Skip to main content

Life is Strange: Before the Storm - złomowisko, spotkanie z Rachel i podróż z Frankiem

Epizod 2: Brave New World. Próbujemy uruchomić samochód i spotykamy się z Rachel oraz Frankiem.

Po awanturze w szkole oraz pokłóceniu się z Joyce i Davidem Chloe uda się na złomowisko (junkyard). Wciśnij prawy przycisk myszy, aby sprawdzić pierwszy cel, którym będzie zdobycie akumulatora i osadzenie go w aucie.

Zacznij od skierowania się w prawą stronę. Znajdziesz tu białego pick-upa. Podejdź do niego, a konkretnie do maski (hood), którą otwórz (open). Okaże się to niemożliwe. Skieruj się wtedy do kabiny od strony kierowca i zwróć uwagę na dźwignię (latch) poniżej kierownicy z lewej. Pociągnij ją (pull), co otworzy klapę.

Samochód, który należy naprawić.

Wróć do auta, które masz naprawić (obrazek powyżej) i umieść akumulator w odpowiednim miejscu (battery tray). Po chwili Chloe wejdzie do środka. Nie uruchomi auta, ale zanim je opuścisz rozejrzyj się po kabinie. Znajdziesz tu trzy elementy, które można poprawić:

  • Torn seat (Podarte siedzenie) - udaj się w lewo, gdzie znajduje się łódź (na jej pokładzie możesz narysować graffiti #2). Obejdź ją - lewej rufie znajdziesz piracką flagę, którą podnieś.
  • Rusted floorboard (Zardzewiała podłoga) - obejdź łódź i skieruj się w prawo. Na ziemi zobaczysz leżący fragment gry do minigolfa (putting green) - podnieś go.
  • Broken bulb (Zniszczona żarówka) - na prawo od tyłu łodzi znajdziesz stojącego na ziemi robota. Podnieś go i wykręć żarówkę.

Uwaga - powyższe przedmioty mające poprawić wygląd auta nie są jedynymi. Na złomowisku znajdziesz również ich zastępniki.

Wróć do auta i skorzystaj z zebranych przedmiotów, żeby naprawić (fix) poszczególne usterki. Flagę połóż na siedzeniu, fragment minigolfa na ziemi, a żarówkę wkręć w miejsce pod sufitem.

Zapal papierosa, co spowoduje, że Chloe zaśnie.

Kiedy skończysz i Chloe wejdzie do środka, zadzwoni Frank, który powie, że chce się spotkać. Możesz teraz wejść w interakcję z różnymi elementami w kabinie, w tym narysować graffiti #3. Z prawej strony są papierosy (cigarettes) - zapal (smoke) jednego z nich (obrazek powyżej).


Sen i spotkanie z Rachel

W ten sposób spowodujesz, że Chloe zaśnie i zacznie śnić o palącym się aucie i tacie.

  • Podnieś leżący na ziemi kijek (stick).
  • Nadziej (stab) na niego piankę (marshmallow) na dole ekranu.
  • Użyj kija na ogniu (roast).

Po zakończeniu scenki Chloe zostanie obudzona przez Rachel. Po chwili dziewczyna wejdzie do auta mówiąc, że chce zostać „terapeutką" głównej bohaterki.

Rachel będzie chciała szczerze porozmawiać o problemach Chloe.

Następnie wybierz jeden z trzech dostępnych tematów (obrazek powyżej). Po jego omówieniu otrzymasz możliwość kontynuowania dyskusji i wyboru następnych opcji lub zwrócenia się do Rachel, aby opowiedziała o sobie.

Po zakończeniu scenki Chloe uda się do kryjówki. Na ścianie (wall) z prawej możesz narysować graffiti #4. Możesz także przyozdobić pomieszczenie przedmiotami znajdującymi się w pobliżu. Najważniejsze jest jednak przebranie się korzystając z ciuchów znajdujących się w niebieskiej torbie.


Podróż z Frankiem

Kiedy skończysz otrzymasz wiadomość od Franka, że czeka na złomowisku. Opuść pomieszczenie, żeby się z nim spotkać.

Notes Franka leży na łóżku.

Po wyjściu na zewnątrz włączy się scenka, w którym Chloe zobaczy kobietę, która całowała się ojcem Rachel. Następnie dziewczyna wejdzie do campera. Po chwili rozpocznie się jazda (z lewej strony na kartce możesz narysować graffiti #5).

Zadaniem Chloe będzie dostarczenie notesu (notebook), który leży w sypialni. Udaj się na tył wozu, przejdź przez drzwi i obejrzyj scenkę z małym psiakiem. Następnie wejdź do sypialni, podnieś notes (obrazek powyżej).

Możesz wejść z Frankiem w pyskówkę, aby zdobyć dodatkowego informacje.

Wróć do Franka i daj mu notes, co rozpocznie dyskusję. Podczas rozmowy Chloe zapyta Franka o kobietę, która wysiadała z auta. Jeśli chcesz poznać jej imię (nie jest to konieczne, w późniejszej części gry i tak ją spotkasz), to musisz wygrać pyskówkę (Demand an answer). Jeśli ci na tym zależy, to wybieraj następujące odpowiedzi:

  • I won't sell you out (Nie wydam cię).
  • Dream cloud (Sen o chmurze) - gdyby nie było tej odpowiedzi spróbuj tej z prawej strony wyboru dialogowego.
  • Just hanging' around (Pałętamy się).
  • You've already crossed over (I tak zacząłeś mówić).


W dalszej części dyskusji Frank powie, aby Chloe odzyskała pieniądze od Drew Northa. Jeśli zadanie się jej powiedzie, to otrzymasz 10 procent zdobytej sumy. Niedługo potem wymiana zdań się zakończy, a Chloe zostanie podwieziona do Blackwell.

Zobacz także