Life is Strange: Before the Storm - złomowisko, spotkanie z Rachel i podróż z Frankiem
Epizod 2: Brave New World. Próbujemy uruchomić samochód i spotykamy się z Rachel oraz Frankiem.
Po awanturze w szkole oraz pokłóceniu się z Joyce i Davidem Chloe uda się na złomowisko (junkyard). Wciśnij prawy przycisk myszy, aby sprawdzić pierwszy cel, którym będzie zdobycie akumulatora i osadzenie go w aucie.
Zacznij od skierowania się w prawą stronę. Znajdziesz tu białego pick-upa. Podejdź do niego, a konkretnie do maski (hood), którą otwórz (open). Okaże się to niemożliwe. Skieruj się wtedy do kabiny od strony kierowca i zwróć uwagę na dźwignię (latch) poniżej kierownicy z lewej. Pociągnij ją (pull), co otworzy klapę.
Wróć do auta, które masz naprawić (obrazek powyżej) i umieść akumulator w odpowiednim miejscu (battery tray). Po chwili Chloe wejdzie do środka. Nie uruchomi auta, ale zanim je opuścisz rozejrzyj się po kabinie. Znajdziesz tu trzy elementy, które można poprawić:
- Torn seat (Podarte siedzenie) - udaj się w lewo, gdzie znajduje się łódź (na jej pokładzie możesz narysować graffiti #2). Obejdź ją - lewej rufie znajdziesz piracką flagę, którą podnieś.
- Rusted floorboard (Zardzewiała podłoga) - obejdź łódź i skieruj się w prawo. Na ziemi zobaczysz leżący fragment gry do minigolfa (putting green) - podnieś go.
- Broken bulb (Zniszczona żarówka) - na prawo od tyłu łodzi znajdziesz stojącego na ziemi robota. Podnieś go i wykręć żarówkę.
Uwaga - powyższe przedmioty mające poprawić wygląd auta nie są jedynymi. Na złomowisku znajdziesz również ich zastępniki.
Wróć do auta i skorzystaj z zebranych przedmiotów, żeby naprawić (fix) poszczególne usterki. Flagę połóż na siedzeniu, fragment minigolfa na ziemi, a żarówkę wkręć w miejsce pod sufitem.
Kiedy skończysz i Chloe wejdzie do środka, zadzwoni Frank, który powie, że chce się spotkać. Możesz teraz wejść w interakcję z różnymi elementami w kabinie, w tym narysować graffiti #3. Z prawej strony są papierosy (cigarettes) - zapal (smoke) jednego z nich (obrazek powyżej).
Sen i spotkanie z Rachel
W ten sposób spowodujesz, że Chloe zaśnie i zacznie śnić o palącym się aucie i tacie.
- Podnieś leżący na ziemi kijek (stick).
- Nadziej (stab) na niego piankę (marshmallow) na dole ekranu.
- Użyj kija na ogniu (roast).
Po zakończeniu scenki Chloe zostanie obudzona przez Rachel. Po chwili dziewczyna wejdzie do auta mówiąc, że chce zostać „terapeutką" głównej bohaterki.
Następnie wybierz jeden z trzech dostępnych tematów (obrazek powyżej). Po jego omówieniu otrzymasz możliwość kontynuowania dyskusji i wyboru następnych opcji lub zwrócenia się do Rachel, aby opowiedziała o sobie.
Po zakończeniu scenki Chloe uda się do kryjówki. Na ścianie (wall) z prawej możesz narysować graffiti #4. Możesz także przyozdobić pomieszczenie przedmiotami znajdującymi się w pobliżu. Najważniejsze jest jednak przebranie się korzystając z ciuchów znajdujących się w niebieskiej torbie.
Podróż z Frankiem
Kiedy skończysz otrzymasz wiadomość od Franka, że czeka na złomowisku. Opuść pomieszczenie, żeby się z nim spotkać.
Po wyjściu na zewnątrz włączy się scenka, w którym Chloe zobaczy kobietę, która całowała się ojcem Rachel. Następnie dziewczyna wejdzie do campera. Po chwili rozpocznie się jazda (z lewej strony na kartce możesz narysować graffiti #5).
Zadaniem Chloe będzie dostarczenie notesu (notebook), który leży w sypialni. Udaj się na tył wozu, przejdź przez drzwi i obejrzyj scenkę z małym psiakiem. Następnie wejdź do sypialni, podnieś notes (obrazek powyżej).
Wróć do Franka i daj mu notes, co rozpocznie dyskusję. Podczas rozmowy Chloe zapyta Franka o kobietę, która wysiadała z auta. Jeśli chcesz poznać jej imię (nie jest to konieczne, w późniejszej części gry i tak ją spotkasz), to musisz wygrać pyskówkę (Demand an answer). Jeśli ci na tym zależy, to wybieraj następujące odpowiedzi:
- I won't sell you out (Nie wydam cię).
- Dream cloud (Sen o chmurze) - gdyby nie było tej odpowiedzi spróbuj tej z prawej strony wyboru dialogowego.
- Just hanging' around (Pałętamy się).
- You've already crossed over (I tak zacząłeś mówić).
- Spis treści: Life is Strange: Before the Storm - Poradnik, Solucja
- Następnie: Life is Strange: Before the Storm - Blackwell, akademik, kradzież pieniędzy
W dalszej części dyskusji Frank powie, aby Chloe odzyskała pieniądze od Drew Northa. Jeśli zadanie się jej powiedzie, to otrzymasz 10 procent zdobytej sumy. Niedługo potem wymiana zdań się zakończy, a Chloe zostanie podwieziona do Blackwell.