Skip to main content

Lord of the Rings Gollum - rozdział 9, Smeagol: zagadka z lustrem, dostanie się na drzewo, gra w słowa

Smeagol próbuje odnaleźć Mell.

Dziewiąty rozdział gry Władca Pierścieni Gollum zaczyna się bezpośrednio po zakończeniu poprzedniego: rozdział 8, Jej oczy. Gollum i Mell uciekli z pałacu Elfów. Kolejny plan ucieczki się nie powiódł. Mell zaginęła, a osobowość Smeagola czuje wyrzuty sumienia. Bohater poszukuje poszlak, jak odnaleźć towarzyszkę. Rozdział dziewiąty gry: Smeagol.


Na tej stronie:


Znajdź brakujące świecące kamienie dla kucharki

  • Zaczynamy od rozmowy z Elfem. Po niej przenosimy się do komnaty Mell, z której wychodzimy i udajemy się do kucharki. Elfka poprosi nas o odnalezienie dwóch błyszczących kamyków. Zaczynamy od wyjścia na teren podziemnego ogrodu. Wspinamy się na skałę po prawej, a potem przechodzimy przez małe okienko.
  • Podnosimy leżące na ziemi światełko i przysłuchujemy się temu, że Elfy planują jeszcze raz nas przesłuchać. Wracamy do ogrodu tą samą drogą, którą przyszliśmy i podchodzimy do drzewa. Zbieramy rosnący na korzeniu porost, który uniemożliwi strażnikom uzyskanie od nas odpowiedzi. Udajemy się do elfich strażników stojących przy bramie i po rozmowie przenosimy się do kolejnej lokacji.
  • Idziemy za naszymi opiekunami ścieżką, a następnie przechodzimy przez wieżę na jej drugą stronę i wspinamy się na górę. Podnosimy światełko leżące przy kolumnie. Oglądamy scenkę, podczas której możemy wybrać, jak Smeagol ma zareagować na pytania elfów. Na końcu to on sam ich przesłucha.

Zbadaj lustro w komnacie mistrza zagadek - układanie przedmiotów

  • Powrócimy do komnaty Mistrza Zagadek. Udajemy się do pokoju, gdzie znajduje się sadzawka i przyglądamy się lustru. Początkowo zobaczymy tylko odbicie. Zagadka polega na tym, aby przestawić obiekty wokół nas w taki sposób, aby odpowiadały temu, co widzieliśmy wcześniej w odbiciu:
  1. Obraz drzewa musi być odwrócony do góry nogami, aby pokazywał dwie twarze
  2. Świeczka na podłodze bliżej nas musi być zgaszona
  3. Drugiej świeczki na podłodze nie ruszamy
  4. Świeczka na górnej platformie musi być zapalona
  • Wchodzimy w interakcję z lustrem, które zmieni się w tajemne przejście. Oglądamy rysunki na stole po prawej, a potem schodzimy na dół. Wchodzimy w interakcję z dziwną kulką, a potem wychodzimy z pomieszczenia. Badamy sadzawkę i próbujemy skontaktować się z Mell. Wychodzimy z komnat Gwindella i zostaniemy przeniesieni z powrotem do katakumb.
  • Wracamy do kucharki i wkładamy znalezione kamienie do dwóch latarni. Możemy jeszcze pozwiedzać teren w poszukiwaniu znajdziek. Kiedy jednak będziemy gotowi, rozmawiamy z kucharką i przenosimy się na teren uczty.

Wespnij się na drzewo przesilenia letniego - ominięcie elfów, gra w dobieranie słów

  • Podchodzimy do wielkiego drzewa na środku i zakładamy się z Elfami, że wygramy z nimi trzy rundy w grze w dobieranie słów. Opcje i kolejność słów zawsze są takie same, więc wybieramy kolejno: Walka, Ćwierk, Leń. Po wskazaniu prawidłowych odpowiedzi strażnicy odejdą, a my wchodzimy do wnętrza drzewa i wspinamy się do góry.
  • Po dotarciu do wnętrza pnia przeskakujemy nad dziurą i wychodzimy na pomost. Dochodzimy do jego końca i wspinamy się na górę po uchwytach. Wchodzimy na dużą gałąź i po dwóch belkach przeskakujemy na konar naprzeciwko. Na pniu zobaczymy uchwyty, po których wspinamy się jeszcze wyżej. Skaczemy do tyłu na platformę, a z niej na ociosany konar przed nami.
  • Łapiemy się platformy nad nami i podciągamy się w górę. Wchodzimy na kolejny konar i na rozwidleniu skręcamy w lewo, podążając do końca gałęzi. Teraz czeka nas skakanie po kilku następnych gałęziach dookoła pnia. Na ostatniej gałęzi idziemy w prawo do samego jej końca i przeskakujemy na gałąź naprzeciwko.
  • Idziemy w lewo platformą, a potem za pniem w prawo. Trafimy na szereg belek, po których przeskakujemy na ostatnią już platformę. Na końcu przyglądamy się rysunkowi jelenia. Oglądamy scenkę, po której okaże się, że królestwo elfów zaatakowali Orkowie.

Ucieknij Orkom

  • Trafimy z powrotem na niższy poziom drzewa. Wchodzimy do pnia i zeskakujemy na dół przez dziurę wewnątrz. Wykradamy się na zewnątrz i przechodzimy krzakami po lewej. Kiedy żołnierz z latarnią się odwróci, przemykamy do zarośli naprzeciwko. Idziemy do ich końca i podnosimy kamienie.
  • Rzucamy kamieniem w latarnię przed nami i przechodzimy do zarośli obok niewielkiego jeziorka. Kiedy droga będzie wolna, przechodzimy przez jeziorko i rzucamy kamień za plecy strażnika przed nami. Gdy się odwróci, przemykamy do krzaków pod drabiną.
  • Zobaczymy scenkę, podczas której do ukrywającej się w krzakach kucharki podejdzie Ork. Możemy opcjonalnie podkraść się i go udusić, a potem zgasić latarnie obok. Następnie wchodzimy na drzewo po drabinie. Jeśli uratowaliśmy kucharkę, to zobaczymy, że udało jej się uciec.
  • Przeskakujemy dalej po gałęziach i pnączach porastających konary - skaczemy tylko po tych, które mają płaskie szczyty, bo inaczej spadniemy. W końcu trafimy na półkę skalną i idziemy aż do jej końca. Zobaczymy krótką cutscenkę, podczas której zostaniemy od razu przeniesieni do nowej lokacji. Jednocześnie rozdział zakończy się.

Następnie: Lord of the Rings Gollum - rozdział 10, Przyjaciel: zakończenie, zagadka z drzwiami

Spis treści: Lord of the Rings Gollum - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Lord of the Rings Gollum - rozdział 8, Jej oczy: ustawianie elfów przy kamieniach, gdzie stali

Zobacz także