Skip to main content

Lies of P - Tamburmajor: walka z bossem

Jak pokonać Tamburmajora.

Tamburmajor to pierwszy boss w grze Lies of P. Aby się do niego dostać, musisz udać się do Alei Cerasani. Jego pokonanie jest niezbędne, by przejść dalej.


Na tej stronie:


Wskazówki przed walką

  • Do walki z Tamburmajorem nie da się przyzwać zjawy, więc zanim udasz się na jego arenę, warto jest zaopatrzyć się w wyposażenie, które ułatwi ci starcie.
  • Przy Stargazerze przed wejściem znajduje się handlarz, który sprzedaje Ścierniwo elektryczności - wzmocnienie, które czasowo nakłada elektryczność na twoją broń.
  • Obok handlarza znajduje się również manekin. Możesz poćwiczyć na nim trzymanie gardy i gardę doskonałą - i co najważniejsze - naładować pasek baśni.
  • Podczas walki warto używać przedmiotów do rzucania, które udało ci się zebrać - zadają przyzwoite obrażenia.

Tamburmajor - I etap walki

  • Tamburmajor niemal zawsze rozpoczyna walkę szarżą bokiem. Wystarczy, że zaczniesz biec w bok, a atak nie powinien Cię trafić.
  • Po szarży najczęściej następuje atak szponami - możesz spróbować zablokować atak, odskoczyć do tyłu lub zrobić dwa szybkie skoki w stronę bossa, kierując się lekko na bok.
  • Pojedynczy atak lewą ręką jest bardzo łatwy do uniknięcia - wystarczy zwykły odskok lub utrzymanie gardy.
  • Tamburmajor może zacząć biec w twoją stronę, by cię przygnieść - unikaj ataku odskakując szybko na boki.
  • Atak furii - jest zdecydowanie najbardziej niebezpieczny - aby go odbić, musisz wykonać gardę doskonałą. Nie jest to łatwe zadanie - jeśli ci się nie uda, otrzymasz pełne obrażenia.

Tamburmajor - II etap walki

Po tym, gdy uda ci się zranić bossa do około połowy życia, wejdzie on w swoją drugą fazę. Rozpoczyna się ona w momencie, gdy Tamburmajor zrzuci klatkę ze swoich pleców i wyciągnie broń, pozbawiając się przy tym głowy.

  • Podczas przejścia do drugiej fazy, Tamburmajor przyjmuje mniej obrażeń - najlepiej nie korzystać wtedy z baśniowego kunsztu
  • Jego ataki zmieniają się i robią się znacznie bardziej zamaszyste - podczas tej fazy zwykłe unikanie sprawdza się mniej. W miarę możliwości staraj się blokować ataki lub używać doskonałej gardy.
  • Podwójny atak rozpoczyna dłuższe zamachnięcie od góry, po którym następuje powrót broni pod tym samym kątem.
  • Atak lewą ręką, szarża bokiem i przygniecenie pozostają bez zmian.
  • Kiedy znajdujesz się za bossem lub z jego boku, może on wykonać atak obrotowy w obu kierunkach - jest on dość trudny do zauważenia, także bądź na niego przygotowany, gdy nie znajdujesz się bezpośrednio przed przeciwnikiem.
  • Atak furii zmienia się na dwuręczne uderzenie bronią - Tamburmajor podnosi broń nad głowę i po dłuższej przerwie wykonuje atak. Jest on najwolniejszy ze wszystkich ataków w tej fazie, więc odbicie go gardą doskonałą może być dobrym pomysłem.

Pamiętaj, że gdy pasek zdrowia bossa będzie posiadał białą otoczkę, należy wykonać silny atak, aby go ogłuszyć. Zauważysz wtedy czerwony znacznik, który podpowiada, gdzie należy stanąć, by zadać śmiertelny cios (przy pomocy zwykłego ataku).


Nagrodami za pokonanie Tamburmajora są:

  • kryształ ergo tamburmajora,
  • kwarc,
  • 1852 ergo.

Następnie: Lies of P - Szalony Osioł: walka z bossem

Spis treści: Lies of P - Poradnik, Solucja

Zobacz także