Skip to main content

Lord of the Rings Gollum - rozdział 5, Zdrajca: kanały, zagadka z wodą, dwie grodzie

Realizujemy plan ucieczki z Mordoru.

Piąty rozdział gry Władca Pierścieni Gollum zaczyna się bezpośrednio po zakończeniu poprzedniego: rozdział 4, Weteran. Gollum opracował wydawać by się mogło idealny plan ucieczki i znalazł odpowiedniego towarzysza. Jak można się jednak domyśleć, nie wszystko idzie zgodnie zgodnie z życzeniem bohatera. Rozdział piąty gry: Zdrajca.


Na tej stronie:


Przekonaj Świecarza, by wyszedł

  • Zaczynamy w rezydencji Świecarza. Idziemy po schodach na górę i wchodzimy do jego gabinetu, gdzie rozmawiamy z czarnoksiężnikiem. Wracamy na balkon, gdzie zwracamy się do jego córki. Przekonujemy kobietę, aby poszła porozmawiać ze swoim ojcem. Zamknie za sobą drzwi, ale znajdujemy inne wejście.
  • Wbiegamy po ścianie koło drzwi i wchodzimy przez małe okienko na górze. Zeskakujemy z żyrandola na podłogę. Świecarz i jego córka są zajęci oglądaniem mapy, dlatego możemy w miarę bezproblemowo przekraść się do klatki ptaka. Po uwolnieniu go wyskakujemy przez okno, którym on także wyleciał.

Idź za ptakiem

  • Zeskakujemy z parapetu i przesuwamy się w prawo po drewnianej konstrukcji, a potem wskakujemy wyżej, na niewielki balkon z tyłu wieży. Stamtąd przeskakujemy na platformę z paleniskiem. Przechodzimy na deski i przesuwamy się w prawo, a potem wspinamy się po metalowej kracie na górę. Z niej przechodzimy na deski wiodące w lewo, na końcu których będzie następna krata, po której dotrzemy do ptaka.
  • Idziemy dalej za naszym towarzyszem, a potem schodzimy po prawej stronie na balkon pod nami. Po jego drugiej stronie znajdziemy metalowy uchwyt, po którym przesuwamy się w prawo, a potem zeskakujemy na platformę na dole. Z niej przechodzimy znowu na prawo na metalowe kraty po prawej i wspinamy się wyżej i na prawo.
  • Dotrzemy do naszego ptaka. Wchodzimy w tryb towarzysza i każemy mu ukraść klucze. Kiedy nam je przyniesie, oglądamy scenkę i zeskakujemy na platformę poniżej, a potem wspinamy się po kracie na ścianie.

Użyj kluczy, by dostać się do ptasiej wieży

  • Po wspięciu się na kratę skaczemy po kolejnych platformach, aż dotrzemy do metalowego uchwytu. Przesuwamy się na nim w lewo, aż znajdziemy się nad oknem. Opuszczamy się na parapet i wchodzimy do środka budowli. Wrócimy do gabinetu Świecarza. Przekradamy się w pobliże regału z książkami. Wspinamy się na niego i wskakujemy na mocowanie żyrandola. Wychodzimy małym okienkiem i schodzimy schodami na dół. Podążamy za znacznikiem do drzwi.
  • Wskakujemy na belkę na końcu pomieszczenia, a z niej na belkę z drugiej strony. Obracamy się i wybijamy się na żółte deski powyżej. Wspinamy się na górę, a potem przeskakujemy na platformę i biegniemy w lewo. W kolejnym pomieszczeniu wchodzimy na deski i przebiegamy po ścianie na konstrukcję ze skrzyń. Wchodzimy wyżej po kolejnych platformach.
  • Docieramy do wąskiej deski, po której przeskakujemy na platformę po drugiej stronie. Wskakujemy na żółte deski i wspinamy się do góry. Przeskakujemy na kolejny zestaw żółtych desek po lewej i wchodzimy na platformę nad nimi. Rozegra się krótka cutscenka, podczas której na ziemię spadnie wielka klatka dla ptaków. Przeskakujemy na platformę po drugiej stronie, a z niej na platformę niżej, oznaczoną znacznikiem celu.

