Konami postanowiło zorganizować odrębny event, w trakcie którego zostanie zaprezentowany Metal Gear Solid 5. Hideo Kojima udzieli również wywiadu. Być może dowiemy się czegoś więcej na temat nowej odsłony serii Silent Hill.
A my mamy pieska w kajdankach, zgodnie z duchem Battlefield Hardline.
– Daniel Kłosiński
– Daniel Kłosiński
Jest i kartonowy piesek. A może to Snake?
– Daniel Kłosiński
pavelkrzystyniak: Gardzicie moim pieskiem, nie zapomnę Wam tego. :<
Daniel ponoć nie lubi, jak mu się pieski wrzuca do ogrodu. :D
– Zbigniew Jankowski
Dla przypomnienia: prezentacja Konami poświęcona będzie Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain. Na pytania odpowie też Hideo Kojima.
– Daniel Kłosiński
Plotka: Metal Gear Solid 5 ukaże się na PC.
– Daniel Kłosiński
Podobno pojawi się też Kiefer Sutherland lub jego głos.
– Daniel Kłosiński
Co do wersji PC: Zarówno Phantom Pain jak i Ground Zeroes zmierzają na Steam. Nie podano daty premiery.
– Daniel Kłosiński
adelvent: w kajdankach.
Był niegrzeczny.
– Daniel Kłosiński
Muzyka włączona, to dobry znak.
– Daniel Kłosiński
Miejmy nadzieję, że będzie mniej bólów niż przy konferencji EA.
– Daniel Kłosiński
Bólów = Pain. To taki zabawny żart (wcale nie).
Pojadę „Krzyżakami” Sienkiewicza: „My zakonnicy nie zwracamy uwagi na kobiety.”
– Zbigniew Jankowski
maciekpod: ej no 20:04
Może chodzi o to, że mamy słuchać muzyki. Też fajnie.
– Zbigniew Jankowski
Być może Konami uznało, że nie ma po co robić konferencji, skoro wiadomo już o wersji PC.
– Daniel Kłosiński
adelvent: Kojima zmienia branżę. będzie djem.
To by nawet pasowało.
– Zbigniew Jankowski
DJ Kideo Hojima.
– Daniel Kłosiński
hNr: Ej. Bo mi Biedronkę zamkną a się umówiłem, że przed 22 przyjdę przejrzeć gry z Giermaszu ;>
Ale to od jutra :).
– Daniel Kłosiński
Wciskajcie przycisk:
– Zbigniew Jankowski
Wybuchło! Chyba zaczynamy.
– Daniel Kłosiński
Geoff Knightley opowiada o grze, którą sam zapowiadał.
– Daniel Kłosiński
15 minut rozgrywki z MGS5 przed nami.
– Daniel Kłosiński
A tak w ogóle to Knightley czyta się "kili", co jest dziwne.
– Daniel Kłosiński
Hideo Kojima wkracza na scenę!
– Daniel Kłosiński
Razem z wiernym tłumaczem i przyjaznym Guten Abend.
– Daniel Kłosiński
hNr: Gamescom na Eurogamer.pl: Czytanie psów z kajdanek.
Kajdanków!
– Daniel Kłosiński
Na E3 widzieliśmy scenę w Afganistanie. Ten sam moment zobaczymy także teraz, ale z nieco innej perspektywy.
– Daniel Kłosiński
To nie jest liniowy tytuł - mówi Kojima (a raczej jego tłumacz).
– Daniel Kłosiński
Pędzą konie po pustyni.
– Daniel Kłosiński
Pieski na razie niepotwierdzone.
– Daniel Kłosiński
Snake pije wodę i patrzy na rękę.
– Daniel Kłosiński
Aber wir brauchen more intel.
– Daniel Kłosiński
Grafika wygląda spektakularnie.
– Daniel Kłosiński
Big Boss Zuruck.
– Daniel Kłosiński
Kontrolę nad postacią przejmuje gracz. Krótkie spojrzenie na mapę.
– Daniel Kłosiński
Misje potoczą się inaczej wraz ze zmianą pogody czy okoliczności.
– Daniel Kłosiński
Snake na razie nic nie mówi, ale fultonuje jeepa pełnego żołnierzy.
– Daniel Kłosiński
Snake nie przepuści nawet kozie.
– Daniel Kłosiński
W świecie gry spotkamy także dzikie i niebezpieczne zwierzęta, jak wilki (to prawie jak pieski).
– Daniel Kłosiński
pavelkrzystyniak: Tfu, Big Boss!
