Lies of P będzie mniej „drewniane” na premierę - zapewniają twórcy
W planach jest sporo usprawnień.
Wersja demonstracyjna Lies of P cieszy się ogromną popularnością, a do studia Neowiz spływają nie tylko pochwały, ale i trochę krytyki. Twórcy obiecują zmiany, zwłaszcza w sferze systemu walki.
Ograniczona liczba animacji, mało intuicyjny system uników i ogólna toporność rozgrywki to trzy najczęstsze zarzuty w stronę Mrocznego Pinokia. Twórcy zapewniają jednak, że tytuł doczeka się odpowiedniego doszlifowania. Szczegóły przedstawił reżyser gry w najnowszym materiale z serii pytań i odpowiedzi.
- Uniki i bloki to jeden z najważniejszych elementów Lies of P. Struktura rozgrywki sprawia, że musimy podejść do nich z wyjątkową ostrożnością - wyjaśnia w pełni poważny Jiwon Choi.
- Obecnie przeprowadzamy kompleksową ocenę różnych aspektów systemu uników, w tym długości trwania okresu, w którym postać jest nietykalna, mechanik związanych z dystansem i nie tylko - mówi dalej. - Nasz zespół jest w pełni zaangażowany w stworzenie systemu walki, który będzie nie tylko przyjemny, ale i wymagający precyzji oraz uwagi.
Deweloperzy pracują także nad usprawnieniem większości najważniejszych mechanik, a więc systemu namierzania, pracy kamery i przejrzystości zachowań i ataków przeciwników. - Naszym celem jest sprawienie, by Lies of P było przystępne dla graczy niezaznajomionych z gatunkiem soulslike - podsumowuje Choi.
W innej części materiału reżyser podziękował za ciepły odbiór wersji demonstracyjnej. Najwięcej pochwał dotyczyło optymalizacji, dzięki której gracze mogli sprawdzić grę bez obaw o zbyt wysokie wymagania sprzętowe. Demo Lies of P będzie dostępne na PC, PS5 i Xbox Series X/S do 27 czerwca, a pełna wersja gry zadebiutuje 19 września.