Lords of the Fallen z chłodnym przyjęciem na Steamie. Twórcy naprawiają grę
Jest już nowy patch.
Lords of the Fallen to kolejny tytuł, który debiutuje na rynku z problemami natury technicznej. Użytkownicy platformy Valve skarżą się na błędy i crashe, a twórcy rozpoczęli już proces łatania.
Najnowsza produkcja studia Hexworks zbiera na ten moment „mieszane” opinie na Steamie. Recenzenci są wyraźnie podzieleni, okazuje się bowiem, że problemy obecne na sprzęcie jednego gracza nie występują u innego. Wiele głosów wspomina jednak o regularnych crashach, spadkach wydajności, a nawet braku możliwości rozpoczęcia rozgrywki po obejrzeniu intra.
Deweloperzy przyznali w oficjalnym wpisie, że problem rzeczywiście leży po stronie gry, a konkretnie silnika Unreal Engine 5. Przede wszystkim jednak gracze powinni pobrać najnowsze sterowniki kart graficznych. Do gry w wersji na PC i PS5 trafił już dziś kolejny patch, który rozwiązał rzekomo kłopot z wyrzucaniem gry do pulpitu. Winowajcą okazała się funkcja generowanie klatek od Nvidii, więc opcja pozostanie niedostępna do czasu rozwiązania problemu.
„Pilnie działamy nad naprawieniem niektórych problemów, które dotykają niestety części z was. Zapewniamy, że nasze zaangażowanie w umożliwienie jak największej liczbie osób zanurzenia się w świecie gry jest tym, co nas napędza” - napisano w komunikacie.
Problemy z wydajnością nie ominęły wydań konsolowych, które także otrzymały już pierwszą łatkę. Pewnych usprawnień doczekali się również użytkownicy Xbox Series X/S, jednak omawiany wyżej patch trafi na platformę „zielonych” z niedoprecyzowanym opóźnieniem.
Mimo problemów natury technicznej, produkcja spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony krytyków. Zgodnie z danymi serwisu Metacritic, wydanie na PC może się na ten moment pochwalić wynikiem 76 punktów na 100, a w opiniach nie brakuje pochwał w stronę dobrze zaprojektowanego świata, systemu walki i unikalnego klimatu produkcji. Naszą recenzję Lords of the Fallen przeczytacie tutaj.