Lies of P - Krat Centralny: powrót, Peron
Przechodzimy przez Peron Kratu Centralnego.
Krat Centralny to lokacja, w której zaczynaliśmy grę w Lies of P, jednak powracamy do niej znowu po przejściu przez Bagno Beznadziei i pokonaniu Zielonego potwora.
Na tej stronie:
Wejście na Krat Centralny
Gdy pokonasz Zielonego potwora, odpocznij przy Stargazerze Gniazdo na Bagnie Beznadziei. Przy wejściu do jaskini zobaczysz Alidoro. Porozmawiaj z nim, a następnie wejdź w głąb jaskini.
Gdy dojdziesz do drabiny, zejdź na dół. Musisz zmierzyć się tam z wytrzymałą marionetką. Następnie przejdź dalej i otwórz drzwi, które tam znajdziesz.
Po otwarciu drzwi z korytarza po prawej wybiegnie humanoidalna bestia. Pokonaj ją, po czym przejdź do końca korytarza i wejdź po drabinie. Przebiegnij przez skażoną wodę, skręcając w prawo, a dojdziesz do Kratu Centralnego. Zabij znajdującego się tam przeciwnika, a następnie przejdź przezwagon po prawej.
Zabij znajdującego się tam przeciwnika, po czym wejdź po schodach. Dojdziesz do Stargazera Peron Kratu Centralnego.
Peron Kratu Centralnego
Odpocznij przy Stargazerze i przejdź dalej. Zobaczysz przed sobą korytarz oraz zamknięte przejście po prawej. Idź prosto, uważając na kokony (1) przy suficie, które pękną gdy pod nimi przejdziesz wypuszczając skażony śluz oraz potwora wybuchającego kwasem.
Dojdziesz do dziury w podłodze z przejściem przez belkę, jednak najpierw skręć w lewo. Zobaczysz pod sobą skażony teren z dwoma mniejszymi oraz jednym bardziej wytrzymałym przeciwnikiem.
Możesz zejść do nich drabiną po prawej, ale bezpieczniej będzie wejść na wagon po lewej i rozbić skażone jaja (2) rzucanym przedmiotem. Następnie zeskocz, atakując z góry pobliskiego wroga i pokonaj resztę przeciwników, pamiętając, żeby trzymać się w okolicy jaja, które się regeneruje. W skrzynce na końcu znajdziesz kwarc.
Wróć na górę przy pomocy drabiny po czym zeskocz do dziury, zabijając znajdujących się tam przeciwników, a następnie wejdź do wagonu po prawej. Na jego końcu zobaczysz dwóch przeciwników. Uważaj jednak, ponieważ tuż za rogiem po prawej stronie czai się jeszcze jedna bestia. Dodatkowo, gdy podejdziesz bliżej, drzwi na końcu (3) otworzą się, wypuszczając jeszcze jednego przeciwnika. Wrogowie posiadają atak zasięgowy, w którym przykładają „głowę” do ziemi i wypuszczają macki z miejsca, w którym stoisz, postaraj się więc szybko ich wyeliminować.
Przejdź przez otwarte drzwi i skręć w prawo. Pokonaj znajdujących się tam przeciwników po czym wejdź na schody. Dojdziesz do bramy, którą możesz otworzyć, by odblokować pierwszy skrót.
Po otwarciu skrótu odwróć się i przejdź przez korytarz, zabijając znajdującą się tam bestię. Zejdź po drabinie. Po przejściu przez bramę zobaczysz po prawej stronie kolejny skażony teren, jednak możesz go ominąć - znajdziesz tam jedynie fragment ergo oraz ampułkę specjalnego oczyszczenia.
Ukryty warsztat
Idąc dalej, na peronie po prawej spotkasz wytrzymałą bestię. Walka z nią jest nieco wymagająca - posiada ona naturalny pancerz, który odbija część ataków. Po zabiciu bestii otrzymasz amulet marionetki mordercy. Następnie idź na koniec pociągu po prawej stronie i wejdź przez otwarte drzwi.
Możesz już zauważyć, że znajdujesz się w wagonie, w którym rozpoczęła się gra. Zabij bestie w wagonie, po czym przejdź na jego koniec. Rozbij parawan znajdujący się za fotelem - odkryjesz za nim ukryty warsztat Geppetta. Znajdziesz tam list oraz sejf, w którym znajduje się zasobnik przełamania LADA.
Wróć na peron i skorzystaj z drabiny znajdującej się po lewej stronie od pociągu. Gdy będziesz na górze, skręć w prawo, by otworzyć drugi skrót do Stargazera, a następnie zejdź schodami w dół.
Zakażony żołnierz Atkinson
Jeśli porozmawiałaś/eś z Belle w Hotelu Krat, wiesz, że gdzieś w Kracie Centralnym znajduje się jej partner. Po zejściu niżej przejdź za schody, a znajdziesz tam otwarty wagon, w którym znajduje się Zakażony. Porozmawiaj z nim, a poprosi cię, by przekazać Belle, że zginął jak żołnierz, dołączy także list pożegnalny, który możesz jej zanieść.
Droga do poczekalni
Wyjdź z wagonu i wróć na korytarz. Idąc dalej, staniesz przed wyborem dróg. Po lewej (4) spotkasz kilku przeciwników, którzy strzegą skrzynki z bronią - nożem szefa kuchni. Gdy go zbierzesz, przejdź w prawo (5).
Gdy dojdziesz do pomieszczenia z dziurą w suficie, uważaj na przeciwnika, który spadnie przez nią, gdy podejdziesz bliżej. Przejście po prawej (6) zaprowadzi cię na górę - znajdziesz tam kolejnych wrogów oraz fragment jasnego ergo. Idąc na wprost (7) wejdziesz do pomieszczenia, w którym czeka cię walka z Łasicą Rozbójniczką.
Jeśli pomieszczenie wygląda znajomo, to dlatego, że byłaś/eś tu już na początku gry. Idź dalej dobrze znaną trasą i pokonuj kolejne bestie. Na korytarzu wyżej spotkasz także międzywymiarowego motyla, z którego otrzymasz ustabilizowany alchemiczny wzmacniacz. Podążaj wzdłuż korytarza, aż dojdziesz do Stargazera (8). W nowo otwartym przejściu (9) znajdziesz natomiast kolejne Sanktuarium Trójcy.
Następnie: Lies of P - Upadający Krat
Spis treści: Lies of P - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Lies of P - Bagno Beznadziei (2)