Wespnij się do sali egzekucji

  • Stojąc na platformie, obracamy się w lewo i przeskakujemy na platformę przed nami. Obracamy się w lewo i wchodzimy wyżej po pochyłych żółtych deskach. Po wejściu na platformę wskakujemy na żółte deski po lewej. Przeskakujemy znowu w lewo na drewniane uchwyty. Przechodzimy po nich w lewo, aż trafimy na drewniane rusztowanie. Wchodzimy na kolejne żółte deski, a z nich na belkę po prawej.
  • Na końcu belki znajdziemy żółte deski, po których wspinamy się do uchwytu powyżej. Przechodzimy po nim na przeciwną stronę wieży. Po dotarciu do platformy próbujemy wskoczyć na filar przed nami. Ten się przewróci, a my przechodzimy po nim na drugą stronę.
  • Odwracamy się i wchodzimy wyżej po kolejnych deskach. Następnie przeskakujemy po platformach i na końcu wspinamy się jeszcze wyżej. Dotrzemy w końcu najwyższej platformy. Bierzemy rozbieg i przeskakujemy na drugą stronę, po czym przechodzimy przez okrągłe okno. Oglądamy przerywnik filmowy.

Znajdź zejście do klatek

  • Po odzyskaniu kontroli nad postacią idziemy do końca małego tunelu. Odwracamy się w prawo i łapiemy uchwytu, przesuwając się cały czas w lewo. Uważamy na wielki czerwony kryształ na środku. Co jakiś czas będzie on promieniował energią, która zadaje nam obrażenia. Musimy wówczas znaleźć zasłonę i przeczekać za nią, aż kryształ znowu zgaśnie. Musimy dotrzeć do wieży w przeciwległym rogu pomieszczenia.
  • Przechodzimy w prawo i opuszczamy się na kamienny pomost poniżej, a następnie wskakujemy na niewielkie balkony. Przebiegamy po ścianach, aż dotrzemy do kolejnej wieży. Teraz czeka nas nieco skakania po belkach. Przeskakujemy na nich do trzeciej wieży, ale zamiast do okna, kierujemy się do chropowatej ściany przed nami.
  • Łapiemy się jej i skaczemy do tyłu, na kolejną belkę. Musimy doskoczyć do następnej chropowatej ściany poniżej i zjechać po niej bezpiecznie na sam dół. Szybko uciekamy w lewo i chowamy się za murem.
  • Dotrzemy do ogromnego koła, po którego belkach przeskakujemy na platformę przed nami. Teraz musimy przeskoczyć na walec pod nami, a z niego na walec po prawej. Opuszczamy się na niższy uchwyt walca i „przejeżdżamy” pod dwiema kratami.
  • Teraz wspinamy się na górę walca i przeskakujemy na przeciwległy. Ponownie jedziemy dookoła i skaczemy na platformę za nami. Obracamy się w prawo i po chropowatej ścianie wchodzimy wyżej. Dochodzimy na samą górę i wskakujemy na platformę nad nami. Oglądamy cutscenkę.
  • Przebiegamy po szynie do przodu, a potem wskakujemy na gondolę. Pociągamy za dźwignię na środku. Oglądamy kolejny przerywnik, na którym gondola spadnie do kanałów i się rozbije. Teraz czeka nas dość skomplikowana sekwencja zagadkowa z wydostaniem się z podziemi.

Znajdź wyjście z kanałów - zagadka z wodą, zamknij dwie grodzie

  • Idziemy do przodu i zeskakujemy do wody poniżej. Dopływamy do filaru, po czym wychodzimy z wody i wspinamy się po drabinie wyżej. Przebiegamy na prawo po platformach i ścianach, a na końcu pociągamy za dźwignię. To wyreguluje poziom wody i stworzy most dla naszego kompana. Wchodzimy w tryb towarzysza i każemy Grashnegowi pociągnąć za dźwignię. Poziom wody podniesie się jeszcze bardziej.
  • Dopływamy do platformy na końcu kanału i wspinamy się na górę. Pociągamy za dźwignię po prawej (1), co opuści platformę i stworzy kolejny most dla Grashnega. Każemy towarzyszami najpierw pociągnąć za swoją dźwignię (2) obok niego, co opuści poziom wody. Teraz my stajemy na platformie (3) przy poprzednim moście, a Grashnegowi każemy pociągnąć ponownie za tę samą dźwignię (2), a potem za dźwignię na najwyższym poziomie (4).
  • Jeśli wykonaliśmy wszystko poprawnie, woda podniesie naszą platformę do pierwszej dźwigni (5) grodzi. Następnie wskakujemy do wody i przesuwamy wszystkie pływające w wodzie beczki (6) do liny bliżej nas (7). Sami natomiast ustawiamy się przy dalszej linie (8) i każemy Grashnegowi jeszcze raz przesunąć dźwignię na najwyższym poziomie. Beczki, które wcześniej przesunęliśmy, obciążą platformę pod nimi, a platforma, nad którą się ustawiliśmy, podniesie się, co pozwoli nam przeskoczyć do drugiej dźwigni (9).
  • Teraz szybko zeskakujemy na dół, zanim woda całkowicie zniknie, bo inaczej czeka nas twarde lądowanie. Idziemy za znacznikiem do końca korytarza i czekamy na Grashnega. Razem z mężczyzną wspinamy się na górę po drabinie, a potem idziemy prosto. Zeskakujemy na dół i zabijamy dwóch Orków patrolujących stajnię. Na końcu chowamy się w skrzyni z tyłu wozu. Oglądamy cutscenkę.

