Skip to main content

Lies of P - Zielony potwór z bagna: walka z bossem

Jak pokonać Zielonego Potwora z Bagna.

Zielony potwór z bagna to kolejny główny boss w Lies of P. Znajdziesz go na końcu Bagna Beznadziei.


Na tej stronie:


Zielony potwór z bagna: pierwszy etap

Zanim udasz się na pole walki z bossem, koniecznie zaopatrz się w ampułkę oczyszczenia atrybutów. Zielony potwór nakłada efekt rozkładu, który zadaje ciągłe obrażenia od kwasu i redukuje wytrzymałość broni. Możesz rozważyć również wyposażenie narzędzia do awaryjnych napraw Venigniego, by być w stanie szybko naprawić broń.

Atakiem, który zielony potwór wykonuje bardzo często po wejściu na teren walki jest szarża furii. Jest to ruch, który bardzo łatwo ukarać, ponieważ po chwili szarży potwór przestaje biec i chwilę odpoczywa, co pozwali wyprowadzić kilka ataków. Wystarczy, że odbiegniesz na bezpieczną odległość, a szarża cię nie dosięgnie. Jeśli czujesz się pewnie, możesz spróbować użyć gardy doskonałej do odbicia ataku - dzięki temu wytrącisz go z równowagi.

Innym atakiem skracającym dystans jest zakopanie. Potwór wchodzi pod ziemię, po czym drąży korytarz w twoją stronę. Atak bardzo łatwo uniknąć uciekając w przeciwną stronę - boss po chwili zorientuje się, że cię nie dogoni i wyjdzie spod ziemi. Możesz również spróbować wykonać unik tuż przed wykopaniem - będziesz wtedy wystarczająco blisko, by wykonać kilka ataków.

Kolejnym atakiem jest przygwożdżenie. Potwór staje na tylnych łapach, po czym opada, atakując cię ramieniem. Czasami jest to atak pojedynczy, innym razem seria trzech uderzeń - ostatnie jest wtedy atakiem furii. Atak jest powolny, dzięki czemu bardzo łatwo odbić go perfekcyjną gardą, jednak jeśli masz z tym problemy, po prostu odbiegnij jak najdalej. Pamiętaj jednak, że atak ma spory zasięg.

Kiedy zobaczysz, że potwór staje na tylnych łapach i wydaje z siebie okrzyk bojowy, oznacza to, że wykona serię czterech ataków - zamach, zamach, przygwożdżenie ramionami i kolejny zamach. Najlepiej będzie uniknąć lub zablokować pierwszy atak, po czym wykonać przewroty w lewą stronę. Gdy znajdziesz się za bossem, możesz z łatwością wyprowadzić kilka ciosów bez obawy o utratę zdrowia. Możesz również odbiec, by uniknąć ataków, pamiętaj jednak o powrocie po ostatnim zamachu, by zadać obrażenia.

Kiedy będziesz blisko bossa i zauważysz, że trzęsie on głową, może wykonać dwa ataki. Pierwszy z nich to wymioty kwasem. Jeśli zdążysz, przebiegnij za potwora, by móc wykonać kilka ataków. Lepiej jednak będzie odbiec na bezpieczną odległość - w innym przypadku zostanie na ciebie nałożony efekt rozkładu.

Innym powodem, dla którego warto odbiec po zobaczeniu potrzęsienia głową jest atak mackami. Zadaje on niemałe obrażenia, dodatkowo niemal natychmiastowo nakłada efekt rozkładu. Jeśli zbyt późno zareagujesz na potrzęsienie, blokuj nadchodzące ataki, staraj się jednak uciec jak najszybciej.

Ostatnim atakiem w wachlarzu zielonego potwora jest zasięgowy atak macką. Kiedy jesteś wystarczająco daleko, boss wyciąga do ciebie swoją mackę, przyciąga cię bliżej oraz nakłada efekt rozkładu. Możesz jednak dość łatwo uniknąć ataku, wykonując zwykły odskok na bok.


Zielony potwór marionetkożerca: drugi etap

Gdy zbijesz cały pasek życia zielonemu potworowi, przejdzie on do swojej drugiej fazy. Zobaczysz, że wejdzie do jednej z marionetek leżących w pobliżu i przejmie nad nią kontrolę, wypuszczając również swoje macki. Zmieni się wtedy w marionetkożercę.

Przejęta marionetka bardzo przypomina Porzuconego stróża. Nie jest to przypadek, ponieważ potwór będzie od teraz stosował część jego ataków.

Pierwszym atakiem, na który warto uważać jest seria zakończona atakiem furii. Marionetka kręci ramieniem wykonując po chwili uderzenie o ziemię, a następnie powtarza to jeszcze dwa razy - trzeci atak zawsze jest atakiem furii.

Po opadnięciu na ziemię, potwór wyprowadza atak mackami, który obejmuje praktycznie cały obszar dookoła niego. Mimo, że atak furii możesz łatwo ominąć przebiegając za bossa, to nie zapomnij o mackach, bo nakładają dużą część rozkładu.

Szybkie zamaszyste ataki również są ruchem zapożyczonym od Porzuconego stróża. Tutaj także po zakończeniu sekwencji uderzeń, potwór wypuszcza przed siebie macki, staraj się więc nie stać bezpośrednio przed nim.

Szarża porzuconego stróża, w której podnosi on ramię i przytrzymuje się przez chwilę, a następnie doskakuje do ciebie również otrzymała dodatkowy atak macką w przód.

Znana z pierwszej fazy szarża furii jest teraz znacznie silniejsza. Potwór wydaje z siebie ryk, po czym pędzi w twoją stronę, a następnie zawraca, wykonując łącznie trzy szarże, a na końcu robi przewrót, który jest atakiem furii. Możesz użyć gardy doskonałej, by przerwać atak, lub uciekać w lewo lub prawo, dzięki czemu zejdziesz z drogi przeciwnika.

Zielony potwór jest teraz znacznie bardziej zwinny. Bardzo często będzie nad tobą skakał i próbował cię przygnieść, ale dość łatwo tego uniknąć. Jeśli zacznie skakać dłużej, to trzeci skok zawsze będzie atakiem furii. Odbiegnij wtedy na bezpieczną odległość, by nie zostać zmiażdżonym.

Są dwa ataki, których chcesz unikać za wszelką cenę. Pierwszym z nich jest pochwycenie. Marionetka staję na tylnych nogach i rozkłada ramiona, po czym próbuje cię złapać. Gdy tylko zobaczysz, że powstaje, natychmiast odbiegnij jak najdalej - atak zadaje bardzo dużo obrażeń oraz nakłada efekt rozkładu.

Kolejnym atakiem jest obrót o 180 stopni. W momencie, w którym zobaczysz, że potwór obraca swój tułów do góry nogami, natychmiast odskocz. W innym przypadku zaatakuje cię serią szybkich uderzeń mackami, które zadają bardzo dużo obrażeń i niemal natychmiast nakładają efekt rozkładu. Na szczęście, po skończonym ataku potwór musi chwilę odpocząć, co pozwoli na wyprowadzenie kilku ataków.


Nagrodami za pokonanie zielonego potwora marionetkożercy są:

  • ergo zielonego potwora marionetkożercy,
  • złote ergo,
  • 13 737 ergo.

Następnie: Lies of P - Władca iluzji: walka z bossem

Spis treści: Lies of P - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Lies of P - Czempion Victor: walka z bossem

Zobacz także