Skip to main content

Life is Strange: Before the Storm - zabawa w podglądanie, złomowisko i zakończenie

Koniec historii pierwszego epizodu.

Do parku dostaliśmy się automatycznie, gdy zdecydowaliśmy się opuścić pociąg. W wagonie Rachel zaproponowała nam grę w kłamstwa i prawdę, a cały proces opisaliśmy na następującej stronie - Life is Strange: Before the Storm - drama club, kółko teatralne i pociąg. W parku koleżanka zaproponuje im inną zabawę.

Potrzebna będzie do tego jednak stacjonarna luneta. Jedna z nich okaże się zepsuta, a dziewczyny nie posiadają drugiej ćwierćdolarówki, aby skorzystać z drugiego urządzenia. Naszym celem jest więc wydobycie monety. Na chwilę jednak zapomnijmy o głównej wytycznej i zawędrujmy na koniec parku, gdzie piknik urządziła sobie dwójka ludzi.

Podsłuchujemy ich rozmowę, po czym możemy przyjrzeć się butelce ich wina. Wracając do Rachel przyglądamy się tabliczce na ławce widocznej na poniższym obrazku. Ze zdobytą wiedzą wracamy do koleżanki, proszą ją o pilnik do paznokci. Wracamy z przedmiotem do ławki i odkręcamy tabliczkę, a następnie używamy jej na zepsutej lunecie, odzyskując tym samym monetę.

Niszczymy publiczne mienie, ale robimy to dla wyższych celów!

Rachel proponuje kolejną zabawę, w której podpatrywać będziecie ludzi znajdujących się w niższej części parku, podkładając przy tym wymyślone dialogi lub myśli. Możesz spojrzeć na widoczne na poniższym obrazku, a także na kilka obiektów, na przykład stacjonarny grill.

Podłóż dowolne dialogi lub myśli pod te postacie.

W przypadku podkładania głosów ostatniej parze, czyli mężczyźnie w garniturze i kobiecie w jasnej sukience (dostępni dopiero po interakcji na poprzednich postaciach), humor Rachel ulegnie drastycznemu pogorszeniu. Dziewczyna zadecyduje, że musicie ukraść wino pary znajdującej się na końcu parku.

Zmierzamy tam zatem, a Rachel udaje nieprzytomną. W tym momencie dokonujemy próby ukradnięcia wina, jednak jesteśmy niemal przyłapani. W dialogu wybieramy więc opcję „Help Rachel”, wyzwalając tym samym kolejny Backtalk challenge, który możemy ukończyć po wybraniu kolejnych opcji dialogowych:

  • Who's the one waiting?
  • Watch her die?
  • Unlock your potential

W ten sposób zdobędziecie wino, którego możesz się napić lub podziękować. Gra przeniesie was na złomowisko, gdzie czeka cię dość trudna rozmowa z koleżanką. Większość wyborów nie będzie miała dużego wpływ na obraz rozgrywki, lecz kluczowe okaże się pytanie o stopień relacji pomiędzy dziewczynami.

Możesz wówczas powiedzieć, że to tylko przyjaźń (A friendship) lub coś więcej (Something more). Wybór ten będzie miał duży wpływ w dalszych epizodach, a także zakończeniu pierwszego. Dziewczyna postanowi cię jednak pozostawić. W tym momencie, gdy trzymać będziesz kij baseballowy, zacznij niszczyć wszystkie podświetlone elementy wokół.

Samochód ojca pozwoli na chwilę opamiętać się głównej bohaterce.

Będą to butelki, lusterko w samochodzie, skrzynka narzędziowa, telewizor, manekin, a na końcu zauważysz samochód, w którym zginął ojciec Chloe. Trzykrotnie uderz jego maską, aby przenieść się do kolejnego, dość dziwnego snu. Możesz w nim odchylić plakat z siedzenia pasażera, odetkać wino zabezpieczone markerem i wykonać graffiti.

Każdej czynności będzie towarzyszyć przerywnik dialogowy, a po interakcji z głową manekina leżącą na tylnej kanapie sen zakończy się bardzo dziwnie, a ty obudzisz się w samochodzie na złomowisku. Spotkasz też Rachel, która pomimo swojej złości czekała na ciebie.



Niezależnie od tego, jak poprowadzisz rozmowę, Rachel wyjawi ci powód swojego zdenerwowania w parku. Wszystko to prowadzić będzie do wielkiego pożaru, który okaże się tłem dla mniejszych konsekwencji twoich wyborów podczas tego epizodu gry. W tym momencie pierwsza część gry Life is Strange: Before the Storm kończy się.

Zobacz także