Skip to main content

Life is Strange: Before the Storm - śniadanie, droga do szkoły i sen

Rozmowa z matką i pomoc przy samochodzie Davida.

W zakończonym wprowadzeniu do pierwszego epizodu gry działo się naprawdę sporo. Najpierw musieliśmy dostać się do przerobionego na klub starego młyna, a potem na koncert ulubionej kapeli. Nie były to zadania łatwe, a ich opis znajdziesz tutaj - Life is Strange: Before the Storm - jak dostać się na koncert Firewalk. Opcjonalnie zdobyliśmy także koszulkę kapeli i pieniądze na spłatę długu u Franka.

Czas jednak na powrót do szarej rzeczywistości. Tę rozpoczniemy od pobudki w pokoju Chloe. Zaraz po odzyskaniu kontroli nad postacią zostaniemy zawołani z dołu na śniadanie. Pierwszym celem będzie zmiana ubrań, której możemy dokonać wykonując interakcję na szufladzie przy dużym lustrze. Możemy tam wybrać ubranie, a nawet koszulkę Firewalk, jeśli wcześniej zdecydowaliśmy się na jej kradzież.

Zanim wyjdziemy w świeżym ubraniu z naszego pokoju, możemy wykonać w nim kilka interakcji - zajrzeć do dziennika leżącego na łóżku, obejrzeć zdjęcia, podrzeć plakat z jednorożcem na ścianie czy też skorzystać z komputera, aby sprawdzić e-maile. Nic nie będzie jednak aż tak istotne - chwytamy więc torebkę z suszem, która leży na podłodze obok łóżka i wykonujemy interakcję na drzwiach.

Telefon mamy znajduje się przy lampce na stoliku obok łóżka.

W tym momencie okazuje się jednak, że zgubiliśmy telefon. Po wyjściu na zewnątrz kierujemy się więc do drugiego pokoju, gdzie stosunkowo szybko namierzamy telefon matki bohaterki. Zanim jednak z niego skorzystasz, możesz wykonać kilka interakcji w tym samym pomieszczeniu, aby zyskać tematy do rozmów już za chwilę.

W tym celu zapoznajemy się z treścią książki na lewo od łóżka, ignorując szufladę. Spoglądamy też na pierścionek (ring) na komodzie i przewijamy w prawo, znajdując pokwitowanie z lombardu. Możemy także zajrzeć do komody po lewej stronie, gdzie z szuflady wyciągamy stare zdjęcie rodzinne i umieszczamy je w pierwotnym miejscu.

Podchodzimy z powrotem do łóżka, gdzie w szufladzie drugiej nocnej szafki odkrywamy kondomy. Następnie możemy już skorzystać z telefonu mamy, dzwoniąc tym samym do siebie. Kierujemy się do łazienki znajdującej się na tym samym piętrze, gdzie odnajdujemy nasze urządzenie - znajduje się na podłodze po lewej od muszli klozetowej.

Przy tej okazji możemy zapoznać się z korespondencją tekstową z kolegą ze szkoły, Eliotem oraz mamą, która zamartwiała się naszą wczorajszą nieobecnością. Teraz dociera do nas prośbą mamy, która prosi z dołu o przyniesienie jej torebki oraz telefonu komórkowego. Wracamy zatem do jej pokoju, zabieramy przedmioty i schodzimy na dół.

Zanim wejdziemy do kuchni, możemy spojrzeć przez szybkę przy głównych drzwiach, przez którą zauważamy grzebiącego się przy samochodzie Davida. W kuchni rozmawiamy z Joyce, czyli matką głównego bohaterki. Możemy spojrzeć na przygotowywany posiłek (slow cooker) z potrawą na parze. Gdy porozmawiamy z matką, poprosi cię o odłożenie torebki na stół w jadalni.

Po umieszczeniu torebki na stole wracamy do rozmowy z Joyce.

Zanim jednak to zrobisz, możesz wykonać kilka interakcji w głównym pomieszczeniu. Głównie powinieneś zainteresować się listami na biurku, ale każdy z przedmiotów może przynieść ci dodatkowe informacje lub tematy do rozmów. Po odłożeniu torebki jesteśmy gotowi na rozmowę z matką - wchodzimy z nią zatem w interakcję.

Na pytanie o brak odpowiedzi na wiadomości SMS możemy albo przeprosić (sorry, I'll do better), albo powiedzieć, że spaliśmy (I was sleeping). Wszystko jednak będzie prowadzić do kolejnych tematów - może być ich więcej, jeśli wcześniej spojrzeliśmy na urządzenie do gotowania na parze oraz pierścionek zaręczynowy.

Gdy poruszysz wszystkie wątki, zostaniesz poproszony o zaniesienie kluczy od samochodu Davidowi. Klucze znajdziesz na półce przy drzwiach prowadzących do ogródka, znajdują się w popielnicy (ashtray). Zanim wyjdziemy, otrzymujemy wiadomość od Steph, która wspomina o posiadaniu naszego DVD. Możemy więc spotkać się z dziewczyną przed szkołą.

Wychodzimy na zewnątrz i rozmawiamy z Davidem, który prosi nas o przyniesienie klucza do świec zapłonowych. Wchodzimy więc do garażu, gdzie wykonujemy interakcję na skrzynce narzędziowej (toolbox) leżącej na podłodze. W środku znajduje się również kilka innych przedmiotów, na których można wykonać interakcję, jednak nie będą one kluczowe. Zanosimy klucze Davidowi.

Na końcu rozmowy możemy także (lub nie) przybić „żółwika” swojemu przyszłemu ojczymowi. Teraz wsiądziesz do samochodu, gdzie czeka cię kolejna szansa na Backtalk Challenge, czyli wyzwanie w pyskowanie. W tym celu wybieramy opcję „Shut. This. Down” i kolejno wybieramy odpowiedzi przed upłynięciem czasu. Mamy tylko jedną szansę na popełnienie błędu, więc skup się.

  • French is a language / Military language
  • Let me dum bit down
  • You're the crap master
  • At least she has a heart
  • Bill of Rights, fool


Po udanej wymianie argumentów, a raczej skutecznym pyskowaniu Davidowi, zostaniemy przeniesieni na tylny fotel samochodu, który jest prowadzony przez tragicznie zmarłego ojca, Williama. Jest to zatem sen, w którym możesz wykonać interakcję na kluczu umiejscowionym za fotelem pasażera, a także zdjęcia po lewej stronie.

Na koniec możesz porozmawiać z Williamem, co doprowadzi do zgłośnienia radia, a następnie do wypadku - bok auta zostanie uderzony przez ciężarówkę. Przerywnik filmowy zakończy się, a kolejną sceną będzie dzień w szkole.

Zobacz także