjne. W pewnej chwili dotrzesz do mostu - nie przebijaj się przez bloki kamienne, tylko wjedź do tunelu w środku (obrazek powyżej), a potem wyjedź drugim.


Podsłuchanie przestępców i zrobienie zdjęć

Po zakończeniu pościgu i dostarczeniu na miejsce wielkiego szmaragdu otrzymasz nowe zadanie. Tym razem będziesz musiał podsłuchać wybraną grupę przestępców.

Najpierw porozmawiaj z komisarzem i Ellie, po czym wsiądź w auto i udaj się do wskazanego punktu na wschodniej wyspie. Po wjechaniu w wybrany punkt opuść auto i włam się do budynku z lewej (wymagany jest łom). Następnie naładuj pistolet rabusia czerwoną barwą i strzel w zielony przycisk na ścianie budynku (obrazek powyżej).

Teraz udaj się na schody z lewej, przeskocz na daszek z prawej, po czym wejdź na budynek pod przyciskiem, w którym przed chwilą strzeliłeś. Wejdź na katapultę z prawej, która wystrzeli cię na szczyt wieżyczki. Wejdź we wskazany punkt jako policjant i podsłuchaj przestępców w barze (obrazek powyżej).

Udaj się teraz do pagody, która pojawi się w krótkiej scence. Wejdź na jej szczyt korzystając z haka i liny oraz niebieskiego chwytaka. Stań w wyznaczonym miejscu i przejdź w trybu aparatu. Przed sobą zobaczysz balkon i rozmawiających na nim dwóch przestępców (obrazek powyżej). Zbliż obraz (na PC klawisze „P" oraz „L"), po czym zrób im zdjęcie.


Spis treści: LEGO City: Tajny Agent - Poradnik, Solucja

Następnie: LEGO City: Tajny Agent - Rozdział 7: Jedna mała fuszka dla Chana...


Potem musisz zrobić jeszcze kilka zdjęć. Dwóch przestępców rozmawiających w zaułku poniżej oraz Fenga przy samochodzie na dole z prawej. W ostatnim przypadku po zrobieniu pierwszego zdjęcia będziesz musiał zjechać na dół po linie i zrobić drugie z poziomu ulicy. Na koniec będziesz musiał stawić czoła grupie rywali, którzy cię zaatakują.

Zobacz także