Lords of the Fallen - Poradnik, Solucja
Poradnik do Lords of the Fallen: Opis przejścia misji, mapy i wszystkie sekrety (100% ukończenia).
Witajcie w obszernym, darmowym poradniku do Lords of the Fallen. Znajdziecie tu zestaw porad ogólnych pozwalających łatwiej zrozumieć mechanikę gry, sterowanie na wszystkie trzy platformy (PC, XOne, PS4), wskazówki dotyczące rozwoju bohatera, a także obszerną solucję zawierającą opisy lokacji, mapy, sposoby walki z poszczególnymi przeciwnikami oraz bossami oraz miejsca występowania notatek.
Spis treści
Lords of the Fallen - Sterowanie
Lords of the Fallen - Szkoły magii
Lords of the Fallen - Klasy postaci i rozwijanie bohatera
Opis przejścia
Lords of the Fallen - Kaslo, Pierwszy Strażnik (boss)
Lords of the Fallen - Ranny mnich, Yetka
Lords of the Fallen - Katakumby, Dowódca (boss)
Lords of the Fallen - Odnalezienie Kaslo, Wyznawca (boss), arena za portalem
Lords of the Fallen - Kowal, Tyran, Świątynia
Lords of the Fallen - Tyran i Infiltrator (boss)
Lords of the Fallen - Dezerterzy i Katakumby (Stare i nowe komnaty grobowe, Kopalnie)
Lords of the Fallen - Katakumby (Studnia śmierci, Krąg cel, Więzienia potworów)
Lords of the Fallen - Czempion (Boss)
Lords of the Fallen - Cytadela, Planetarium, Kaslo i Antanas
Lords of the Fallen - Bestia (Boss), Element Planetarium
Lords of the Fallen - Cytadela, Rycerz, Mnich i Duch na Cmentarzu
Lords of the Fallen - Wejścia do Komnaty kłamstw, Protektor (Boss)
Lords of the Fallen - Komnata kłamstw
Lords of the Fallen - Potwór, Yetka, Niszczyciel (Boss), Adyr
Lords of the Fallen - Zaginieni Bracia (Boss), Antanas, Sędzia (Finałowy boss)
Lords of the Fallen - Zakończenia
Mapy
Lords of the Fallen - Mapa, Sekrety: Cytadela Początek
Lords of the Fallen - Mapa, Sekrety: Keystone
Lords of the Fallen - Mapa, Sekrety: Opuszczona Świątynia
Lords of the Fallen - Mapa, Sekrety: Katakumby
Lords of the Fallen - Mapa, Sekrety: Cytadela
Lords of the Fallen - Mapa, Sekrety: Komnata Kłamstw
Lords of the Fallen - Nowa Gra+ (NG+): wszystkie mapy
*
Porady ogólne
- W trakcie gry nie lekceważ żadnego przeciwnika. Nawet z pozoru najsłabsi z nich, pokroju małych pająków czy zarażonych, mogą zadać ci duże obrażenia, a nawet zabić jeśli nie będziesz wystarczająco ostrożny. Dlatego nie atakuj w ciemno, tylko zawsze pomyśl o defensywie (bloki i uniki), a dopiero kiedy nadarzy się okazja samemu wyprowadzaj cios.
- Podczas starć zwłaszcza z pojedynczymi, silnymi przeciwnikami warto korzystać z opcji śledzenia wroga. Dzięki niej kamera cały czas będzie ustawiać rywala przed nami, co umożliwi nam na przykład okrążanie go, a także przygotuje do odparcia silnych, ale czasochłonnych ataków (m.in. szarży).
- Staraj się unikać walki z większą liczbą wrogów. Świat w Lords of the Fallen to ogromna kraina, po której możesz swobodnie się poruszać (chyba, że toczysz na przykład walkę na zamkniętej arenie z bossem). Warto z tego skorzystać i zwabiać pojedynczych wrogów do miejsc, gdzie starcie stanie się łatwiejsze. Na przykład zamiast walczyć z trzema rywalami w ciasnym korytarzu lepiej zwabić jednego czy dwóch z nich do obszernej sali zapewniającej ci większą swobodę ruchów.
- Dokładnie eksploruj odwiedzane lokacje. Staraj się zaglądać do wszystkich pomieszczeń, niszczyć wszelkiego rodzaju wyposażenie (szafki, skrzynie itd.) i odkrywać sekrety kryjące się na przykład za osłabionymi ścianami. W ten sposób często dotrzesz do miejsc z potężną bronią czy pancerzem.
- W miarę możliwości staraj się atakować przeciwników od tyłu. Niektórzy z nich stoją do ciebie plecami. Zakradaj się więc do nich po cichu i po podejściu na bliską odległość wyprowadzaj cios, który zada im duże obrażenia. W trakcie walki trudniej jest korzystać z tej taktyki, ale jest możliwe na przykład przy korzystaniu z czaru Modlitwa.
