Literówka w kodzie Aliens: Colonial Marines obniżyła inteligencję wrogów
Usunięcie błędu poprawia zachowanie przeciwników.
Jeden z fanów odkrył, że w kodzie wydanej w 2013 roku strzelanki Aliens: Colonial Marines znajduje się literówka, która negatywnie wpływa na sztuczną inteligencję przeciwników.
Autor modyfikacji udoskonalającej oprawę graficzną gry - jamesdickinson963 - w pliku konfiguracyjnym PecanEngine zauważył linijkę z pozornie drobnym błędem. Okazuje się, że we fragmencie „PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTeather” ostatnie słowo powinno być zapisane jako „tether”.
Gracz twierdzi, że usunięcie literówki znacząco poprawia zachowanie przeciwników. Wcześniej ksenomorfy atakowały bohatera frontalnie i grupowo, przez co nie stanowiły dużego wyzwania. Po zmianie kodu, obcy są agresywniejsi i skuteczniej śledzą podopiecznego. Potrafią też współpracować ze sobą i używać elementów otoczenia.
Warto zaznaczyć, że jamesdickinson963 dokonał odkrycia w listopadzie ubiegłego roku, ale wówczas znalezisko przeszło bez echa. Teraz kwestię nietypowej usterki nagłośnił użytkownik forum ResetEra o pseudonimie JigglesBunny.
Literówka jest kolejnym z problemów Aliens: Colonial Marines. Produkcja wzbudziła kontrowersje, gdy okazało się, że finalna wersja znacząco odstawała jakością od edycji prezentowanej w materiałach publikowanych przed premierą.
Część graczy poczuło się oszukanych i złożyło pozew przeciwko firmie Sega i odpowiedzialnemu za projekt studiu Gearbox Software. Wydawca twierdził jednak, że także został wprowadzony w błąd przez twórców, którzy prowadzili kampanię marketingową gry.