Znajdź wyjście z katakumb

  • Nie wszystko idzie zgodnie z planem. Pojawimy się w katakumbach, gdzie najpierw zabijamy Orka przy stole, a potem korzystamy z windy na końcu. Idziemy tunelem na lewo w dół jaskini, pociągamy za dźwignię i przechodzimy otwartym teraz przejściem. Nie natrafimy tu na żadnych wrogów. Podążamy jedyną dostępną drogą, aż dotrzemy do jaskini pająków.
  • Z pająkami, podobnie jak innymi przeciwnikami, nie możemy walczyć. Stwory jednak nie zabijają nas od razu i są dość powolne, dlatego mamy szansę ucieczki. Czekamy na odpowiedni moment i biegniemy w stronę czerwonego światła. Dotrzemy do komnaty, w której wspinamy się na wysoką skałę. Podczas wspinaczki korzystamy z kamieni, aby omijać pająki na ścianie. Wspinamy się na samą górę, a potem przeskakujemy na uchwyt po lewej.
  • Po chwyceniu się kolejnej skały kontynuujemy w lewo, a potem w dół. Na końcu wchodzimy do małego tunelu. Trafimy na rozwidlenie. Nie ważne, w którą stronę pójdziemy, w obu korytarzach będą na nas czekały pająki. Musimy poczekać, aż jeden z nich dojdzie bliżej nas i gdy tylko się odwróci, zaczynamy go „śledzić”. Na końcu chowamy się za skałą i czekamy, aż potwór sobie pójdzie. Wówczas kontynuujemy drogą w górę.
  • Po dotarciu do dużej jaskini obracamy się w lewo i wskakujemy po skałach, kontynuując cały czas w lewo. Po dotarciu do chropowatej ściany przeskakujemy na filar po drugiej stronie i kontynuujemy dookoła skały po uchwycie. Na końcu przeskakujemy na uchwyt naprzeciwko i dochodzimy w prawo do końca, po czym zeskakujemy o dwa poziomy w dół.
  • Przeskakujemy na przeciwną stronę przepaści i kontynuujemy po skałach i uchwytach w lewo, a w zasadzie prawie dookoła pieczary. Na koniec wchodzimy do oświetlonego tunelu, którym wychodzimy na zewnątrz. Po drodze trafimy na wiele pająków, które zaczną nas ścigać. Biegniemy przed siebie, najpierw zeskakując ze skały na platformę poniżej.
  • Biegniemy po ścianach i skałach, a na końcu skręcamy do tunelu po lewej na górze. Podążamy w stronę światła, aż zobaczymy przerywnik filmowy. Pojawimy się w kolejnej komnacie, gdzie wspinamy się po chropowatej ścianie i platformach, aż dotrzemy do półki skalnej na szczycie.

Znajdź Grashnega

  • Teraz odwracamy się i po deskach przechodzimy na platformę po lewej. Oglądamy scenkę i dokonujemy wyboru, czy zabić Orka, lub też panikować (co sprawi, że ten po prostu odejdzie). Wychodzimy z jaskini i chowamy się pod wozem. Czekamy na odpowiedni moment i przemykamy pod wóz po przeciwnej stronie placu.
  • Chowamy się za skrzyniami i rzucamy kamieniem w palenisko, aby odwrócić uwagę Orka obok. Kiedy zainteresuje się źródłem hałasu, to przekradamy się do wozu przed nami. Kiedy z kolei żołnierz z lampą nie będzie odwrócony w naszym kierunku, to kierujemy się do bramy. Chowamy się za skrzynią, po czym odwracamy uwagę żołnierza rzutem w lampę po lewej i skradamy się pod wóz.
  • Za wozem skręcamy w prawo i przechodzimy po krawędzi na drugą stronę przepaści, gdzie zaraz po prawej na wozie siedzi Grashneg. Chowamy się pod wóz i rozmawiamy z nim, ale nie pozwoli on jechać nam na wozie.

