Lokacje z Wiedźmina 1 na silniku Wiedźmina 3. Pierwsze efekty narzędzi REDkit
Na razie w ramach testu.
Nie trzeba było długo czekać na pierwsze efekty udostępnienia zestawu narzędzi REDkit dla Wiedźmina 3. Jeden z najnowszych modów daje pogląd na to, jak może wyglądać planowany remake pierwszego Wiedźmina.
Bardzo wstępny pogląd, ponieważ twórca - „AngryCatster” - przeniósł po prostu wybrane mapy z „jedynki” na współczesny silnik. Jest Podgrodzie, Wyzima Klasztorna, Wyzima Handlowa oraz Stara Wyzima, wszystkie połączone w jeden, większy poziom.
„Nie włożyłem zbyt wiele wysiłku w proces konwersji, więc jest kilka oczywistych problemów” - komentuje autor. To chyba dobrze, ponieważ pokazuje, jakie efekty można osiągnąć nawet prostymi środkami. Jeśli o tych problemach mowa, chodzi o wypadanie poza mapę czy „nietypowy” wygląd niektórych modeli.
Warto także dodać, że pierwszy Wiedźmin powstał jeszcze na zasłużonym silniku Aurora od BioWare, podczas gdy Wiedźmin 3 to już współczesne podejście PBR. W przeszłości materiały (powierzchnie) budowano za pomocą innego zestawu map (tekstur), co także może przekładać się na wizualne kłopoty. Ponownie, dobrze jest jednak widzieć, że REDkit zaakceptował i takie dane źródłowe.
Po krótkich testach, zestaw narzędzi został oficjalne udostępniony wczoraj. Jest dostępny za darmo dla wszystkich posiadaczy Wiedźmina 3 na PC. Deweloperzy przygotowali także oficjalne wsparcie dla Warsztatu na Steamie.
Jeśli mowa o remake'u pierwszego Wiedźmina, tutaj trzeba będzie poczekać znacznie dłużej. Za projekt odpowiada studio Fool's Theory, lecz tytuł ukaże się dopiero po pierwszej części nowej trylogii w wykonaniu CD Projektu, więc celujemy - to czyste spekulacje - gdzieś w 2029 rok.