Zuruck.
– Daniel Kłosiński
Snake oznacza przeciwników za pomocą lornetki, prawie jak Sam Fisher.
– Daniel Kłosiński
Palenie cygara pozwala przewinąć czas. W nocy bazy pilnuje więcej strażników.
– Daniel Kłosiński
Gracz w przeszłości strzelał przeciwnikom w głowę, więc teraz wrogowie noszą hełmy. AI dostosuje się także do innych taktyk.
– Daniel Kłosiński
Karton z ładną panią pozwala zwabić przeciwnika.
– Daniel Kłosiński
Big Boss niszczy generator, wyłączając światła w okolicy. Czas ukryć się w koszu na śmieci.
– Daniel Kłosiński
Ein Helikopter nadlatuje z posiłkami.
– Daniel Kłosiński
Pytanie brzmi: gdzie jest Kiefer Sutherland.
– Daniel Kłosiński
Snake eliminuje helikopter za pomocą Jeepa. Prawie jak Szklana Pułapka 4.
– Daniel Kłosiński
adelvent: lepszy jest motyl. po niemiecku to schmetterling hehe
Ooo, jak ładnie.
– Zbigniew Jankowski
Geralt pędzi na koniu. Przepraszam, Big Boss.
– Daniel Kłosiński
Jak będziecie mieli chwilę po konferencji, fajny tekst z marca:
http://www.eurogamer.pl/articles/2014-03-15-kojima-kojima-nigdy-sie-nie-zmienia
– Zbigniew Jankowski
Czas na demo z wczorajszej konferencji Sony, z licznymi zastosowaniami kartonu.
– Daniel Kłosiński
Hanka, chowaj się!
– Zbigniew Jankowski
Delancey: Już nie będzie żadnych konferencji?
Nie, to już ostatnia.
– Daniel Kłosiński
Wrogowie nie reagują na poruszający się karton wielkości lodówki.
– Daniel Kłosiński
Big Boss niestety nie ma kartonu po PC.
– Daniel Kłosiński
A jednak, ma karton po Steamie!
– Daniel Kłosiński
To potwierdzenie wcześniejszych informacji o wersji PC. Nasza wiadomość: http://www.eurogamer.pl/articles/2014-08-13-metal-gear-solid-5-ground-zeroes-i-the-phantom-pain-trafia-na-pc
– Daniel Kłosiński
Kojima nie chce mówić o dacie premiery. Ground Zeroes ukaże się oczywiście na PC jako pierwsze.
– Daniel Kłosiński
Kiefer Sutherland jednak istnieje!
– Daniel Kłosiński
Uczestnicy Gamescomu zapłacą pięć euro mniej za preorder.
– Daniel Kłosiński
Kojima odpowie na kilka pytań od fanów, a później czas na P.T., czyli Silent Hill(s).
– Daniel Kłosiński
Jeśli mógłbyś zrobić remake dowolnej gry na Fox Engine, co by to było, panie Kojima?
– Daniel Kłosiński
Osobiście Kojima nie jest fanem remaków, ale chciałby zająć się MGS1.
– Daniel Kłosiński
Jakie były inspiracje podczas tworzenia Skullface, panie Kojima?
– Daniel Kłosiński
Skullface to zły koleś, ale nie tylko. Biedak stracił swoją twarz i mowę.
– Daniel Kłosiński
W toku fabuły Snake stanie się bardziej jak Skullface, szukając zemsty.
– Daniel Kłosiński
Skullface pozbawił Snake'a bazy, zabił też jego towarzyszy.
– Daniel Kłosiński
Tłumacz mówi też, że ogólnie jest smutno.
– Daniel Kłosiński
Skullface reprezentuje też człowieka bez twarzy, co jest logiczne, ponieważ nie ma on twarzy.
– Daniel Kłosiński
Prace nad którą odsłoną MGS były najbardziej ekscytujące, panie Kojima?
– Daniel Kłosiński
Każda gra była ekscytująca, ale najbardziej MGS1, ponieważ byłem nowy w firmie i nikt mnie nie rozumiał - mówi Kojima.
– Daniel Kłosiński
W jakim filmie chciałby pan wystąpić, panie Kojima?
– Daniel Kłosiński
Kojima chciałby zagrać jakiegoś cichego typa, jak Mel Gibson w Mad Maxie 2, ale nie 3.
– Daniel Kłosiński
Mel Gibson mówi bardzo mało, ale swoim aktorstwem ciągnie fabułe do przodu. Kojima widzi w tym nawiązanie do Snake'a.