Znajdź inne wyjście z wieży

  • Wychodzimy spod wozu i idziemy ścieżką na górę. Chowamy się za żółtą skrzynią i wspinamy się na chropowatą ścianę po prawej. Wchodzimy do góry, a potem na lewo. Stajemy na platformie, a z niej przeskakujemy na kolejne dwie, dookoła kolumny.
  • Teraz wskakujemy na platformę na budynku obok i biegniemy za kamienny blok i po cutscence przesuwamy dźwignię. Zeskakujemy na złotą platformę poniżej i okrążamy wierzę z lewej strony. Chowamy się w skrzyni i czekamy, aż strażnik przed nami sobie pójdzie. Kiedy droga będzie wolna, wspinamy się po deskach do góry.
  • Po wejściu na platformę korzystamy z grubych lin, aby przedostać się na platformę widoczną w oddali. Na niej odwracamy się w prawo i chwytamy się metalowej krawędzi na kolumnie. Przesuwamy się w lewo i zeskakujemy na kolejną linę, którą idziemy prosto do końca. Schodzimy na platformę pod nami i pociągamy za dźwignię. Kiedy platforma znacznie się podnosić, wchodzimy po deskach po prawej na górę, a potem po gzymsie na lewo.
  • Zeskakujemy na platformę i z niej przeskakujemy na palisadę przed nami. Kierujemy się do góry, a potem w lewo. Zeskakujemy na platformę i wchodzimy do jaskini. Gollum wystraszy się nietoperzy, ale nic nam nie zrobią. Wskakujemy do niewielkiego tunelu na górze.
  • Zeskakujemy z drugiej strony i biegniemy prosto. Dotrzemy do dużej jaskini, gdzie wspinamy się na skały. Z nich przeskakujemy na kolumnę, wskakujemy dwa poziomy wyżej i przeskakujemy na półkę skalną widoczną po lewej.

Dotrzyj na most

  • Biegniemy w stronę światła i oglądamy cutscenkę. Odwracamy się w prawo, a potem zeskakujemy po czerwonych deskach na dół, aż dotrzemy do poziomu gruntu. Po dotarciu na dół przekradamy się pod wozem i za leżącymi zwierzętami, po czym chowamy się za skrzynie.
  • Kiedy Ork z latarnią będzie odwrócony, chowamy się za skrzynie na środku placu. Kiedy droga będzie czysta, przechodzimy do krzaków na końcu. Kiedy patrolujący Żołnierz będzie odwrócony, wspinamy się po drabinie po lewej. Teraz zeskakujemy z muru z drugiej strony i chowamy się w krzakach. Kiedy Ork przed nami pójdzie za drugą stronę konstrukcji na środku, wskakujemy do skrzyni widocznej oddali. Czekamy, aż znowu tu wróci i dusimy go.
  • Teraz odwracamy uwagę strażnika rzucając w metalowy koksownik i wchodzimy po drabinie. Uważamy na stojącego na platformie Orka - powoli wchodzimy po schodach na górę. Dochodzimy na koniec platformy i po belkach przeskakujemy na drugi koniec stajni, a stamtąd po kolejnych belkach wyżej. Powinniśmy dotrzeć na szczyt wieży wartowniczej.

Przejedź przez most na wozie

  • Teraz czeka nas dość trudna sekwencja. Musimy wskoczyć na jeden z wozów jadących przez most i chować się z lewej lub prawej strony, aby uniknąć zderzenia z rusztowaniami. Musimy schować się kolejno: lewej strony wozu (1) przy pierwszych dwóch rusztowaniach, prawej strony wozu (2) przy trzecim i stojących na patrolu Orkach.
  • Wchodzimy na środek wozu skuleni (3) przy wąskiej bramie, a na końcu wskakujemy na platformę i przebiegamy po niej, zeskakując z powrotem na wóz po drugiej stronie. Jeśli nam ucieknie, czekamy na kolejny. Teraz chowamy się znowu z prawej strony (4) przy następnym rusztowaniu.
  • Przeskakujemy szybko na lewą stronę (5), aby nie zauważymy nas Orkowie. Na koniec wskakujemy na następną platformę. Za nią chowamy się szybko z lewej strony, a zaraz potem przeskakujemy na prawą, albo zmiecie nas rusztowanie.
  • Teraz wskakujemy na górę i kucamy najpierw z lewej strony wozu (6), a potem z prawej. Na końcu, przed tunelem, wskakujemy na czerwone deski na górze. Wspinamy się coraz wyżej na platformę. Przy desce do wbiegania, przed końcem wykonujemy skok do tyłu, aby złapać się konstrukcji za nami.
  • Przechodzimy po belce na lewą stronę i łapiemy się uchwytu, a potem przesuwamy się w lewo i wskakujemy na czerwone deski nad nami. Po wejściu na górę wchodzimy po drabinie na prawo. Przechodzimy do końca pomostu i zeskakujemy na czerwone deski przed nami. Oglądamy cutscenkę. Na tym rozdział zakończy się.

Następnie: Lord of the Rings Gollum - rozdział 6, Pajęczyca: ucieczka przed pająkiem

Spis treści: Lord of the Rings Gollum - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Lord of the Rings Gollum - rozdział 4, Weteran: kierowanie towarzyszami

Zobacz także