Skip to main content

Levelowanie w Diablo 4 stało się nagle zbyt proste

Nowy patch podzielił graczy.

Zgodnie z obietnicami Blizzarda, najnowsza aktualizacja Diablo 4 znacznie zwiększyła poziom zdobywanego doświadczenia, przyśpieszając jednocześnie proces rozwijania postaci. Część graczy uważa jednak, że gra wciąż mierzy się z pewnymi bolączkami.

Fantastyczna zmiana” - podsumowuje krótko jeden z fanów w popularnym wątku na Reddicie. Jak możemy się dowiedzieć z obliczeń graczy bardziej uzdolnionych matematycznie, wyczekiwany patch zwiększył liczbę doświadczenia zdobywanego w Koszmarnych Podziemiach o około 80 procent. Levelowanie jest więc niemal dwa razy szybsze.

Drastyczna zmiana wywołała jednak także bardziej sceptyczne reakcje. Część komentujących zauważa, że rozwijanie postaci stało się zbyt proste, a Blizzard powinien rozważyć podwyższenie limitu maksymalnego poziomu bohatera.

Co więcej, zwiększenie liczby zdobywanego doświadczenia nie rozwiązało jednego z problemów gry, czyli braku zróżnicowania zawartości w tzw. endgamie. „Ludzie nudzili się przed 100. poziomem przez brak ulepszeń i nowych przedmiotów. Różnica jest taka, że teraz znudzą sie na 85., a nie 75. poziomie”- zauważa niejaki J0rdian.

Zdecydowanie przeważają jednak opinie pozytywne. „W końcu! Powoli zbliżałem się do 80. poziomu i miałem ochotę to wszystko rzucić w piach” - czytamy w komentarzach. „To świetna zmiana dla tempa końcowej fazy gry. Normalnie na 70. poziomie miałeś już najlepszy sprzęt i niewiele do robienia. Teraz odczuwasz to dopiero w okolicy 85-90. poziomu” - dodaje inny forumowicz.

Warto zaznaczyć, że aktualizacja zmieniła nie tylko liczbę zdobywanego doświadczenia, ale dodała także sporo udogodnień i poprawek. Od teraz gracze mogą teleportować się do Koszmarnych Podziemiach z dowolnego miejsca na mapie. Dzięki zmianie bossów Piekielnych Przepływów łatwiej też o przedmioty wyższej jakości. Kolejna łatka powinna trafić do gry w lipcu z okazji rozpoczęcia nowego sezonu rozgrywek.

Zobacz także