– Daniel Kłosiński
Czy Kojima widział nowy trailer Mad Maxa? Dajcie mi zrobić tę grę! - mówi Kojima.
– Daniel Kłosiński
Skąd Kojima czerpie inspiracje? Nie jest już producentem, więc ma dużo więcej stresujących zajęć biznesowych. Idealne byłoby podróżowanie, granie. Kojima codziennie ogląda też jeden film.
– Daniel Kłosiński
Filmy pozwalają Kojimie „dojść do siebie”.
– Daniel Kłosiński
Ile godzin dziennie śpi Kojima? Około 4.
– Daniel Kłosiński
Francuski programista z Kojima Productions śpi 4 godziny dziennie, a chodzi i żyje.
– Daniel Kłosiński
Przychodzi Kojima do lekarza, a lekarz na to: przestań oglądać filmy na DVD.
– Daniel Kłosiński
Kojima mówi o liniowych grach: to interaktywne medium, ale nie jest zbyt interaktywne. Gracze idą ściężką wytyczoną przez deweloperów.
– Daniel Kłosiński
W Phantom Pain gracz musi zadecydować, jaką obrać ścieżkę i zaplanować całą misję. Musi odegrać cały film szpiegowski.
– Daniel Kłosiński
W Ground Zeroes teren był ograniczony, więc gracze wiedzieli, co robić. Phantom Pain będzie inne, a jedna misja będzie wymagała całego dnia wypoczynku.
– Daniel Kłosiński
Kojima miał duże szczęście, że trafił do branży gier. Zawsze chciał robić filmy.
– Daniel Kłosiński
Tworzenie gier wymaga dużo energii, trzeba to kochać - uważa Kojima-san.
– Daniel Kłosiński
To także całkiem samotna profesja, choć zespoły są całkiem duże. Samotna walka w otoczeniu ludzi, którzy nas nie rozumieją ;_;
– Daniel Kłosiński
Należy znaleźć kogoś, kto nas zrozumie.
– Daniel Kłosiński
Silent Hill(s)!
– Daniel Kłosiński
Geoff przed chwilą prawie spadł z krzesełka.
– Daniel Kłosiński
Kojima nie miał jeszcze szansy spróbować wszystkich gatunków piwa, więc wróci za rok.
– Daniel Kłosiński
Co to jest T.P.? Okazuje się, że to nie toilet paper.
– Daniel Kłosiński
Kojima nie może powiedzieć zbyt wiele.
– Daniel Kłosiński
PT - playable teaser. Kojima chciał być pierwszym, który stworzył coś takiego.
– Daniel Kłosiński
Kojima spodziewał się, że ukończenie ostatniej zagadki zajmie tydzień.
– Daniel Kłosiński
Kojima chciał, by gracze współpracowali nad rozwiązaniem.
– Daniel Kłosiński
Trailer znany już z konferencji Sony.
– Daniel Kłosiński
Tymczasem dziewczyna z UK ukończyła P.T. w godzinę.
– Daniel Kłosiński
Kojima i del Toro planują wraz z Silent Hill(s) grę, przez którą pobrudzimy spodnie.
– Daniel Kłosiński
Za prace odpowiada chyba Kojima Production, ale twórcy specjalnie obniżyli jakość P.T., by się nie zdradzić.
– Daniel Kłosiński
Poznajemy informacje na temat japońskiego slangu wśród graczy.
– Daniel Kłosiński
Panie Keighley, niech pan już kończy to spotkanie.
– Daniel Kłosiński
Zespół Kojima Production składa się ze strachliwych deweloperów, więc trudno było znaleźć testerów.
– Daniel Kłosiński
To baaaardzo straszna gra.
– Daniel Kłosiński
Keighley kończy to spotkanie.
– Daniel Kłosiński
Hills jest w liczbie mnogiej, by wszystkiego było więcej.
– Daniel Kłosiński
To by było na tyle ze strony Konami!
– Daniel Kłosiński
Tym samym kończy się ostatnia konferencja tego Gamescomu.
– Daniel Kłosiński
Dziękujemy wszystkim za uwagę i zapraszamy na stronę główną po wszystkie informacje!
– Daniel Kłosiński
Dziękujemy wszystkim, którzy uczestniczyli z nami dzisiaj oraz w poprzednich konferencjach. Bardzo miło widzieć, że z roku na rok jest nas coraz więcej. A gdy Daniel ma większą widownię, sypie lepszymi żartami. :D