Skip to main content

„Lepsza rozdzielczość” zachęca do zakupu PS4 - wynika z ankiety

W Xbox One kluczowa jest marka.

Głównym czynnikiem zachęcającym konsumentów do wyboru PlayStation 4 w tej generacji konsol jest „lepsza rozdzielczość” - wynika z przeprowadzonej w USA ankiety.

Badanie wykonała firma Nielsen, wymaniając pięć zagadnień, jakie najczęściej podawali kupujący podczas decydowania między PS4, Xbox One i Wii U.

W przypadku sprzętu Sony była to właśnie wspomniana rozdzielczość, a następnie odtwarzacz Blu-ray. Ta druga opcja dostępna jest także w Xbox One, ale - co ciekawe - nie jest brana pod uwagę podczas zakupu równie chętnie\.

Wymieniono także szerszą bibliotekę gier na PS4 oraz „większą moc obliczeniową”. Na ostatnim miejscu znalazło się jakże istotne „tego chce rodzina”.

Podczas zakupu Xbox One użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych patrzą przede wszystkim na ustaloną markę, zapewne ze względu na dominację X360 w tym kraju.

„Innowacyjne funkcje” są na drugim miejscu przy konsoli Microsoftu, a dalej - ponownie „większą moc obliczeniowa”. Gracze z USA widocznie nie mogą się zdecydować, który sprzęt dysponuje większą mocą.

Ważne są także gry i zawartość na wyłączność, o czym nie wspomniano w ogóle przy PS4. Microsoft zdołał podpisać wiele umów w związku z dodatkami do Call of Duty czy Fify, a nie bez znaczenia są na pewno serie pokroju Forza, Fable i Halo.

Całkiem inaczej sprawa wygląda w przypadku Wii U, gdzie najważniejszy jest „czynnik dobrej zabawy”, a następnie kwestia tego, że sprzęt Nintendo jest „lepszy dla dzieci”, prezentuje lepszy stosunek ceny do jakości, oferuje kompatybilność wsteczną oraz szereg gier na wyłączność.

Nintendo wypada najlepiej także w tabeli mówiącej o przywiązaniu do firmy. Aż 86 procent posiadaczy Wii U miało w przeszłości Wii.

76 proc. posiadaczy Xbox One kupiło wcześniej X360, a 66 proc. osób z PS4 dysponuje PS3. Co jednak ważniejsze, więcej użytkowników przeszło z X360 na PS4 (59 proc.) niż z PS3 na Xbox One (43 proc.).

Zobacz także