Skip to main content

Lords of the Fallen zadziwia mechanikami. Gameplay pokazuje świat umarłych

Umbral ma sporo do zaoferowania.

Jednym z najbardziej unikalnych elementów Lords of the Fallen od studia Hexworks ma być podział świata na dwie równoległe krainy - Umbral oraz Axium. Nowy materiał poświęcony grze oferuje sporo szczegółów w tym temacie.

Gameplay opublikowany przez serwis IGN ujawnia, że mechanika dwóch sfer jest nieco bardziej skomplikowana, niż mogło się wydawać. Umbral to nie tylko lokacja, do której trafiamy po śmierci - albo i z własnej woli - ale i dobre miejsce do rozwijania postaci. Im dłużej zostaniemy po drugiej stronie, tym więcej punktów doświadczenia zdobędziemy.

Pobyt nie będzie jednak usłany wyłącznie różami. Oprócz doświadczenia rosnąć będzie bowiem również szansa na to, że zostaniemy zaatakowani przez materializujących się znikąd przeciwników. Gracz musi więc rozsądnie balansować pomiędzy ryzykiem, a nagrodą.

W przemierzaniu krainy umarłych pomoże magiczna lampa, oferująca potężny, choć ograniczony atak. Bohater będzie mógł dosłownie wyrywać duszę oponentów, by następnie zrzucić ich z przepaści lub najzwyczajniej osłabić. Specjalną moc trzeba będzie jednak regularnie odnawiać za pomocą porozsiewanych po świecie zasobów.

By nie było zbyt prosto, niektóre elementy z Umbral będą oddziaływały także w Axium, czyli świecie żywych. Jak wyjaśniono w materiale, część bossów będzie wzmocniona siłami z krainy umarłych, więc w ramach ułatwienia walki trzeba będzie poruszać się pomiędzy dwiema sferami. Warto mieć jednak na uwadzę, że cios zadany przez przeciwników z Umbral automatycznie przeniesie bohatera na „drugą stronę”.

Lords of the Fallen po raz kolejny zaskakuje w pozytywny sposób. Nowy soulslike zapowiada się na bardzo ambitny projekt z własną duszą i oryginalnymi pomysłami. Pozostaje trzymać kciuki, że deweloperom z Hexworks uda się przy okazji dostarczyć satysfakcjonujący system walki i ciekawą opowieść. Przekonamy się już 13 października, gdy produkcja trafi na PC oraz konsole obecnej generacji.

Zobacz także