- W trakcie gry będziesz stale zbierał nowe bronie, pancerze i inne przedmioty. Będą one w twoim ekwipunku na stałe, to znaczy nie możesz ich wyrzucić ani sprzedać (handel w grze nie istnieje, pozbyć się możesz tylko rzeczy zużywalnych na przykład run). Możesz więc na bieżąco sprawdzać różnego rodzaju bronie i pancerze i dopasowywać je do różnych sytuacji. Pomimo ogromnej ilości ekwipunku na szybkość poruszania się bohatera ma wpływ tylko ten, z którego akurat korzysta. Im bohater jest słabszy i im cięższy sprzęt nosi, tym staje się wolniejszy. Decyduje o tym parametr „Waga" wyświetlany na karcie bohatera na dole z lewej strony. Aby go zwiększyć musisz inwestować w atrybut siły lub wytrzymałości.
- Pamiętaj, że starcia opierają się w głównej mierze na trzech statystykach - zdrowia, energii i magii symbolizowanych przez trzy paski w lewym dolnym narożniku (kolejno czerwonym, żółtym i niebieskim). Kiedy pierwszy z nich spadnie do zera twoja postać zginie. Żeby go zregenerować korzystaj z eliksirów z życiem. Pamiętaj jednak, że ich wypicie wymaga czasu, więc jeśli chcesz z nich skorzystać podczas bitwy, to znajdź bezpieczne i spokojne miejsce. Energia jest wyczerpywana podczas biegu, skoków, atakowania i blokowania. Odnawia się samoczynnie, jeśli bohater nie wykonuje akurat żadnej z wyżej wymienionych czynności. Magia jest wymagana do korzystania z rękawicy i rzucania czarów. Regeneruje się samoistnie wraz z upływem czasu.
- Na swojej drodze będziesz co pewien czas spotykał punkty zapisu gry. Warto wiedzieć, że skorzystanie z tej opcji sprawi, że po ewentualnej śmierci odrodzisz się w danym punkcie i nie będziesz musiał ponownie przechodzić przez pokonany wcześniej duży fragment gry (jest to ważne tym bardziej, że wrogowie po twojej śmierci się odradzają - nie dotyczy to bossów). Jeśli jednak skorzystasz z zapisy gry to mnożnik doświadczenia, rosnący wraz z zabijaniem kolejnych potworów, zostanie zresetowany. Jeśli więc przy mnożniku 1,5 dostawałeś za zabicie zarażonego 150 punktów doświadczenia, to po zapisie gry mnożnik się wyzeruje i za zabicie kolejnego rywala tego typu otrzymasz 100 punktów doświadczenia. W punktach zapisu gry możesz również rozwijać swoją postać.
- W przypadku śmierci tracimy całe doświadczenie, którego nie przeznaczyliśmy na czary lub umiejętności w magicznym kamieniu (tym służącym też do zapisu gry). Aby je odzyskać musimy szybko wrócić w miejsce, gdzie nasz bohater padł i wejść w interakcję z białą chmurą. W ten sposób przywrócimy bohaterowi utracone wcześniej doświadczenie. Należy jednak pamiętać, że chmura będzie dostępna tylko przez pewien okres czasu, a potem ilość odzyskanych punktów zacznie się zmniejszać. Informuje o tym licznik pojawiający się w lewym dolnym narożniku ekranu. Warto też dodać, że jeśli zginiemy i na mapie pojawi się chmura z doświadczeniem, do której będziemy szli i zginiemy w drodze do niej po raz drugi, to punkty doświadczenia z pierwszej chmury przepadają na zawsze. Należy więc zachować ostrożność.
- Magiczna rękawica - niedługo po zakończeniu pierwszego fragmentu gry odnajdziemy magiczną rękawicę, umożliwiającą atakowanie wrogów z dystansu. Korzystanie z niej pochłania zasoby magii, dlatego po jej użyciu należy poczekać, aż zostanie naładowana ponownie. Rękawica posiada trzy tryby ataku: średniodystansowy, długodystansowy oraz wybuchowy. Wystarczy namierzyć konkretnego wroga i oddać strzał, a magiczna kula go trafi. Należy jednak pamiętać, że oddane strzału zajmuje nieco czasu, w trakcie którego bohater może zostać zaatakowany.
Specjalne nagrody za walki z bossami - po pokonaniu każdego bossa zostawi on po sobie cenny ekwipunek, najczęściej w postaci broni. Jeśli jednak zależy ci, aby jakość zdobytych rzeczy stała na wyższym poziome, to musisz pokonać danego przeciwnika spełniając przy tym szczególny warunek. Zostały one uwzględnione w opisach starć z tego rodzajem przeciwników.