Skip to main content

Lewitująca Ellie - The Last of Us 2 ze specjalną animacją postaci w trybie debugowym

Naughty Dog dba o najmniejsze szczegóły.

Ellie potrafi lewitować - i to siedząc po turecku - w The Last of Us: Part 2. Trzeba jednak w tym celu aktywować debugowy (deweloperski) tryb gry na specjalnym modelu konsoli.

Dostęp do takiego sprzętu ma znany modder Lance McDonald, znany przede wszystkim za sprawą wydobywania różnych ukrytych danych z gier studia From Software. Ostatnio jednak opublikował na Twitterze właśnie unoszącą się w powietrzu bohaterkę serii od Naughty Dog.

„To zabawne, że postacie w grach Naughty Dog zawsze latają ze specjalnymi animacjami w trybie debugowym. Deweloperzy najwidoczniej dobrze się bawią” - skomentował McDonald.

To o tyle wyjątkowe, że tryby debugowe i aktywacja swobodnej kamery czy też szybkiego przemieszczania się postaci w różnych grach zazwyczaj nie wiążą się z żadną dodatkową animacją. Postacie często przyjmują w takich sytuacjach po prostu zwykłą pozycję stojącą. Twórcy The Last of Us przygotowali natomiast tę jedną animację tylko i wyłącznie z myślą o korzystaniu z deweloperskiego trybu.

Korzystając z trybu debugowego, McDonald odblokował też - jak widać w powyższym tweecie - kamerę, którą mógł dowolnie sterować bez zatrzymywania rozgrywki. Internauci zaczęli już żartować, że modder uruchomi The Last of Us 2 w 60 FPS szybciej niż Naughty Dog. To właśnie McDonald stworzył nieoficjalnego patcha Bloodborne, który umożliwił grę w 60 klatkach na sekundę.

Zobacz także