Lies of P - Wytwórnia Venigniego: Kanał Związku Pracowni, sterownia
Zwiedzamy Kanał Związku Pracowni i sterownię w Wytwórni Venigniego.
Kontynuujemy podróż po Wytwórni Venigniego w Lies of P. Po tym jak zwiedziliśmy Związek Pracowni, trafiamy do Kanału Związku Pracowni, a potem do sterowni.
Ognista kula, Czerwona Lisica i Czarny Kot
Będąc w kanałach możesz wybrać aż trzy drogi. Wejście przez rurę (1) prowadzi do obszaru wypełnionego zanieczyszczeniami. Jeśli chcesz pozbierać leżące tam przedmioty, polecamy zaopatrzyć się w ampułkę oczyszczenia atrybutów. Możesz jednak uniknąć otrzymania statusu skażenia - przy ścianach znajdziesz kilka niezanieczyszczonych krawędzi. Sznurek Marionetki okaże się tu bardzo pomocny - w zanieczyszczeniach ukrywają się wrogowie, których możesz przyciągnąć do siebie.
Przejście drabiną (2) jest póki co mało przydatne - idąc tam, znajdziesz jedynie skrót prowadzący do Marionetki Przyszłości, jednak obszar wciąż jest zanieczyszczony. Najlepszym wyborem będzie pójście schodami w prawo (3).
Znajdziesz się przed korytarzem idącym w lewo i prawo. Uważaj! W momencie, w którym podejdziesz bliżej aktywujesz pułapkę - wielkie ogniste kule marionetek (4) będą toczyć się przez korytarz od prawej strony. Mechanizm jest aktywny tak długo, jak stoisz w korytarzu. Sytuacji nie ułatwia fakt, że znajdują się tam także marionetki, które będą chciały cię zaatakować.
Możesz jednak wykorzystać kule na swoją korzyść. W niektórych miejscach korytarz rozszerza się na boki. Jeśli w nich staniesz, kula cię nie dosięgnie. Jeśli odpowiednio pomanewrujesz atakującymi cię marionetkami, nie będziesz musiał nawet z nimi walczyć - zostaną podpalone i zranione przez ognistą kulę.
Po lewej stronie znajduje się jedynie fragment słabego ergo - możesz tam przejść, ale jest to dość niebezpieczne, ponieważ jest tam tylko jedno ciasne miejsce do schowania się, w którym dodatkowo stoi inna marionetka. Lepiej będzie pójść w prawo. Poczekaj, aż przetoczy się kula ognia, a następnie szybko pobiegnij wzdłuż korytarza i zatrzymaj się po którejś z szerszych stron. Rób tak za każdym razem, aż wbiegniesz na górę. Zwróć uwagę na drzwi po prawej stronie (5). Otwórz je, a gdy po przejściu dalej pójdziesz w prawo - przejdziesz skrótem do Stargazera.
Kontynuuj bieg w głąb korytarza z kulą ognia. Kolejne przejście znajduje się po prawej stronie - uważaj jednak, bo stoi w nim marionetka z ciężką bronią (6). Gdy ją pokonasz, możesz pobiec na sam koniec korytarza (7) - leży tam skrzynia, w której znajdziesz topór strażacki.
Idź dalej korytarzem, w którym stała marionetka. Po wyjściu na zewnątrz skręć w lewo. Spotkasz tam Czerwoną Lisicę i Czarnego Kota. Porozmawiaj z nimi. Czarny Kot zaoferuje ci kupno Przewodnika Venigniego po atrakcjach Kratu za „okazyjną” cenę 500 ergo. Jeśli zdecydujesz się go kupić okaże się, że tak naprawdę jest to książka napisana przez Kota - krótko mówiąc, oszukał cię. Po wyczerpaniu dialogu rusz dalej.
System oczyszczający, dźwignia
Po interakcji z Kotem i Lisicą i przejściu dalej znajdziesz się w kolejnym przejściu. W pierwszym zakręcie w lewo trafisz na marionetkę oraz zamkniętą bramę. Idź dalej. W następnym pomieszczeniu będziesz mógł pójść w prawo lub w lewo. Wybierz lewą stronę i wejdź do rury. Pokonaj znajdujące się tam korpusy marionetek (8) i przejdź dalej, ponownie skręcając w lewo (9).
Uważaj! Za deskami znajduje się silny przeciwnik - płonąca marionetka z łopatą. Nakłada ona status przegrzania, a gdy zostanie wytrącona z równowagi, podpala obszar wokół siebie. Gdy ją zabijesz, otrzymasz amulet mistrza szermierki. Przejdź dalej i pociągnij za dźwignię (10), a następnie otwórz bramę (11), która wcześniej była zamknięta. Aktywowanie dźwigni jest potrzebne, by pozbyć się zanieczyszczeń na obszarze Marionetki Przyszłości.
Zamknięte pomieszczenie, symbol Trójcy
Wróć do pomieszczenia znajdującego się za miejscem spotkania Kota i Lisicy. Pokonaj przeciwników, a następnie przejdź w prawo. Po lewej stronie zobaczysz drzwi z symbolem, który znajduje się również na znalezionym wcześniej Kluczu Trójcy. W pomieszczeniu znajdziesz sejf, w którym znajduje się frak błękitnokrwistych oraz kwarc. Gdy pójdziesz dalej, odblokujesz skrót do miejsca, w którym walczyłaś/walczyłeś z marionetką dzierżącą dwie tarcze.
Droga do sterowni Venigniego
Wróć do miejsca, w którym znajdowali się Lisica i Kot. Jest tam ostatnie miejsce, do którego musisz pójść. Wejdź schodami na górę.
Po prawej stronie znajduje się pomieszczenie, w którym jest wejście do opcjonalnego bossa, Ocalałego. Zanim jednak tam się udasz, warto będzie pójść prosto. Znajdziesz tam dźwignię (12) - pociągnij ją, a odblokujesz skrót prowadzący do Stargazera „Wejście do Związku Pracowni”. Będziesz mieć również możliwość zejścia do Marionetki Przyszłości - obszar nie jest już skażony, co znacznie ułatwi walkę. Zajmij się tym później - póki co skręć w prawo (13).
Znajdziesz się w Sterowni Wytwórni Venigniego. Skieruj się w lewo (14), po czym wejdź na schody. Znajdziesz tam Stargazer oraz Venigniego.
Sterownia Wytwórni Venigniego
Sterownia to pomieszczenie, które posiada na środku ogromny pojemnik wypełniony kwasem. Jest on strzeżony przez płonącą marionetkę z łopatą. Zanim zaczniesz z nią walczyć, dobrze będzie wyeliminować wrogów znajdujących się w rogach pomieszczeń. Po pokonaniu głównego przeciwnika otrzymasz Standardowy przetwornik radiacyjny Związku Pracowni. Przejdź dalej, a znajdziesz się przed wejściem do bossa lokacji - Płomienia Króla, Fuoco.
Wskazówka: aby wejść na strop sterowni, skorzystaj z metalowej belki (15), którą znajdziesz zaraz po wyjściu od Stargazera.
Następnie: Lies of P - Księżycowe Miasto, Droga Niedoli
Spis treści: Lies of P - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Lies of P - Wytwórnia Venigniego: Związek Pracowni