Little Nightmares 2 - premiera i najważniejsze informacje
Zmiany i nowości w sequelu: rozgrywka, gameplay.
Little Nightmares 2 ponownie połączy elementy platformowej gry przygodowej i horroru. Deweloperzy z Tarsier Studios przez dłuższy czas ukrywali, że pracują nad sequelem, chcąc zaskoczyć fanów zapowiedzią.
Niespodzianka faktycznie się udała. Gra została ujawniona podczas targów Gamescom w ubiegłym roku. Zaprezentowano tylko krótki teaser, ale w różnych wywiadach zdradzono nieco informacji na temat produkcji.
Rozgrywka będzie przypominać to, co znamy z pierwowzoru, ale nie zabraknie ciekawych nowości.
- Premiera: 11 lutego 2021
- Platforma: PC, PS4, Switch, Xbox One
- Wersja językowa: polska (napisy)
- Producent: Tarsier Studios
- Wydawca: Bandai Namco Entertainment
Data premiery i edycje
Little Nightmares 2 ukaże się 11 lutego 2021 roku. Gra trafi na wiele platform - na PC i konsole PS4, PS5, Xbox One oraz Nintendo Switch.
W chwili obecnej nie ujawniono jeszcze, czy przygotowane zostały jakiekolwiek dodatki dla tych, którzy zamówią Little Nightmares 2 przed premierą.
Gameplay, rozgrywka
Założenia rozgrywki pozostają w dużej mierze niezmienione. Gameplay polega więc na przemierzaniu kolejnych ponurych lokacji i rozwiązywaniu problemów blokujących nam dalszą drogę czy omijaniu wrogów.
Przesuwamy przedmioty, skaczemy, chowamy się i używamy różnych obiektów, by poradzić sobie z przeciwnościami losu.
Ważną nowością jest jednak druga postać. Nowy bohater nazywa się Mono i będzie towarzyszyć bohaterce pierwszej części Little Nightmares. Wprowadzenie dwóch postaci otwiera nowe możliwości w zakresie rozgrywki.
Bohaterowie będą bowiem wzajemnie sobie pomagać, choćby przy wspinaniu się czy uciekaniu przed potworami. Warto jednak podkreślić, że gra nie zaoferuje trybu kooperacji, a obiema postaciami sterujemy sami.
Fabuła i świat
Akcja gry osadzona jest oczywiście w tym samym świecie, co przygoda z oryginału, a historia jest bezpośrednią kontynuacją historii, którą poznaliśmy poprzednio.
Bohaterka - dziewczynka imieniem Six - trafia więc do nowych lokacji w mrocznej krainie, gdzie spotyka właśnie chłopca Mono. Razem muszą radzić sobie z wyzwaniami i czyhającym na nich niebezpieczeństwem.
Głównym celem obu postaci jest dotarcie do tajemniczej wieży sygnałowej. Dużą rolę w opowieści mają też odegrać telewizory i tematyka eskapizmu, ale twórcy nie ujawniają szczegółów na temat fabuły, by nie psuć graczom zabawy z jej odkrywania.