Little Nightmares - sekrety i znajdźki: latarnie, Nomy, statuetki
Wszystko, co można dodać do kolekcji w grze.
Aby zaświecić latarnię, należy do niej podejść z włączoną zapalniczką. Znalezienie statuetki zostaje zaliczone, gdy ją chwycimy, a następnie rzucimy, tłukąc ją. Nomy należy przytulić używając przycisku chwytu.
Całkowita liczba znajdziek w grze to 43, w tym:
- 20 latarni (w tym świec)
- 10 statuetek
- 13 Nomów
Poziom 1
Na samym początku gry znajdziesz latarnię niedaleko płyty na ziemi i włazu na ścianie.
Pierwsza statuetka znajduje się po pokonaniu ogromnych schodów z widocznym łańcuchem w tle. Należy przejść jeszcze kilkanaście metrów i wejść w niewielką wnękę na dalszym planie.
Przy lodówce z czarnymi śladami na drzwiczkach idź w prawo i przedostań się przez niewielki otwór przy podłodze. Przejdź przez szyb wentylacyjny. Po drugiej stronie czeka na ciebie latarnia i Nom.
Przy wymagającej skoku wyrwie w drewnianej konstrukcji, nad którą świeci niewielka żarówka, po prawej stronie w głębi znajduje się latarnia.
Gdy wespniesz się po białej linie związanej z wielu kawałków materiału, zeskocz na dół. Na dalszym planie znów zobaczysz latarnię.
Po pierwszym spotkaniu ze śmiercionośnym okiem i ukrywaniem się przed jego światłem, wejdź na pudełko po prawej stronie, a potem na następne, gdzie znajdziesz kolejną latarnię.
W tym samym miejscu, gdy wdrapiesz się już na wszystkie pudła używając krat, zeskocz w prawo, a potem na dół, na bliższy plan. Wejdź do otwartego metalowego pojemnika z kratami i przejdź przez otwór. W pomieszczeniu znajduje się Nom i latarnia.
Niedaleko tego miejsca znajduje się statuetka. Wdrap się tym razem na sam szczyt używając metalowych krat. Idź w lewo, a następnie na bliższy plan, mijając siedem par drzwi. Ósme będą otwarte - tam znajdziesz statuetkę.
W dalszej części poziomu będziesz musiał przeskoczyć na wiszący na łańcuchu kompleks metalowych skrzyń. Zanim to zrobisz, zapal latarnię po prawej stronie.
W pomieszczeniu z odważnikiem, który należy zrzucić w przepaść, miń go idąc w lewo. Znajdziesz tam latarnię i zamkniętego Noma. Pomóż mu się wydostać, a następnie biegnij za nim. W pomieszczeniu obok będziesz mógł go przytulić.
Poziom 2
Na początku drugiego rozdziału, po pokonaniu pierwszych metalowych schodów skierowanych w prawo, przejdź przez duży metalowy otwór na półpiętrze. Wskocz na krzesło, a potem na biurko, na którym stoi latarnia. Zauważysz też uciekającego Noma. Przesuń krzesło na płytkę z czarną plamą, a otworzy ona sekretne przejście.
W następnym pomieszczeniu przebiegnij z tyłu metalowego podwyższenia, aby go przestraszyć, a potem wróć aż do schodów, gdzie maluch znów zacznie biec. Po wejściu na kolejne schody i przejściu kilku metrów w lewo, znajdziesz go skrytego w cieniu.
W toalecie - pomieszczeniu z kluczem - wdrap się na sedes, a potem na zlew. Czeka cię dość trudny skok. Musisz w locie chwycić się jednej z wielu półek na szafce po prawej stronie. Wdrap się po niej na górę, a następnie skocz w lewo na półkę z papierem toaletowym. Znajdziesz tam statuetkę.
Po schwytaniu przez ślepca i wydostaniu się z niewoli, idź w lewo i przedostań się przez szparę w ścianie. Zaraz obok znajdziesz latarnię.
Niedługo potem, gdy będziesz wchodził po drzwiach, które niedawno się zamknęły, zwróć uwagę na świecę, którą znajdziesz, gdy odskoczysz w prawo.
