Skip to main content

Lightning Returns: Final Fantasy 13 - Poradnik, Solucja

Poradnik do Lightning Returns FF13: Wszystkie misje, zadania poboczne i sekrety.

Witamy w obszernym, darmowym poradniku i solucji do Lightning Returns: Final Fantasy 13. To nie jest typowa gra RPG. Zamiast standardowych poziomów doświadczenia, umiejętności bohaterki rosną wraz z wykonywaniem zadań. Dostępne są zadania główne, poboczne oraz zadania typu Canvas of Prayers.

Rozgrywka ograniczona jest limitem czasowym. Zaczynamy od sześciu dni, które można rozszerzyć do czternastu. Zegar zatrzymuje się tylko w menu, podczas czytania dialogów, w Arce i po skorzystaniu z umiejętności Chronostasis. Określone zadania można rozpocząć jedynie o ustalonej porze, a niektóre miejsca i przeciwnicy, potrzebne do wykonania misji, dostępne będą jedynie o odpowiedniej godzinie. Musimy cały czas zarządzać dostępnym czasem.

Dodatkowo, każdego ranka o 06:00, Lightning wraca do Arki, gdzie codziennie znajduje skrzynki z nowymi przedmiotami, pomocnymi w zadaniach. Po wizycie w Arce bohaterka może przenieść się do ostatnio odwiedzanej lokacji lub w inne miejsce z aktywnym teleportem, który odblokowuj się po pierwszej wizycie w danym regionie.

Opis przejścia zadań głównych

Lightning Returns: FF13 - Misje główne: Luxerion
Lightning Returns: FF13 - Misje główne: Yusnaan
Lightning Returns: FF13 - Misje główne: Wildlands
Lightning Returns: FF13 - Misje główne: Dead Dunes
Lightning Returns: FF13 - Final Day, Zakończenie

Zadania poboczne

Lightning Returns: FF13 - Luxerion - Zadania poboczne
Lightning Returns: FF13 - Yusnaan - Zadania poboczne
Lightning Returns: FF13 - Wildlands - Zadania poboczne
Lightning Returns: FF13 - Dead Dunes - Zadania poboczne

Lightning Returns: FF13 - Canvas of Prayers: Luxerion
Lightning Returns: FF13 - Canvas of Prayers: Yusnaan
Lightning Returns: FF13 - Canvas of Prayers: Wildlands
Lightning Returns: FF13 - Canvas of Prayers: Dead Dunes
Lightning Returns: FF13 - Canvas of Prayers: Cały świat

-

W grze zwiedzimy cztery główne regiony: Luxerion, Yusnaan, Wildlands oraz Dead Dunes. Każdy region obejmuje jedno zadanie główne i choć można wykonywać je w dowolnej kolejności, poziom potworów sugeruje optymalną trasę: Luxerion, Yusnaan, Wildlands i Dead Dunes. Poza tymi czterema zadaniami jest też piąte, rozpoczynające się w Yusnaan - znaleźć je można w sekcji Yusnaan Zadanie Główne.

Podczas oczekiwania na określoną godzinę, można rozpocząć zadania główne lub poboczne w innych regionach. Aby nie marnować czasu, najlepiej zawsze mieć jakieś zajęcie. Dobrym pomysłem jest sprawdzenie zadań we wszystkich regionach, by wiedzieć, o jakiej porze kończyć zadanie, główne, poboczne i Canvas of Prayers.

Po ukończeniu pięciu zadań głównych i wyczerpaniu czasu, gra przechodzi do Final Day (Ostatniego Dnia).

Przedmioty dostępne w Arce:

  • Dzień 1: strój Mist Wizard, Blizzard level 1, Light Guard level 1, tarcza Prytwen, broń Devil's Daughter
  • Dzień 2: Red Mage garb, broń Liberator i tarcza Juno Sospita
  • Dzień 3: umiejętność Arise EP
  • Dzień 4: stroje Black Mage i White Mage
  • Dzień 5: umiejętność Esunada E
  • Dzień 6: Bronze Malistone x5
  • Dzień 7: umiejętność Amazon Warrior
  • Dzień 8: umiejętność Army of One EP
  • Dzień 9: strój Heartstealer
  • Dzień 10: umiejętność Decoy EP
  • Dzień 11: strój Martial Monk
  • Dzień 12: umiejętność Quake EP
  • Dzień 13: stroje Equilibrium+, Dark Muse+ i Mist Wizard+
  • Dzień 14: Silver Malistone x5