Chwilę potem będziesz przechodził przez szyb wentylacyjny. Po zejściu do wnęki z leżącą na ziemi torbą, zobaczysz latarnię. Następnie wejdź po drabinie na ścianie, a potem do kolejnego szybu, skąd ucieknie od ciebie Nom. Idź za nim, a w następnym pomieszczeniu będzie na ciebie czekał.
Pod podłogą w pokoju, w którym przesunąłeś pudło z klockami, żeby się pod nią dostać, idź w prawo, mijając ślepca, a następnie na dalszy plan, a znajdziesz statuetkę.
W pomieszczeniu z wieloma wieżami ułożonymi z książek, wejdź pod szafkę po prawej stronie, a przestraszysz Noma. Schował się zaraz za pierwszą z wież. Na górze, zanim skoczysz na pianino, zapal świecę z prawej strony.
W bibliotece, po wejściu na szafkę z książkami, gdzie będziesz przemieszczał się nad ślepcem, powyżej zauważysz świecę. Przejdź przez półkę z klockami i zabawkową małpą i skocz z kolejnej szafki na dół (pod lampą). Znajdziesz tam kolejną świecę.
Niedługo potem, przechodząc przez tunel wzdłuż rur, przed szczeliną zauważysz latarnię.
Poziom 3
Na samym początku, gdy przesuniesz metalową płytę, by dostać się dalej, zeskocz z kontenerów ze śmieciami. Idź na bliższy plan i cofnij się nieco. Znajdziesz tam dobrze ukryty otwór. Idź wzdłuż szybu, aż dotrzesz do pomieszczenia z czymś w rodzaju ołtarza ze statuetką.
W sypialni bliźniaków, gdzie zrzucisz klucz na podłogę, idź w prawo, miń wejście do windy i idź do toalety. W lewym górnym rogu kryje się Nom. Na półce obok znajduje się świeca. Wejdź na sedes, a stamtąd wskocz na półkę.
Niedługo potem, zjeżdżając windą z kluczem, zobaczysz Noma uciekającego w lewą stronę. Idź za nim i wejdź do spiżarni, gdzie zobaczysz skaczący słoik. Rozbij go i przytul Noma.
W pokoju z maszynką do mięsa, wejdź na górę do chłodni, używając szybu po lewej. Tam idź w prawo i wskocz przez niewielki otwór w ścianie do małego pomieszczenia. Znajdziesz tam latarnię i statuetkę. Wróć do pomieszczenia z maszynką. Pod nią kryje się Nom.
Gdy będziesz w pokoju z jednym z kucharzy, który stoi przy stoliku z kluczem, wdrap się na stolik przy drzwiach. Wejdź na skrzynię, potem na beczki i w końcu na półkę ze świecą.
Niedługo potem, używając szybu spadniesz do pomieszczenia ze startą śmieci. W lewym dolnym rogu znajdziesz statuetkę.
Poziom 4 i 5
Na samym początku poziomu czwartego, gdy Six wyjdzie z otworu w ścianie, idź w lewo przez dziurę. Tam znajduje się latarnia i Nom.
W pomieszczeniu z bardzo długim stołem i objadającymi się gośćmi, między dłońmi których będziesz musiał uciekać, nie wchodź na stół. Zamiast tego, idź w prawo i przesuń stołek zakrywający otwór przy podłodze. Zauważysz tam kolejnego Noma i latarnię.
Idąc wzdłuż dwóch rur kilka minut dalej (gdzie widać cień siekającego coś kucharza), musisz spaść na ziemię. Zrób to najdalej prawej strony, a wylądujesz na szafce ze statuetką.
Spis treści: Little Nightmares - poradnik i opis przejścia
Następnie: Little Nightmares - Osiągnięcia i Trofea
Po przejażdżce windą niedaleko, przejdź przez szparę między drzwiami po lewej stronie. Przy śpiącym mężczyźnie stoi Nom.
Ostatni Nom w grze to ten, którego Six zjada. Nie będziesz w stanie temu zapobiec. Po wszystkim wejdź na pudło po prawej stronie, przejdź przez tunel, a na końcu wejdź na drabinę. W oddali zobaczysz gejszę. Idź w lewo, gdzie przy beczce znajdziesz statuetkę.
Po zrzuceniu wazy z kluczem w sypialni gejszy, udaj się w prawo, gdzie przed chwilą jeszcze stała. Wejdź na krzesło, a z niego na stolik, gdzie stoi statuetka.